Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Er noe uenig med Morten Larsen her. Roter med begrepene sites og innrullerte pasienter(kan vel være en skrivefeil).

Så sier han at det ikke burde bli hype rundt 3 norske av de 85 planlagte sentrene, siden Norge dermed står for 3,5% av sites. Men som andre er inne på i tråden her, og som jeg ikke klarer å finne kilden til, så skal jo Norge i utgangspunktet forsøke å behandle omkring 25% av pasientene i PARADIGME, og dermed er det en lettelse at REK faktisk har godkjent studien. Kanskje det kan rekrutteres mer enn planlagt i Norge, og dermed kompensere for treg rekruttering i utlandet? Vi får se…

Forøvrig er jeg enig i det Morten Larsen sier til slutt om at lønns- og opsjonsordningene har vært alt for rause i alt for mange år. Men det får man godta om man er aksjonær og ikke eier nok aksjer til å si noe annet.

Nå venter vi på godkjenning av ARCHER og første behandlede pasient før evt. tilliten til selskapet kommer tilbake for aksjonærene. Kjekt om vi kan få en ny CEO i løpet av Q3 også.

2 Likes

Noen som har tenkt seg på den norske presentasjonen i morgen?

Jeg har dessverre ikke mulighet, men vil anbefale det. Er en gyllen mulighet til å kunne spørre om absolutt alt man måtte lure på uten at man skal være begrenset av språkvansker og direkte webcast.

De som drar vil nok få et meget godt inntrykk av både Kvåle og Brondberg. Spesielt Kvåle vet jeg er mye mer avslappet og “naturlig” utenfor kamera/scenen.

Nå har i tillegg småaksjonærene klaget over dårlig IR i halvannet år, så da bør man nesten stille når selskapet legger forholdene til rette :slightly_smiling_face:

1 Like

Noen som har link til webcasten i dag? Eller er den ikke kommet ut enda? Finner den ikke på hjemmesiden.

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=83490759

1 Like

Dunkel, takker og bukker:)

Nei, men sikkert en artig seanse det.
Regner med hele ledelsen stiller i bunad og at det serveres ett utvalg takkebakst med brunost og ett glass kreklingesaft til alle fremmøtte.

For å toppe det hele blir fremførelsen gitt på nynorsk.

Forberedelsene er uansett gjort for at det skal bli en hyggelig stund.
Om det er noe nytt håper vi på referat i runeskrift.

3 Likes

Er det ikke litt dumt å ha den seansen om ingen dukker opp? Litt… akward… :roll_eyes:

Sa representanten til Healthcap noe mer man burde merke seg?

Nå sier jo Sandnes i Nano det helt motsatte, at lønnsnivået i Norge er veldig lavt i forhold til biotek i utlandet, de Nano skal konkurrere med om å få en top class CEO og styreleder.
Men de har nok vært for løsslupne med tildelinger av opsjoner, det burde vært forbundet mye mer med lojalitet (så og så mange år ansatt) og i forbindelse med oppnådde milepæler som f.eks oppstart Paradigme og Archer-1, og andre delmål.

" Er det ikke litt dumt å ha den seansen om ingen dukker opp? Litt… akward… "
Enig der @Nocturne men da har de gitt de norske aksjonærene muligheten i alle fall :+1:

3 Likes

Mistenker at de som har klaget over at presentasjonene ikke er på norsk, er i hovedtrekk personer som ikke møter likevel. Men pent av selskapet å tilrettelegge så det er mulig.

2 Likes

Enig i betydningen av å spille på hjemmebane, som Kolstad gjør.
Han har god track reckord på rekruttering av FL-pasienter.
Han kjenner Bruland og Larsen og deres konsept godt, han er forskningsleder for studien, og vet dermed godt fordeler (og ulemper - også i prosent😉) ved behandlingen. I tillegg KAN DnR strålebehandling.
Dessuten tror jeg DnR har stor tillit blant norske pasienter.
Derfor antar jeg at REK-godkjenningen i Norge vil vise seg å være svært viktig med tanke på rekruttering av pasienter til studien.

Om pasientene ikke står i kø (ref Costa) for behandling, tror jeg Kolstad har god oversikt over mulige pasienter, og jeg håper og tror at han snur seg rundt ganske raskt for rask inklusjon. Jeg fikk inntrykk av ham som ganske fokusert på CMD.

Når det gjelder Ludvig Sandnes, synes jeg han har fått ufortjent mye pepper i dag. Som han sa; han og hans nærmeste er av de aller tyngst privat investerte i NANO. Ingen grunn til at han ikke ønsker det beste for aksjonærene. Han har vært en viktig mann for kapitaliseringen av selskapet, med 2 emisjoner i en fase der selskapet trengte penger. Må si han lyktes godt med det.

