Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ja det er oppløftende om det er dette som allerede gir seg positive utslag. Jeg antar at det har gått en kule varmt mellom ny IR sjef og dem av ledelsen som holder kortene tettest til brystet. Kan ikke skjønne og begripe hva positivt ledelsen finner i å føre en infopolitikk som tydeligvis kun bidrar til å trekke kursen lenger og lengre ned ettersom frustrasjonen hos aksjonærene vokser og vokser.

Når vi ser hva Frontmasta og du selv er i stand til å grave frem av nyttig info fra det som ligger åpent, og det som burde ligge åpent for allmennheten, så sier det seg selv at denne “holde-kortene-tett-til-brystet” har lite for seg, dersom hensikten er å skjule info fra konkurrentene. For jeg antar at eventuelle BP eller andre farmasiselskaper som ønsker å få tak i tilsvarende info, har lengt mer proffe aktører til å hjelpe seg med å få tak i det som er tilgjengelig.

Holder en knapp på at ny info-direktør evner å fortelle dem hvordan aksjonærene i et oppegående aksjeselskap skal behandles. Og det er neppe som sopp; “kept in darkness, fed by shit!”

4 Likes

jeg sjekker litt til…
Summerte opp dagsomsetningene (svarte tall) i feb fra netfonds til SUM 3,8mill aksjer. Da utgjør utenombørs handelen 13% av handelen på børs for feb.

Hm, det er mye. Burde vel dukke opp på aksjonærlistene etter hvert.

Kunne ikke vært mer enig. Nano er vel en av de få aksjene man kan være komfortabel med tap.
I allefall er og har jeg vært det en stund nå :slight_smile:

1 Like

Det kalles apati.

Jeg har etterspurt aksjonærliste i dag. Legger ut når/om jeg får den.

Hehe, joda. Man kan bli litt apatisk. Men psykologisk er det veldig behagelig også, å mentalt legge aksjene i skuffen og ikke tenke så mye over det. Mitt fokus i år har for det meste vært krypto. Derfor har jeg også bare sporadisk fulgt diskusjonene her inne. Nano ser jeg på som en hedge og en nesten «garantert» vinner innen 1-2 år.

1 Like

Takk svindle og spot
Så artikkelen på hegnar. Men har ikke sett hele oversikten over de tredve aksjene som handles mest i mørket . Noen som har den?

Greit å få litt lys på dette.

@hsvindle: Ringte du eller sendte du mail ang. full aksjonærliste?

@Hugoil , mail…vi bruker så lang tid når vi skal ta det over tlf. :wink:

@Spot-On postet vel komplett liste for noen uker siden. Interessant å sammenligne den med den nye

Fint om noen deler den nye aksjonærlista.
Er ikke i tvil om at mørkehandelen har påvirket kursen.
Takk til Huogoil, og alle andre som graver for lage lys i infomørket. Har spade, jeg også. Men sammen graver vi mer.
Er spent på abstraktet til uka, kjenner jeg.

… men de mørke aksjene kan jo forbli i mørket en stund til…

Også synd shortregisteret ikke viser de som ligger under 0,5.

Tror ikke du får svar!

Husker at du sleit sist, Hugoil .
Håper svindle eller spot får de ut.
Er jo ingen grunn til at Nano skal være kjipe på det. Forresten, kan tenke meg en grunn.
Kanskje på tide å klage de inn?

Er det noen som vet sånn ca hvor mange tilfeller av NHL det er årlig i Norge?

Litt over 1000 tror jag. https://nhi.no/sykdommer/blod/lymfekreft/non-hodgkins-lymfom/

Litt interessant denne første estimeringen jeg gjorde på hsvindle sine bruttotall som jeg delte i 2 for å ikke regne dobbelt opp med både kjøpte og solgte aksjer. En slik deling på 2 impliserer en forutsetning om at ihvertfall de største meglerhusene hadde en nettohandel i 0 (hvilket er en mindre risikabel antagelse jo lengre periode man ser på, og 1mnd er bra langt). Men siden jeg kom såpass skjevt ut som 2,13 mill aksjer mot 3,8 som det faktisk var (fant fra Netfonds) så var ikke forutsetningen i nærheten av å holde. Mao. ett eller flere meglerhus har vært langt i fra å gå i null. Og enklest og med størst sannsynlighet er det for det største meglerhuset NON i denne måneden. Så spørs det, har de dessto mer nettokjøpt eller dessto mer nettosolgt (skjevheten vil jo medføre en motstående skjevhet hos en eller flere av de andre). NON på topp20 lista har ikke gjort de store endringene, så da er det kunder av NON. Mest trolig er det, gitt siste halvannen mnd med nedgang at de har nettosolgt betydelig. Skyldes det mest tvangssalg av aksjekreditt + andre småkunder - eller mest det antydede “sirkuleringssalget” a la NON-PAS i des. 16?

1 Like

@Hugoil, riktig. De henviser til kontofører. Snakk om å være lite innstilt på å bistå oss trofaste aksjonærer :stuck_out_tongue_closed_eyes: jaja, da må vi vel begynne å kjøpe listen… Hva sier du @Spot-On, klarer vi å få Tone på bedre tanker ved å henvise til aksjeloven?

Funcom investorene her på forumet pleier å spleise på lister. Ligger på insider delen. Kan være en idè om det er mange som er interesserte i å se listene (personlig gir det meg ikke så mye men et tips).