Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Så er spørsmålet om det er sannsynlig at man kan få info om godkjenning/avslag allerede i neste uke, eller om man må vente 2 uker til.

Et annet aspekt er jo om det er noen som vet om ny CEO er på vei inn? kanskje stillingen tiltredes 1.juni?

1 Like

Det var jo en pen oppgang på en del høyere volum enn de siste (børs)dagene, litt rart det når TA-en til folk pekte rett ned- kan være noen har fått snusen i noe?

Vil anta at det er fler som meg som så at årsrapporten så grei ut, og som -i sitt personlige lettelsesmodus- derfor ville laste litt til. :sun_with_face:
Jeg ble i alle fall lettet/betrygget da jeg leste den.
For oss som har langsiktig horisont, og som ikke tror at NANO har møtt på større setbacks (manglende FPD er tross alt bare en kortere forskyvning av tidslinjen), er dagens kurser en uventet god kjøpsanledning.

Har et ambivalent forhold til dagens stigning da jeg ønsker meg noen flere aksjer her. :roll_eyes:

2 Likes

Jeg tipper også at det at rapporten ser så proff ut betrygget noen.

Sier litt om hvor rystet treet er når aksjen kan gå 8% uten at det blir omtalt omtrent.

4 Likes

og det er jo bare fint for oss som sitter inne nå :slight_smile:

Er det rimelig å anta at ny CEO ansettes før q1? Eller skal Kvåle opp på podiet?

Håper på ansettelse til den tid, men tviler på at den nye CEO bidra med annet enn å bli introdusert…så ja Kvåle blir nok å se.

Som noen skrev på mail/twitter ang ny CEO - heller rett enn fort.

Men den rette fort som fa#n hadde vært fint.

5 Likes

Lik og retweet rakkere:

2 Likes

Nordic Nanovector sier de er i full gang med å finne en erstatter for Luigi Costa. Det ser ikke ut til at de bruker så fryktelig mye ressurser på å søke offentlig. På meg virker det som om ny CEO er så å si på plass og at det bare er teknikaliteter som gjenstår. Bare min subjektive mening.

De bruker rekrutteringsfirma til å headhunte lederkandidater. Styreleder har i mail opplyst om at de er godt på vei og at de er i dialog med flere potensielle.

1 Like

Så spørs det da hva begrepet “godt på vei” betyr i styreleder sitt vokabular. Vi har jo sett at det å tolke styreleder og andre i ledelsen sine begreper, slett ikke er lett i NANO, dessverre. Følgelig åpner det opp for mye spekulasjoner og etterhvert kan man vel stort sett legge ethvert betydningsinnhold i begrepene, alt etter hvilke vinkling man ønsker i sitt eget subjektive syn.

Ser frem til den dagen ledelsen og styret begynner å snakke et språk den vanlige mann i gata kan forholde seg til. I mellomtiden får vi smøre oss med tålmodighet. Må snart anskaffe meg en ny tube tålmodighet. Det går jo litt av den som NANO aksjonær. ;-))

3 Likes

Det må tolkes i lys av at det er en profesjonell organisasjon, og at gode kandidater verken vokser på trær eller er ledige for å tiltre på en måneds varsel. Sandnes påpeker at hans bruk av “very shortly” var ett uttrykk for hans tillit til at NANO er “et meget attraktivt selskap for internasjonale biotekledere”. Ordrett så sa han “Jeg kan imidlertid glede deg med at vi allerede … er i dialog med flere meget dyktige kandidater.” Dette betyr for meg “godt på vei”, som altså er min formulering.

På insiderdelen har jeg også delt en annen profesjonell aktørs vurdering av hvor viktig dette med å få inn ny CEO er per nå. (Hint: det er ikke veldig viktig at det skjer akkurat nå)

Jeg stiller meg bak begge sitatene ovenfor.
Jeg har selv mottatt 100% identisk informasjon skriftlig fra styreleder.

Jeg oppsummerer slik for min egen del:

1. Prosessen er startet
  2. Samtalene med potensielle kandidater er i gang
  3. Nordic Nanovector er et meget attraktivt selskap å tre inn i CEO-rollen og det har de så lnagt fått bekreftet i prosessen med å søk ny CEO.

Under PARADIGME-update var både Styreformann Ludvik Sandnes og Radforsk/RadiumPodcast Jonas Einarsson tydelige i sine kommentarer/svar at akkurat nå var en ny CEO ikke viktig, men at det på et senere tidspunkt (når det gjelder kommersialisering og kontakt med BP) så var det viktig med en TUNG CEO-profil med kontakter i de “riktige miljøene” - whatever that means :slight_smile:

Har visst overtatt stafettpinnen her hva tålmodighet angår. Takk for at vi fremdeles kan akkumulere billige aksjer sier nå jeg! :slight_smile:

1 Like

For de som er interessert: https://soundcloud.com/user-972208711/episode-45
Episode 45, kort en med noen spørsmål og svar

Edit: Ikke mye om Nano for å si det sånn!

Ikke flere tunge internasjonale kapasiteter er du snill. Vi trenger en som har gjennomføringsevne uten primadonnanykker.

Nå er ikke nødvendigvis “internasjonal kapasitet” og “gjennomføringsevne uten primadonnanykker” noen motsetning.

Lever opp til kallenavnet, ser du

I’ll show myself out… :poop:

1 Like