Enig i betydningen av å spille på hjemmebane, som Kolstad gjør.
Han har god track reckord på rekruttering av FL-pasienter.
Han kjenner Bruland og Larsen og deres konsept godt, han er forskningsleder for studien, og vet dermed godt fordeler (og ulemper - også i prosent😉) ved behandlingen. I tillegg KAN DnR strålebehandling.
Dessuten tror jeg DnR har stor tillit blant norske pasienter.
Derfor antar jeg at REK-godkjenningen i Norge vil vise seg å være svært viktig med tanke på rekruttering av pasienter til studien.
Om pasientene ikke står i kø (ref Costa) for behandling, tror jeg Kolstad har god oversikt over mulige pasienter, og jeg håper og tror at han snur seg rundt ganske raskt for rask inklusjon. Jeg fikk inntrykk av ham som ganske fokusert på CMD.
Når det gjelder Ludvig Sandnes, synes jeg han har fått ufortjent mye pepper i dag. Som han sa; han og hans nærmeste er av de aller tyngst privat investerte i NANO. Ingen grunn til at han ikke ønsker det beste for aksjonærene. Han har vært en viktig mann for kapitaliseringen av selskapet, med 2 emisjoner i en fase der selskapet trengte penger. Må si han lyktes godt med det.
Nå er imidlertid selskapet kommet i en ny fase, der det (snart) gjelder å tenke på markedsføring og penetrasjon i markedet. Det er noe han ikke mener han er spesielt god på, og vil - for selskapets skyld- overlate stafettpinnen til en som er mer kompetent på dette. Likevel virket han i dag svært engasjert og opptatt av selskapets beste. Han signaliserte at han ikke har planer om å gi seg før ha vet han får en god arvtager.
Roy Larsen var styreformann under den vitenskaplige utviklingen av preparatet.
Ludvig Sandnes styreformann under kapitaliseringen av selskapet.
Så blir det spennende å se hvem som fører stafettpinnen i mål.
Få det beste av de beste!
Og da spiller «noen» PSU-er ikke noen vesentlig rolle for meg
Bedre med en mindre del av en svær kake enn en stor del av en liiiten kake😉
Prinsipielt var jeg enig med Øyelegen på GF som foreslo å forbeholde nye PSU-er til nyansatte. Dette ble foreslått som benkeforslag, men av juridiske grunner var det ikke mulig. Alternativet var utsettelse og holde ny, ekstraordinær GF om «noen uker».
Risiko for å miste ansettelse av en god CEO (som selskapet er i dialog med) pga manglende PSU, eller belaste selskapet med ditto høyere lønn, og evt miste dyktige personer i NANO, nå som vi trenger alle midler for å få gjennomført Paradigme, var det god nok grunn for meg til å godkjenne PSU-ene.