Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Flott og forstålig forklart. På den måten du beskriver får du en ‘bloated’ sample size. Tror du ikke nano har brukt gjennomsnitlig verdi av radioaktivitet for pasienter med flere tumorer? Hvis ikke så vil jo statistisk pasienter med flere tumorer ha større vekt i analysen enn pasienter med færre tumorer. Denne pedagogiske artikkel anbefaler bruk av means som en løsning. Jeg har tolket det som om det var gjennomsnitlig verdier fra starten, har jeg tatt helt feil her?

Jeg må si jeg er skuffet hvis de ikke har brukt gjennomsntlige verdier. De burde jo konsultere en statistikker!

2 Likes

Etter å ha lest abstractet litt nøyere, finner jeg denne setningen avgjørende:

“RM and mean tumour absorbed doses per administered activity were determined from multiple SPECT/CT-images for each patient.”

Og som jeg forstår det har de nok tatt gjennomsnittet av samtlige tumorer slik at de får kun èn verdi per pasient. Dermed har de nok sitt på det rene, og jeg var forhastet i min tidligere beslutning.

Ville virkelig ha overrasket meg om de hadde gått på en slik kardinaltabbe. Som jeg forstår, blir jo data behandlet av et eksternt ekspertpanel, som bør ha god greie på statistisk analyse.

Skarpt observert Bra_Britt, og flott å få diskutert dette! Gjelder å holde tunga rett i munn når man leser gjennom slike abstracts. Rimelig høy informasjonstetthet, og skummelt å lese noe mellom linjene :slight_smile:

5 Likes

Ja, sånn har jeg forstått det, og da synes jeg ikke uparet t-test er galt i denne sammenheng. Takk for hyggelig diskusjon. Man skal holde tunga rett i munn. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Vanligvis synes jeg det er overkommelig å lese disse abstractene, men disse to syntes jeg var drøyt kompliserte. :stuck_out_tongue:

Jo, de var ganske tekniske. Er det noe spesielt du lurer på som jeg kanskje kan hjelpe med å oppklare?

Njet tovaritsj, jeg er fullastet og avventer konferansen med spenning

2 Likes

Skikkelig god diskusjon Sopranos og Brad Pitt! Det betrygger både forståelsen og verdsettelsen.

Man kan arguemnter for at de i dosimetry-studien, med færre pasienter, bruker replikering/gjennomsnitt - men det er vel litt bloating siden det “innad i den replikerte pasient” vil være seriekorrelasjon.

…nei; blir vel ikke bloating med et gjennomsnitt pr. pasient. Et gjennomsnitt for multiple bilder pr. pasient er det beste og sikreste.

Brad + Sopranos: Burde man ikke kunne si noe om signifikant forskjell mellom de to t-verdiene (hver framkommet ved testing innad på samme radioaktiv dose - men for ulik predose? I det minste at de indikerer at høyere predosering direksjonerer medisnen mer effektivt?

3 Likes

Brad Pitt :joy::joy:

De kan gjerne slippe noen kjempenyheter nå, mange fine leiligheter til salgs her i Spania nå :sweat_smile::+1:
Spøk til revolver, det kommer nok en god del spennende framover :smiley:

2 Likes

Topp 20 i NANO oppdatert 03.10.17
Shareholder Number of shares %

1. HealthCap VI L.P. 5 445 833 11.10%
  2. Folketrygdfondet 3 081 897 6.28%
  3. Nordnet Livsforsikring AS 1 617 227 3.30%
  4. OM Holding AS 1 156 366 2.36%
  5. Sciencons AS 900 000 1.84%
  6. Linux Solutions Norge AS 880 306 1.79%
  7. Radiumhospitalets Forskningsstiftelse 739 518 1.51%
  8. Must Invest AS 625 000 1.27%
  9. Clearstream Banking SA 603 774 1.23%
  10. Inven2 AS 541 247 1.10%
  11. Netfonds Livsforsikring AS 511 592 1.04%
  12. VPF Nordea Avkastning 508 251 1.04%
  13. VPF Nordea Kapital 505 398 1.03%
  14. Roy Hartvig Larsen 501 777 1.02%
  15. Skandinaviske Enskilda Banken AB 500 000 1.02%
  16. DNB NOR Markets 453 014 0.92%
  17. Ro Invest AS 450 000 0.92%
  18. Birk Venture AS 400 015 0.82%
  19. KLP AksjeNorge 300 000 0.61%
  20. Nordnet Bank AB 297 774 0.61%

