Ser ut til at du kan få enda bedre kjøp utover dagen, Noccis
Jeg har vært Nano aksjonær siden 2015 og har fortsatt stor tro på selskapet.
Jeg synes imidlertid det er negativt at ikke flere tunge internasjonal fond har kjøpt seg inn i selskapet. Costas fremhevet jo flere ganger interesse fra internasjonal investorer. Med bakgrunn i det nettverket Healhcap har, kan man lure på hvorfor man som for eksempel som i Wilson Therapeutics har fått inn tunge fond. Wilson ble inntrodusert på børs på kurs 40 kroner og etter ca år solgt for 232 kroner aksjen.
Healthcap haddde med seg bla Abingworth ( som også var storaksjonær i Algeta) samt Neomed.
Forklaringen er muligens at Nuclear medisin var mer omdiskutert tidligere. Dette har jo endret seg. Det har skjedd oppkjøp i selskaper innenfor nuclear medisin. " We are next in line sa Costa på CMD"
I Wilson hadde de store aksjonærene en klar strategi. Man ønsket en exit før kommersialiering.
I Nano sendte Costa flertydige signaler. Han sa at Nano var opportunistisk mht til strategier for salg av selskapet,lisensiering etc. På CMD sa Costa " We are next in line".
Spørsmålet er hva Healthcap tenker. Har man en exit strategi klar.
Ønsker man feks å selge selskapet etter at Paradigme er godkjent?
I så fall vil det trolig bli en emisjon hvor kanskje gamle samarbeidspartnere som for eksempel Abingworth går i forbindelse med at dataene fra Paradigme kan sendes inn.
Eller ønsker Healthcap exit for eksempel etter at Lymrit dataene er fremlagt på ASH.Eller ønsker Healthcap å være storaksjonær også når Betalutin skal kommersialiseres? Det blir spennende å være aksjonær fremover.
Jeg tenker at jokeren er ARCHER-1. Hvor lang tid tar det før man ser at prekliniske data blir like gode på mennesker.
Ulike oppkjøpsscenarier avhenger vel av om ARCHER-1 blir en suksess eller ikke. Uansett er vel verdien av Nano bar basert på Betalutin i 3 FL betydelig høyere enn dagens kurs.
Det blir spennende.
Ja, det kan godt hende
Er ganske lite panikkpreget da, så helt normal korreksjon for å ta fart for å ta ut 65 dette IMO.
Enig. Lite panikkpreget
En ting er sikkert, health cap har en exit-strategi. Er de disiplinerte følger de denne, det er jo også normalt sett en forventet avvikling av fond på et tidspunkt. Det betyr jo at de kan selge ved en milepæl selv om det ligger betydelig oppside igjen i aksjen
Det har vært debattert hvilket land som først kommer med FPD, og folk har utelukket USA med argument at det ikke er åpnet.
Jeg vil tro logisk sett at de kan kjøre på i USA da de faktisk har fått Fast Track der, da må jo Paradigme være godkjent?
Dagens poster:
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/EHA%202018%20-%20Stockholm%20-%20web.pdf
Det var mye jeg ikke skjønte der, men konklusjonen var nokså grei:
• 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) shows generally promising activity against
DLBCL-GCB and DLBCL-ABC cell lines, but intrinsic treatment resistance is evident in
a subset of DLBCL cell lines.
• Resistance to 177Lu-lilotomab satetraxetan (Betalutin®) is not correlated to genetic
hallmarks of lymphoma aggressiveness, such as TP53, BCL2 and MYC.
• Detailed comparative analysis of baseline levels of genetic, transcriptomic,
and proteomic features in treatment resistant and sensitive cell lines identifies
potentially clinically relevant biomarker(s) and co-targetable pathways to reverse
treatment resistance (see also abstract PB2328)
Det må jo bety at man tar sikte på å plukke ut DLBCL pasienter med spesielle markører som vil reagere best på behandlingen, og at sensitivitet for behandling ikke har noen sammenheng med hvor aggressiv kreften er.
