Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

For egen del er stemmen basert mer på håp, tro og våte drømmer, enn kunnskap, innsyn og fæcts!

Eller basert på kunnskaps basert sannsynligheter.

Tørr ikke tenke den tanken… :disappointed_relieved:

1 Like

Hei alle Nanoister :slight_smile: Nå må dere slappe av og ikke tenke tanken engang på at REK skal sparke beina av Nano. Dette her må da bare være tidspørsmål føre vi får beskjed om at det er i orden. Hvorfor skulle det ikke det ?

Her har vi en Medisin som til di grader virker , og det har vel også REK fått med seg, eller ?!

Nei det her tar jeg med knusende ro og nyter sommervarmen som er her på Østlandet. Nyt den dere også og ikke bekymre dere så mye…:wink:

4 Likes

Jeg synes det virker som om sentimentet rundt NANO er på et absolutt lavpunkt nå.

Det er forhåpentligvis da det snur.

1 Like

Hadde en interessant diskusjon i går angående “gruppedynamikk” i finansverden.

Er det mange nok tradere i en aksje uten at de langsiktige investorene holder stand, så kan hvilken som helst aksje bli “gruset i hjel”.

Nano skal inn i en periode med lite konkret nytt om effekt. (Å starte FPD er i seg selv ingen “big news”).

Konklusjon: Alt kan skje selv om caset er solid, så kan det ned rette timing få en overraskelse på nedsiden. I det lange løp vil man få avkastning, men hva som skjer frem til neste “read out” det får fremtiden vise oss.

Har inntrykk av at volumet de siste dagene er ganske lavt, og det er lite sprell tiltross for økt shorting, hva angår kurs. Tenker vi kan få hype i god tid før readouts. Ny CEO f. eks. kan være god grobunn for det.

Tror dette går raskt:

  • Godkjenning REK
  • Første pasient dosert
  • Godkjenning REK ARCHER-1
  • Første pasient dosert ARCHER-1
  • Ny CEO
  • Ny styreleder
  • Datauttak fra DLBCL-studien
  • Endelig datafremlegging 37-01

Eventuelle regulatoriske shortcuts granted kan komme, men jeg legger den ikke inn i triggerlista for 2018.

Det er mye som skal skje her i 2018 og vi banker snart inn i tredje kvartal av året.

10 Likes

Uenig. Det at NANO offisielt går over i en ny fase ved FPD er en milepæl. Klusset rundt REK har vel bekreftet at dette er viktig for markedet. For oss langsiktige så er det ikke så viktig, men for de som styrer kursen vil nok dette ha stor betydning.

5 Likes

De to postene over her reflekterer mine tanker også. :+1:

1 Like

Men NANO børvite at tilliten er skral, og at eventuelle løftebrudd her kommer til å straffe dem hardt. Fallhøyden er med andre ord stor. Jeg kommer til å revurdere tilværelsen om de ikke leverer på minst 7 av 8 punkter listet opp ovenfor.

2 Likes

Dette tror jeg nano er knusende klar over - og de jobber nok hardt for å få ting på stell

MFW de har levert på alle punktene bortsett fra å få dosert første pasient.

1 Like

2 Likes

Ved godkjent studieopsett kan fond også komme på banen slik eg har forstått dette. (Ettersom fond kommer inn ved fase 2 studier)

1 Like

Er enig til det meste, og personlig tenker jeg langt.

2017 og frem til nå har markedet overasket meg. Jeg har vært naiv i mye og tenker litt annerledes nå. Selv om strategien min er uendret (LONG)

Saueflokk mentalitet og tradere KAN finne fotfeste i aksjen og jeg er forberedt psykisk på en ruglete tid dersom dette skjer.

Vi har mange triggere ja, og håper at fundamentale aspektet holder tradere unna.

Ser man på Algeta kursen etter oppstart fase 3 studiet (FPD) så ble denne kursen tradet nedover i 6 mnd før den snudde.

Uten sammenligning så bør man uansett være oppmerksom på at dette også kan skje med Nano. Selv holder jeg langt unna S/L men holder inne en CASH beholdning i tilfelle dette skjer.

2 Likes

Jeg kjenner ikke Algetas historie godt nok. Mener du at nyhetsforventningene etter launch av fase 3-studien hos de to kan sammenliknes?

Det har jeg ikke kunnskap til å utale meg om man kan samennligne. Registrere bare kursutviklingen fra tidsrommet FPD fra henholdsvis Europa og USA og frem til kursen snudde (ca 6 mnd senere).

Jeg er bare åpen for at dette også kan skje uten videre faglig begrunnelse.

1 Like

Jeg er åpen for det meste. Ønsker bare å danne meg et bilde av hvor sammenliknbare periodene kan være.

Stemmer det at DLBCL-studien ikke har noen sites i Norge?

image

Lenge siden sist oppdatering, tho.

image