Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Her må jeg sette foten ned:

Nano hadde cashburn på 66,7 mill i q4 , da sier det seg vel selv at et halvt års forsinkelser er negativt af.

(Tallet rettet ned, men poenget står seg. :wink: )

3 Likes

Tror du lommeboken holder @Savepig? Merker jeg stoler litt mindre på teamet etter denne fadesen. Hadde ikke resultatene av medisinen vært så bra så langt, hadde nok mange vært ute nå. Jeg tror på medisinen men ikke nødvendigvis ledelsen. Får håpe de får inn en CEO som kan snakke facts uten å hausse for mye!

1 Like

Ved market cap 2 milliarder er 400 mill 20% utvanning så jeg er ikke veldig bekymret for lommeboken

Husk musene som ikke ville dø, vi sitter fremdeles på en potensiell gullgruve :slight_smile:

1 Like

Jeg tror vi ser en partneravtale før vi ser en emisjon.

Til minne om Luigi…

Det var han som sørget for at lommeboken ble vel fylt opp.

5 Likes

Betalutin som medisin er også grunnen til at han fikk holde på sånn så lenge. I medgang er det jo en samme faen og en gudsgave med en snakkesalig, alt-er-flott-CEO, men vi har akkurat erfart at når det butter i mot så holder den taktikken dårlig.

Grunnen til at jeg blir værende er ikke at jeg er i rødt og prøver å få hodet over vann, men at Rojkjaer og Renoldi er rake motsetninger til Luigi. Der hvor han har en any day now, har de en reslistisk holdning til tid, og de får til å kommunisere det. Der hvor han ikke har medisinsk utdanning er de begge høyt utdannet og teknisk vet hva de snakker om.

I tillegg var de begge klokkeklare på at casen Betalutin har fått en 6mnd utsettelse, men ellers er det fundamentale uendret. Medisinen har fremdeles en QOL(bivrikninger, enkelthet) , CR og DOR som slår det meste. I tillegg bekrefter Lisa langt på vei at 11 mnd mDOR med 9mnd gjennomsnittlig tid i studien = mDOR kommer til å øke

ASH blir altså moro.

Får vi inn en internasjonal CEO som komplementerer disse to tror jeg vi har den CEO som skal ta Betalutin til markedet.

Til slutt, R E K ass. De har EGENTLIG skylda i mine øyne. Hva er problemet hvis UK kan godkjenne liksom. Er de vattnisser der borte??
SKAP LITT NORSKE VERDIER DA !!!

Nå - AACR og neste REKmøte. Jeg forventer første pasient dosert før 17 mai-helga er forbi. Skjer ikke det så begynner jeg å bli bekymret. Men ikke før.

3 Likes

joda, men en god dose positive kliniske data fra Archer-1 er verdt betraktelig mer enn 100mill. Spørsmålet er når dette kommer og evt prises inn. Så får vi bare tro på det selskapet sier om at de prioriterer for å slippe å hente mer penger i markedet.

Er det du som påstår dette eller viser du til noen andre? Finner ikke dette feilaktige sitatet i den tråden som ble linket til. Riktig tall er så lavt som 47 millioner i Q4 2017 (pga en del engangseffekter).

image
image

De ordene spiser jeg med glede, ser at jeg leste q4 presentasjonen for fort!

Edit:
Så her er tallene fra q4 og 2017 rapport istedet:

image

image

2 Likes

Er det noe som tilsier at det blir økt cashburn fremover ? Om ikke, så holder vel lommeboken her lenge enda ?

De ansetter jevnt og trutt, og når de omsider kommer i gang med paradigme og archer-1 kommer de over en lengre periode til å ha minst like høy klinisk aktivitet som på det aller travleste under lymritstudiet.

Så man trenger ikke å regne med at cashburn plutselig skal synke akkurat.

1 Like

DEt er en teori som også ble diskutert ganske godt på innsideforumet. Luigi har vært en av forkjemperene for å bygge sten på sten og ta medisinen til markedet selv.

Selv om noe av oppesiden forsvinner tror jeg ikke Algeta aksjonærene var missfornøyde med resultatet av den partneravtalen.

1 Like

Det skjønner jo eg og, men stort sprang fra å gå med, til og brenne en 3/4milliard og da :+1:

1 Like

-Vi kan ikke offentliggjøre data løpende når vi får de, vi er nødt til å vente til ASH (American Sociey of Hematology sin årlige konferanse, red. anm), det er der vi blir hørt og akademia og de store farmasiselskapene ser oss, og det er der vi kan ha et potensiale for samarbeid, lisensiering, og så videre. Det gjør at det er stille fra vår side i lange perioder, og de finansielle dataene som kommer hver måned inneholder egentlig ikke så mye ny informasjon. Vi må forklare markedet at det ikke kommer data før disse konferansene, sier Sandnes.

Jeg tror du/dere er inne på noe her jfr. det som blir sagt fra Sandnes her.

Skal man bruke @Nocturne sitt utrykk. Så vil jeg si at en partneravtale “derisker” caset ganske betydelig kontra det å kjøre ting til markedet selv. Det utelukker ikke en emmisjon. Men en evt emmisjon kan da settes på en langt høyere kurs ETTER en evt partneravtale.

Ja det er selve nøkkelordet.

Gode partneravtaler gir en massiv derisking av caset, i bytte mot teoretisk oppside.

En risiko er jo at en partneravtale med f.eks Roche vil gjøre at selskapet ikke blir en kandidat for oppkjøp fra andre big pharma. Men da kan man heller se frem til en utbyttemaskin av et selskap, og så finnes det jo alltid sjansen for at Roche til slutt gjennomfører et oppkjøp lenger inn i fremtiden.

Og, man har jo alltid sjansen for at de neste produktene i pipelinen blir vellykkede også, og da starter jo et nytt løp med massiv oppside, men med svært begrenset nedside.

1 Like

En Partneravtale med Roche, er nok første steg på et oppkjøp. Evt så skiller de ut forskningen sånn at de kan jobbe videre med det de driver med. Uansett så vil man få godt betalt ved et oppkjøp.

Jepp, mange strategiske veier et selskap kan ta etter at de inngår en partneravtale.

Man ser rikelig med eksempler på at assets som ikke blir omfattet av en partneravtale blir fisjonert ut i nye datterselskaper, et norsk eksempel er PCIB som ble fisjonert ut fra PHO.

1 Like

Tingen er jo at de fleste selskaper i hovedsak kun har 1 legemiddel de forsker på. Nano skiller seg jo litt ut her.

Veldig bra innlegg. Jeg tenker det samme at vi bør ha “First patient dosed” før 17. mai. Dersom det drøyer mye over det så blir H1 18 tynt helt i ytterkant. Tror de har tatt godt mål denne gang for å være godt innen tiden. Any minute har vært en kostbar lærepenge.