Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ja
Men totalt sett blir det uansett penere med alle de nye under 50 streken.
Om den siste ikke har hatt reduksjon går vi muligens fra 90 til 89.

Nei, jeg tror de kommer til å gjøre det på dasspapir pga all diaréen bivirkningene fremkaller :wink:

Allerede 3 godkjent og 2 nye på vei til markedet. Ser MEI og den andre har fått en lovende start, men det er ikke effekt denne gruppen medikamenter har slitt med. De er har vært effektive som bare det! Det er tox som har vært PI3K inhibitorer sitt svake punkt, så mer viktig å få orden på det.

Hvis MEI for orden på tox og samtidig behholder effekt så blir det nok en ledig plass i markedet for dem også :wink:

1 Like

Ja, der NANO sitter med champagneproblemer sitter de andre med diareproblemer. Første linje, andre linje, tredje linje, PI3K-linje

Blir spennende å se hva MEI melder på ASH her nå. I tillegg til under par resultater for kombinasjonsbehandling, så tror jeg de har behandlet en god del FL som ikke kom frem i abstraktet.

1 Like

… og der fikk jeg svar fra Malene på e-post, også.
Nice!:duck::sunflower:

6 Likes

Har selskapet pleid å fremheve nøkkelpersoners historisk tilknytning til andre farmaselskaper i presentasjoner tidligere?

Det er vanlig å forklare om «bindinger», ja.

Svaret er vel nei. De har ikke solgt seg selv så hardt som de gjør nå. NANO 2.0

1 Like

Det er helt normalt ifm. f.eks ASH.

De begynte å fokusere veldig på det på den comprehensive company presentation som de la ut før emisjonen i 2016

Neppe noen planlagt emisjon uten Capital Markets Day som ble utelatt i år.
Om da ikke kursen stiger uanmeldt til 100 +, da kan hende Selskapet slår til.

Likte begrepet “bundle of benefits”, for Betalutin as a selling point (The combination of efficacy, manageable toxicity and simplicity (“bundle of benefits”) sets Betalutin® apart).

Annet; vet ikke om denne er avtalen fra Endpoint News 16. november er postet før, men det understreker den økende interessen for “Radiopharmaceuticals” og “Radiotherapy”

https://endpts.com/with-radiotherapy-en-vogue-belgian-startup-nabs-nearly-42m-in-series-a-funding/

11 Likes

Det virker som om flertallet tror en emisjon utelukkende vil bli initiert fra NANO sin side.
Det tror jeg er feil.
Det kan like gjerne være en aktør som tar kontakt og tilbyr å ta plass som aksjonær, f.eks. 600MNOK @ NOK 114.

6 Likes

Shhh, ikke gi ut alle planene mine her nå! :shushing_face:

3 Likes

Det er en mulighet som man slett ikke skal se bort fra. Men det er mange baller i lufta, og vi skal heller ikke glemme at NANO godt kan komme til å skaffe seg de midler man trenger fra en avtale om Europa-markedet for Betalutin.

Nok en artikkel som viser at RIT er hot om dagen. Markedet forventet å øke fra 5 til 7 busd de neste årene.

Oppkjøpet av Ablynx hadde jeg ikke fått med meg. Kjøpt opp for 4.8 busd etter budkrig! :star_struck:

Helt enig. Mitt poeng er at enkelte, gjerne så fort de har solgt i håp om en smart og lynrask trade, er frempå og skisserer en emisjon som noe negativt og at en slik emisjon MÅ foregå ved at selskapet må ut i markedet og “selge seg selv” nær for enhver pris.

Vi skal ikke se bort i fra at en av de store (BP) allerede står på dørstokken og tilbyr å finansiere videre utvikling mot en solid eierpost og førsteprioritet i tiden fremover.

Jeg tror forøvrig at ASH har potensiale til å trigge en regelrett budkamp overv NANO.
Den siste tida kursoppgang, mener jeg, er er tydelig tegn på at flere investorer ønsker å eie NANO fremover - og det skulle ikke forundre meg om de nye aksjonærene i NANO stadig blir mer og mer av den langsiktige sorten.

2 Likes

Det har blitt vist til at de siste månedene har vært nedgang i antall aksjonærer som eier NANO på Shareville.
Om det er en trend som vil vise seg lik for flere av de mindre aksjonærene, så er flere helt ute, og mange ute med andeler. Og de som laster opp er nye aktører. Det er nå min teori. Fallt på yttersiden selv i 2016, og kan så alt for godt forstå fristelsen i å ta litt gevinst å håpe på trade etter alt for mange måneder med røde tall.
Men du skal ikke se bort fra at det er mange penger fra norske små-aktører som er på yttersiden nå, og ikke er fornøyd med det.
Tror det blir mange flere som tar opp emisjons-bekymringer de neste ukene av nettopp den årsaken du påpeker, og det at det er et fullt legitimt poeng å ta opp å ‘baisse’ med.
Blir litt som at en bruker på et vist annet forum har hundrevis av ganger tatt opp samme bekymringsmomenter på nytt og på nytt. Det er bare betydelig mindre skamløst, og mer saklig hvordan det foregår her. =) Er vanskelig å sitte rolig med både røde å blåe tall.

6 Likes

Tror folk overvurderer betydningen av en vekst emisjon.

Sikkert noen som vil spekulere i å få lavere inngang grunnet en ventet emisjon. For meg som vil være eksponert i Nano, vil det være en uendelig større risiko en å være LONG.

Hva som skjer i 2019 er usikkert, men i 2020 vil nok Nano kursen være 4-500 kr om vi ikke solgt UANSETT emisjon eller ikke.

2 Likes

Kan ikke få sagt nok hvor 120% enig jeg er i dine betraktninger. Spesielt mhp de som er på yttersiden… Gode refleksjoner der! Mindre skamløst, men likevel skamløst!

Har brukt formiddagen på å finlese litt. Merker meg slide 9 i Jeffries presentasjonen. Mtp pasientgrunnlag som står nederst i kolonnen R/R og FL. Det virker vel noe høyt? har sett tilsvarende tall, men da kun for hele NHL alene. Kan det være grunnlag for misforståelser ifht antall prior treatments eller at det ikke er helt spesifisert? Stemmer tallet så er jo grunnlaget høyere en det jeg i hvert fall har kalkulert med.