Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

My point exactly. Hvis Nano går i 900 kr blir hver eneste aksje kjøpt på 90 kr gull verdt. Derfor så viktig å få mest mulig aksjer for pengene :wink:

1 Like

Trygt å si at ikke alle har trua:

Fatter ikke at Bertil kan selge så mye. Virtu er morsomt i at de ikke har NOEN blå dager.

Pokker så kjedelige dere er, ingen som tar kursmålet som en smule optimistisk? :smile:

2 Likes

Det er jo andre som har hatt 500kr som kursmål her hvis jeg ikke husker feil, er ikke så stor forskjell på 500kr og 900kr. :smiley:

1 Like

Neida, 5,5x eller 10x, ett fett det :smile:

Hmmmmm, trur jeg må lempe ut alt av Funcom i morgen og gå nesten all in i Nano :joy:

1 Like

Bør helst være 10x oppside for å sitte med risikoen denne type selskaper innebærer

3 Likes

Tja, oppsiden fra IPO kurs er jo betydelig høyere enn 10x.

Man kan jo ikke sitte og alltid forlange 10x uansett hvor langt kursen har gått i mellomtiden. :stuck_out_tongue:

2 Likes

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men når caset er såpass derisket ifht. IPO som @Savepig nevner kan 5x være en OK oppside pr.d.d. Det finnes mange kursmål der ute hvis Nano skulle lykkes. Det som er spennende er at de ikke bare kan gå for 3.linje behandling som de nå sikter seg inn mot, men med tid og stunder få Betalutin godkjent til 2. og kanskje 1.linje. Markedspotensialet blir da vesentlig større.

De har jo også en del ting i pipe som er ekstremt spennende, men desverre enda lenger frem i tid.

1 Like

Enig. Et annet moment som jeg synes er interessant er hva risikoen er når? Diskusjonene om risiko i denne typen selskaper føres gjerne på generelt grunnlag eller opp i mot et endepunkt langt frem i tid. Da er det jo lett å kalle caset binært, men på veien dit så synes jeg at man kan ha perioder der risikoen er mye lavere og kanskje mindre enn mange andre selskaper. Typisk er at man vet en konkret dato for ny informasjon. Da kan det fremstå svært lite risikofylt å satse på kursøkning basert på hype frem mot tidspunktet, mens risiko dagen etter blir noe helt annet.

1 Like

Ja det er en interessant ting. Tiden fra SRC ga endelig godkjenning for doseeskalering og frem til ASH var risikoen drastisk redusert.

En indikator på at caset stadig deriskes kan jo være belåningsgraden som tillates:

Innlegg av: alan (14.03.17 19:31 ), lest 576 ganger
Ticker: NANO
RE^2: Nano - 20/100 clear view innen utgangen av mars 2017.
DNB har øket belåningsgraden fra 30 til 40% Nå nylig.
For ca 1 år siden var den 20.%

Innlegg av: don_suger (14.03.17 22:31 ), lest 38 ganger
Ticker: NANO
RE^3: Nano - 20/100 clear view innen utgangen av mars 2017.
Skandiabanken økte belåningsgraden fra 20%-50% i forrige uke.

6 Likes

Nesten. Car-T er modifiserte cellereseptorer i lab som reinnføres i kroppen, og er en annen teknologi enn pd-1, selv om celletypen er den samme. Pd-1 er en naturlig forekommende reseptor på immuncellene og pd-1 hemmere som medisin har vært ute i nyhetsbildet et par år:

2 Likes

@holmes - endret litt på tallene nederst fordi kursen har gått opp noen kroner siden sist.

For meg så virker det som du blander sammen P/E og P/S her? Omsetning på 4milliarder, men du må trekke fra kostnader, nedskrivinger, skatt osv

Det er vel også usannsynlig at Betalutin skal bli tatt i bruk som 1L FL. Utifra presentasjonene deres sikter de seg inn mot 1L FL med et annet produkt enn Betalutin, nemlig 177-Lu NNV003 ARC.

Jeg mener det er chimeric versjonen av Betalutin men kan godt være jeg tar feil.

Noen andre får chippe inn?

Ja, Price / Earnings vs. Price / sales. Hvilken ratio brukes på å beregne P/S?

P/S er ratio mellom market cap og omsetningen i selskapet, men du skrev P/E, da må du vite hvilke marginer de vil få på produktet, andre kostnader i selskapet og hvor mye går til skatt og nedskrivinger.

1 Like

Jeg må innrømme at jeg ikke blir helt klok på kjøpemønstrene til noen av husene, men det er vel kanskje individuelle kunder og ikke foretakene selv som investerer.

Litt bedre formulering fra Tone Kvåle på Nordnet live: De har kapital nok både til regulatorisk fremleggelse av Betalutin i 1H 2019, samt tre nye produkter gjennom første del av klinisk utvikling.

Det er jo den massive økningen i klinisk testing de først og fremst får nytte av emisjonspengene til.

4 Likes

Aha, OK. Da lærte jeg noe nytt :slight_smile: Er det riktig å si p/s blir lik 10 da?