Nå er imidlertid selskapet kommet i en ny fase, der det (snart) gjelder å tenke på markedsføring og penetrasjon i markedet. Det er noe han ikke mener han er spesielt god på, og vil - for selskapets skyld- overlate stafettpinnen til en som er mer kompetent på dette. Likevel virket han i dag svært engasjert og opptatt av selskapets beste. Han signaliserte at han ikke har planer om å gi seg før ha vet han får en god arvtager.

Roy Larsen var styreformann under den vitenskaplige utviklingen av preparatet.
Ludvig Sandnes styreformann under kapitaliseringen av selskapet.
Så blir det spennende å se hvem som fører stafettpinnen i mål.
Få det beste av de beste!
Og da spiller «noen» PSU-er ikke noen vesentlig rolle for meg
Bedre med en mindre del av en svær kake enn en stor del av en liiiten kake😉

Prinsipielt var jeg enig med Øyelegen på GF som foreslo å forbeholde nye PSU-er til nyansatte. Dette ble foreslått som benkeforslag, men av juridiske grunner var det ikke mulig. Alternativet var utsettelse og holde ny, ekstraordinær GF om «noen uker».
Risiko for å miste ansettelse av en god CEO (som selskapet er i dialog med) pga manglende PSU, eller belaste selskapet med ditto høyere lønn, og evt miste dyktige personer i NANO, nå som vi trenger alle midler for å få gjennomført Paradigme, var det god nok grunn for meg til å godkjenne PSU-ene.

24 Likes

Enig at det er bra at NANO tilrettelegger for de som ikke er så gode i engelsk.

Har flere ganger vært borti på Shareville at noen ikke forstår meldinger på engelsk som har kommet og bedt om hjelp både når det gjelder NANO og andre selskaper.
Det må vi respektere.

Det er/var en stor andel norske småaksjonærer blandt NANO investorer så de ønsker vel og blidgjøre disse.
Jeg tenker også at Kvåle og Co kan bli litt mer avslappet og fortelle ting på en litt annen måte da de bruker sitt eget morsmål(Norsk/Dansk).
Hvis oppmøte imorgen blir dårlig så tror jeg det blir første og siste gangen.

2 Likes

Blir litt redd hver gang du skriver DnR.
Tenker på DNR i USA.
Do not resuscitate.

2 Likes

OK DnR står for «Det norske Radiumhospital»
Håper ingen får skjelven av det
Der skjer utrolig mye livreddende behandling !

2 Likes

Norske versjonen her er HLR- :wink:

Må si det er strålende at du @mapleleaf har tatt steget ut av lurkersfæren! Flotte og innsiktsfulle innspill du kommer med :slight_smile:

7 Likes

Jeg er glad hvis jeg kan bidra, og har kanskje litt peiling på noe av det jeg skriver om.
Men jeg føler meg nok som en novise på mange andre områder.
Og der fremstår du @Savepig som eksemplarisk! Blant andre😉
Hva het filmen med Terrence Hill og Bud Spencer fra 1974? (for de av dere som er gamle nok):

Sammen er vi dynamitt!

2 Likes

Kjempeinnlegg fra deg @mapleleaf
Takker og bukker.

@savepig og andre bidrar også stort.

Jeg er et truseinnlegg iforhold.

1 Like

@biff Vel, det kan vel noen og enhver føle av og til…

Men om vi skal få en konstruktiv debatt, er ingen innlegg for små eller uviktige - så lenge vi søker å bidra til å bli bedre, mer informert, mer sikre i vår investeringer - bedre bakgrunn for egne meninger (gammelt! Aftenposten-motto).
Målet er å SKJØNE hva man investerer i og hvorfor, - og hvor det bærer. Enten det er kortsiktig trading (TA -som ikke gjelder meg) eller langsiktig fundamental investering.
«Baissere» eller «haussere» -det er det samme - bare resonnementene er gode og lar seg forstå, og helst etterprøve. Ellers er det bare å glemme…

Jeg er takk skyldig til mange her på TI , men vil også spesielt nevne Merlin i hans glansdager på HO, selv om han ikke fikk rett i sine spådommer om kursen - enda… :cry: Mye innsikt hos ham - og litt til!
Men jeg har sett litt for mye personangrep, selvforherligelse og fjolleri på noen av «de andre nettstedene» til å gidde å følge med der lengre.

11 Likes

Har vi diskutert Rainer Boehm her på tråden? Virker som en person med tyngde som kommer inn i styret.

1 Like