55% av cellelinjene var sensitive for betalutin, og «treatment resistant and sensitive cell lines identifies
potentially clinically relevant biomarker(s) and co-targetable pathways to reverse
treatment resistance (see also abstract PB2328)» ;
Så dersom de kliniske resultatene på DLBCL bare havner midt på treet så kan likevel resultatene på subtypene være førsteklasses, og Betalutin kan bli godkjent for bruk på subtypene.
HealthCap sin exit strategi er offentlig.
De selger kun ved realisasjon av medisin, selskap eller et tilbud som tilsvarer dette. Dette er også logisk på alle måter. Skal deres forretningsmodell lønne seg må de ta ut maksimal profitt av de selskap som lykkes. De har nok av selskaper som failer. Skulle de selge de suksessfulle så snart de har en gevinst vil fondet tape penger, all den tid de ikke får solgt de middelmådige og dårlige investeringene.
Et viktig tall for Health Cap sin del er annualisert total avkastning. Og for biotech selskaper som lykkes, så er det helt på slutten av løpet at det tallet blir pent. Så en trenger ikke å være spesielt redd for at de skal få panikk bare kursen går litt.
Så vidt jeg husker reduserte båe Healthcap og Abingworth sine eiereandeler i Algeta før Bayer kom med bud på selskapet.
Det ble også foretatt rettet emisjon mot amerikanske investorer.
Jeg mener at dette ble etter at de fikk godkjennlse og etter at man besluttet å utøve retten til å kommersialsiere Xofigo i USA sammen med Bayer.
Vi få se hva Healthcap gjør. Jeg vil anta at en rettet emisjon ikke kommer på disse nivåene og det betyr vel at vi må ha noe data å slå i boredet med. For eksempel Lymrit på ASH?
Bare å kjøpe rått om de begynner å selge seg ned da
En passiv strategi fremover kan være å beholde innkommende kapiral i cash. Ikke akkumulere direkte men ha penger om en ny korreksjon kommer.
Selv skulle jeg ønsket å ha penger i disse dager og klok på erfaring så vil jeg være mer tolmodig før jeg akkumulerer.
Hvor lenge tør big pharma å sitte på sidelinjen? Jo lenger de venter, jo dypere må de grave for å få kloa i selskapet.
Nano er nå et selskap med et strålende produkt i avsluttende fase, med fast track-status fra fda. Man skal heller ikke bli overrasket om selskapet plutselig får betinget markedsgodkjennelse fra fda ila 2019 basert på data fra Paradigme. Bayer fikk vel dette basert på litt over 100 pasienter(?).
I tillegg har selskapet et fase 1 komboprodukt som rettes mot 2FL som virkelig kan bli enestående. Vanskelig å si hvilken verdi dette produktet har før vi får første dataavlesing, som muligens kan komme neste sommer?
Fase 1 studien som sikter seg mot DLBCL har jeg ikke særlig høye forventinger til, men kan absolutt overraske når vi får data derfra om noen mnd.
På toppen av dette er selskapet priset til fattige 375mill$. Hadde jeg vært big pharma hadde jeg absolutt vurdert et bud nå. Og jeg er stygt redd for at et skambud på 150-200kr muligens hadde blitt godkjent. La oss håpe de avventer bud til langt ut i 2019.
Spennende avslutning på uken. Muligheter for at det kommer en melding etter børsslutt i dag eller før børsstart på mandag, og muligheter for at det kommer ut i uken. Hvilke lodd har dere tatt?
Venter på raport fra gutta som løper rundt på Radiumhospitalet med geigerteller for å finne FPD😜
Jeg har helgardert, sitter med min 5-sifrede bunke og skulle enda ønske jeg hadde cash til å kjøpe mer-spesielt med de nyhetene vi har fått i det siste!