Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

image

2 Likes

Har shorten økt?

Hva tenker dere om store aktørers evner til hindre kursen å gå kraftig selv ved de positive meldingene vi venter på? Er det i det hele tatt mulig om omsetningen er, la oss si, 2 mill aksjer?

Vil vel være meget vanskelig å holde kursen nede da?
Med en liten omsetning på ca 8.9 millioner i dag, så holdt den seg på 80-tallet. Greit med en liten tupp opp også, selv om den sikkert er som jeg, i en ventefase på nyheter :sweat_smile::+1:

Du har helt sikkert rett :slight_smile:

Det spørs vel, jeg bare delte en tanke. Er uerfaren med aksjer da, startet i år først. Men etter alt jeg har lest så kan det se ut som jeg har valgt en rett aksje for meg i Nano. Med en god dose tålmodighet da :wink::+1:

1 Like

Perfekt timing for Nordic Nanovector som kommer inn i pivotalt studie eksakt samtidig med at FDA vil strømlinjeforme prosessen med å bringe nye medisiner til markedet.

https://endpts.com/scott-gottlieb-vows-to-shake-up-the-fda-backing-a-trend-toward-faster-drug-development/

10 Likes
6 Likes

På alle måter en fin ting. Hold øyne og ører åpne for selskaper som uttaler mål om å “ta over NHL” :wink:

3 Likes

Trenden med svære nettosalg fra utlendingene ser meget stagnert ut: http://home.broadpark.no/~borsdata/OVERSIKTE/NANO.html

Trenden med stigende shortbeholdning ser stagnert ut:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Nå er det bare trenden med lower lows og lower highs som må reverseres, så er vi golden:
image

1 Like

Tror den litt merkelige åpningen vi hadde i går var en test av NON som ble gjort for å se om kursen lot seg selge ned/hvordan det stod til med kjøpere, bla. etter fredagens syning av 50K for kjøp ved dagens slutt. Testen var kanskje litt viktig for noen for å unngå at kursen tok ut tidligere beskrevet bull piercing og ohsèn. Man kan også si testen var litt “rettmessig” siden RSI lå høy ved åpning i går. Men RSI lå høyere ved åpningen i dag og ble kjøpt videre opp av NON med 8K i åpningsminuttene. En tilfeldig NON-kunde kjøper kanskje ikke 8K på rappen i en åpning (dog en viss sjangs for det grunnet KILEN og bull candles). I Beste fall er det vilje til innposisjonering og enda bedre; gryende short-inndekning. Jeg har selv lånt ut endel aksjer og ble liggende å tenke på hvordan jeg skal behandle dette i kommende selvangivelse - som jo styres av statusen ved 31.desember…

Hvordan fungerer det - kan du spør om å få dem tilbake når som helst eller er det noen termineringsfrist?

1 Like

Konkurrentstoff:

Kan kalle de tilbake når tid som helst. Og låner kan også levere de tilbake når tid som helst.
Ser det der med 31. desember har blitt nevnt ifm Folketrygdfondet, men er ikke sikker på om det er noe absolutt, eller om det kan omgås. Utlån (sett fra utlåner) kan skje direkte som lånekontrakt, eller indirekte som terminkontrakt, hvorigjen motparten (som da eier aksjene inntil terminen løper ut eller tilbakekalles) kan låne ut aksjene.

Der røk det 24.000 i et jafs, noen som begynner å bli lei strandlivet?

2 Likes

About to be a wide distribution :smiley:

Pareto jafser i dag.

Hvor lang leveringstid har låntaker fra du kaller de tilbake?

@Savepig litt bevegelse nå ja!

Er jo fremdeles ikke voldsomt volum, men liker at det er BCSL og DBL som er med på kjøperen, alle husker dem fra i fjor høst med kjøp av 10-20k hver hver eneste dag.

1 Like

Se der ja, en liten kjøretur så spretter kursen opp 3% ish! Må kanskje bare kjøre ut igjen? :sweat_smile: :money_mouth:

5 Likes

Ta deg 100 turer til da!:slight_smile:

2 Likes