Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jeg tror det kommer partneravtale snart som gjør at vi ikke trenger å tenke på det økonomiske.

Er godt fornøyd med dagens presentasjon. Det blir spennende å følge selskapet videre.

Det er tydelig stor interesse for produktet. Jeg føler meg veldig trygg på at selskapet kommer til å levere gode resultater fremover.

Det var godt med godkjenning fra REK i går, dette har skapt noe usikkerhet også for meg. Archer 1 blir godkjent ganske snart ifølge Lisa, dette er også betryggende, da det er her de virkelige store verdiene ligger.

En partneravtale vil gjøre det mulig å starte opp studiet med Humalutin igjen.
Kan det bli Novartis denne gangen?

1 Like

Hvor lenge har de penger nå?

Ser det skrives 2020 mens andre skriver H1 2019.

Financial Highlights Q1 ‘18

(Figures in brackets = same period 2017 unless otherwise stated)

• Cash and cash equivalents as at 31 March 2018 amounted to NOK 641.5 million,
down from NOK 756.6 million at the end of 31 December 2017

• Total operating expenses for the quarter were NOK 82.3 million (NOK 65.8 million).

o Research and development (preclinical, clinical, medical affairs, regulatory and CMC activities) expenses accounted for 76.2 % of total operating expenses in the first quarter 2018 (72.2 %).

• Operating loss for the quarter was NOK 82.3 million (loss of NOK 65.7 million).

• Comprehensive loss for the quarter was NOK 90.7 million (loss of NOK 55.8 million).

Outlook

Current cash resources are expected to be sufficient to reach data read-out from PARADIGME in 1H 2020.

image

image

De som solgte på 40-tallet og vil inn skriver 1H 2019. De skjønner ikke mye. Blir ikke hentet 1 krone her før avklaring om dette fungerer eller ikke. Dvs, enten blir det emisjon på 200-300 kroner, eller så blir det ikke emisjon.

3 Likes

Grei presentasjon/ kvartalsrapport; merket meg spesielt at det internasjonalt blåser vind for behandling som ikke innebærer kjemoterapi og der er jo Betalutin midt i blink. Lisas beskrivelse også av enkel administrasjon med en injeksjon Betalutin som tålereres godt også på eldre som er veldig «slitne« av gjentatte tidligere andre behandlinger og som i sum lest mellom linjene bør kunne gi grunnlag for « Breakthrough terapi».
Også dette med investormøtet i Sveits som var svært positivt ifølge Lisa og en partner ( Big Pharma) kan jo fort dukke opp i dette kjølevannet som alternativ til emisjon fram i tid.

3 Likes

Skjønner ikke at man må forklare dette når det fremgår helt tydelig skriftlig og muntlig at de har penger frem til regulatory filing. Dvs. frem til 2020. Cash burn er også mindre enn det jeg forventet så jeg stoler på Tone når hun sier det :slight_smile:

2 Likes

Sett at Nano ønsker partneravtale til Archer. Når i utviklingløpet er det vanlig at slike partneravtaler inngås?

1 Like

Fin link som forteller behandlingsregimet på de fleste sykdommene i Norge.

Linken har blitt peilet inn på NHL FL pasienter

http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/lymfom/12.non-hodgkin-lymfom-beh/12.1-b-celle-lymfom/12.1.2-moden-b-celle-neoplasier/12.1.2.6-follikulært-lymfom/12.1.2.6.2-utbredt-sykdom

Den eneste gangen Lisa egentlig nølte litt var på spørsmålet om igangsettingen av Paradigme, siden den tross alt har vært godkjent i noen måneder i land utenfor Norge. Jeg tror nok de kanskje har kunnet gjøre det ( dette er diskutert mye) , men det ville vært en skikkelig nedtur dersom REK hadde bedt om endrede protokoller som ville medført også nye tilleggsopplysninger/ endret protokolloppsett i allerede godkjente land og allerede utført behandling ikke ville blitt inkludert og dermed ikke kunne inngått i paradigme. Det hadde gått på troverdigheten løs når moderlandet endrer forutsetningene underveis. Så nå er det forhåpentligvis endelig full gass i alle land med behandlingsgodkjenning og oppstart paradigme.