Total 20 largest shareholders 20 018 989 40.82%
Others 29 025 413 59.18%
Total number of shares 49 044 402 100.00%

1 Like

Short krympet såvidt igjen, nå er den under 3% for første gang på det jeg kan huske.

3 Likes

er du en av disse “Algeta”-fanatikerne som tror NANO vil gjøre det samme og gå til 300++?

morsom historie,jeg hadde en “grei” post i Nano,og solgte med tap pga en større omstrukturering av portefølgen min,-men jeg “glemte” å kjøpe meg inn igjen… :man_facepalming:

Svarer deg her :slight_smile:

Det kan være en strategisk feil å tenke at man ikke rakk toget, spesielt nå som toget bare har ankommet en ny stasjon. Solgte selv Algeta rundt 150 kr eller noe, og kunne fått mer enn en dobling til om jeg hadde kjøpt meg inn igjen, men klarte det ikke. Og den bare fortsatte å stige. Gjør ikke den samme feilen med Nano. Sitter med 95% av alle midlene her - og med et lite tap, så kjøper du nå, kommer du inn lavere enn meg :smile:

5 Likes

Må si meg enig der, nå kommer man seg faktisk inn for 10 kr (!!) mindre enn når jeg begynte å kjøpe Nano i februar-nå etter mange flere bekreftelser på at medisinen de lager faktisk virker! Altså ytterligere derisking. Skulle hatt noen hundre tusen til å handle for selv…

4 Likes

Så vidt jeg vet er det flere som har belånt portefølje for å fylle opp med NANO foran den store deriskingen ved årsskiftet. Hva har dere som personlig kursmål før dere reduserer belåningen? Eller er planen å sitte til the end med avdrag på lånene for å håpe på enda større utbetaling?

Har sittet med belåning siden mai, går helt fint det… men reduserer nok noe om aksjen viser en tydelig topp nærmere 150-180 range. Jeg ser for meg vi skal dit før jeg i det hele tatt vurderer å selge :wink:

2 Likes

Jeg har noe belåning, planen/håpet er at kursen kommer mot 150-200 kr, da selger jeg litt for å betale bort belåningen. Resten mener jeg å sitte med etpar år ca, mulig noe gevinstsikring underveis da.
Edit: what he said :arrow_up:

2 Likes

@Oilimp @Nocturne ser vi har tenkt helt likt. Hvor toppen kommer etter dosevalg, oppstart av Paradigme, BTD og efficacydata for arm 4 blir ganske spennende. De tre første forventer jeg i år, men hvilken konferanse de har klar resultatene til er jeg mer usikker på.

LR: “efficacy data will hopefully be presented this year”

Tanker?

1 Like

Regner med de kommer med efficacy data i november og oppstart av Paradigme like etterpå (november / desember). Er det ikke en forutsetning for at de sier noe om efficacy før de går ut med dosevalg / starter paradigme da?

Hvor mye koster det å være belånt i aksjen?

Du har nok rett i at de må ha data for å fp tillatelse til å starte, men jeg tror ikke de må oppdatere aksjonærene på data før de starter studiet.

Det er vel antakelig ASH2017 som går 9-12. Desember NANO vil presentere data på? Alle de godkjente for ASH skal ha fått beskjed innen 2 oktober. Siden completion date for Lymrit 37-01 er i oktober må vi anta de går for late breaking abstract. Det vinduet for innsendelse er 20-30 oktober. Kun 6 abstrakter blir godkjent.

Mer spenning :smiley:

http://www.hematology.org/Annual-Meeting/Abstracts/2853.aspx

2 Likes