Skal bedrive litt flise spikking nå.

Kvåle forsnakket/uttalte seg feil på slutten av seansen knyttet til spørsmål rundt ny CEO.
Hun sa i den forbindelse ny CFO først før hun rettet det til CEO.

Om dette bare var en forsnakkelse eller at hun blir permanent CEO eller slutter helt i selskapet vet ikke jeg.

Siden vi har en tendens til og overanalysere til tider så tok jeg med det.

Har du fått ut noen komplette aksjonærlister siste måneder?

Lisa var mer bustete på håret nå enn sist.
Sov hun godt inatt, og forsov seg fordi hun ikke er stressa for fremtiden?
Eller har hun sittet oppe hele natta å revet seg i håret pga stressa for fremtiden?

Shit :thinking:

1 Like

hva skjer med humalutin? blir den liggende brakk i 2 år? noen må ha interesse for å starte opp det studiet?

Venter på Cash…

Nå har de bare penger til forskning med Betalutin :wink:

Ja det er korrekt IL.

Eg tok kortversjonen i form av at det ser ut til Nano har peng nok til å ferdigstille pardigimet.

Var muligens litt uklar.

Godt å se at gårsdagens formatering fungerte. Nå viser shareville litt mer normale farger igjen.

Uansett, moro med litt positivitet igjen i forhold til Nano.

Så det stod first read out forventet i 2020 H1. Noen tanker om hvor mange readouts en tror de trenger for eventuelt å kunne få mulighet for godkjenning?

1 Like

Ser ut som en ekte biotech shortentusiast.

Synes også at trenden med at NHL-pasienter søker seg bort fra kjemoterapi er uhyre interessant. Også meget forståelig, All den tid cellegiften tar rotta på både friske og syke celler.

Merket meg også at LR var nøye med å understreke at pasientgruppen de har testet på hittil, er eldre og slitne av tidligere behandling.

Å komme seg til sykehus for å få gjentatt behandling med andre alternativer til man begynner å respondere på den contra en tur til en behandling med en sprøyte Betalutin…

Forskjellen er som natt og dag for en alvorlig syk pasient som må mobilisere mye krefter for å i det hele tatt komme seg frem til sykehuset.
Det går jo daglige samle-opp-pasient-busser til Radiumhospitalet.

Her er posteren med Betalutin contra konkurrentene.

3 Likes

Det burde holde med den ene så lenge de får innrullert pasienter. Særlig hvis de har fått breakthrough therapy designation, noe de sier, og jeg tror de kommer til å søke om nå snart.

1 Like

NANO:GENERALFORSAMLINGEN STEMTE FOR VEDTAK OM BELØNNING AV ANSATTE

11:32
Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector stemte for forslaget om å utstede frittstående tegningsretter til selskapets ledende ansatte som tildeles prestasjonsbaserte aksjeenheter (PSUer) på selskapets generalforsamlingen onsdag.

På generalforsamlingen var det en lengre diskusjon om belønning av eksisterende og nye ledende ansatte i selskapet. Styreleder og ordfører på generalforsamlingen, Ludvig Sandnes, understreket at selskapet trenger ordningen som et verktøy for å tiltrekke seg en ny konsernsjef, og ikke vil kunne klare det dersom forslaget ikke gikk gjennom.

Flere tilstedeværende aksjonærer på generalforsamlingen ytret misnøye med at eksisterende aksjonærer skal kunne belønnes med ytterligere aksjer i selskapet og mener den eksisterende ledelsen allerede er godt ivaretatt, og ønsket at nye frittstående tegningsretter skal forbeholdes nye ansatte som ikke allerede har opsjoner i selskapet. Styreleder Sandnes fremholdt at det også er behov for incentiver for å beholde dagens ansatte, samt at det ikke på dette punktet er anledning for å fremme benkeforslag.

• Vi har mange gode kandidater vi ser på. Men det kan ta tid. Vi forhandler med kandidater som gjerne har oppsigelsestid, sa styreleder Ludvig Sandnes på generalforsamlingen.

BNS, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70

denne blir å følge med på:

5 Likes