Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jeg var også usikker på hva so menes med "end-of-phase 2 ettersom begreper som regel er lagd ut i fra det ordinære regulatorisk løpet med tre faser. Tabellen er uansett bare en anbefaling, ikke et krav, så det er mulig å få BTD utenfor anbefalingen også. Det finnes legemidler som har blitt tildelt BTD basert på resultater fra den pivotale studien. I tillegg fikk Copanlisib AA selv om de kunne hadde blitt tildelt Fast Track, så BTD er kanskje ikke like essensielt som selskapet tidligere har guidet?

Jeg har tidligere sagt at jeg så på det som naturlig å søke BTD i 2017 nettopp siden PARADIGME starter opp i 2017. Grunnen til at jeg nå er mer tvilende til det er søkt om BTD (evt. at søknad er avslått)er at jeg ikke får det til å passe med tidslinjen. FDA skal svare på en søknad om BTD innen 60 dager. Ettersom vi enda ikke har hørt noe er jeg veldig usikker på om de har søkt (evt. ikke fått godkjent søknad) i forbindelse med regulatoriske møter, siden jeg tror disse har funnet sted før PARADIGME ble startet. Men BTD er nærmest umulig å spå, og det er vanskelig å vite om resultatene er gode nok for BTD. En søknad kan like gjerne være sendt inn etter at PARADIGME ble startet basert på tidligere feedback for alt jeg vet, selv om jeg personlig er tvilende. Som aksjonær tar jeg feil her med glede.

3 Likes

Hm, da er det i prinsippet mulighet for kursen med en 30% hyler når tid som helst. …?

Det er ofte slik at kursen kjøres kraftig ned rett i forkant av nyheter. Det var slik ned til 52,25 primo nov 2016 før 2 børsmeldinger kom. Mener Nocturne plukket litt på 52,75.
Kanskje det gikk utenom børshandler da også, det vet ikke jeg. Me ndet var ihvertfall i ukene før at den halvfulle cowboyen GSI kom inn i saloonen og skulle ha aksjer.

Har fulgt med på Nano gjennom HO (har aksjer) og nå i senere tid her på Tekinvestor. På HO så snakket denne Fru.Pedersen og også Londonmannen ,om at vi bare måtte kjøpe på DIPPENE…Det var lurt mente dem. Hva er en DIPP om ikke det har vært en DIPP nå ?? Fra ca 74/75 og ned til der vi er nå.? I skrivende stund er det omsatt 8648 aksjer. Ikke mange som kjøper på dipper ,? Eller er det det .?

Stemmer det… 53 faktisk. Men god hukommelse :slight_smile:

Det er nok heller det at det ikke er stort tilsalgs på disse nivåene, kombinert med at “alle” går og venter på neste dipp til 55.

Forøvrig ganske vilt at du kan tjene 50% på turen opp til 90 igjen om du kjøper nå.

2 Likes

Meglerstatistikk for februar. Hentet fra OB (sum kjøp/salg i NANO pr. megler)

Nordnet 19,20 %
Others 16,47 %
XTX 12,65 %
Merrill Lynch 12,55 %
DNB 11,39 %
GSI 2,31 %
1 Like

@hsvindle: Det var overraskende mye og veldig mye på XTX. Har du antall aksjer omsatt for januar og februar på hver av mnd?

Dette er vel omsetning i NOK:

Nordnet
108 752 721

Others
93 311 956

XTX
71 669 228

Merrill Lynch
71 090 588

DNB
64 528 979

Goldman Sachs
13 112 531

Aksjekurs : 3 kr og 20 øre skiller mellom Nano og Pcib nå…

Hyggelig oppgang for PCIB- aksjonærene i det siste…
Håper det er Nanos tur til uka.

1 Like

Jøsses, NANO skal ut i verden:

NEXT EVENTS
14.04.2018 - 18.04.2018
American Association of Cancer Research (AACR) Annual Meeting 2018, Chicago, USA

6 Likes

image

Det var da tidlig å oppdatere hjemmesiden til å være Nordic Nanovector :smiley:
Nå er jeg spent på om abstraktet børsmeldes.

4 Likes

Spørsmålet er klinkende klart:
Kjøpe mer før abstraktet og bli med på nedturen, eller avvente kjøp å ikke bli med på oppturen?

Anyone?

1 Like

Helt klart, avvente kjøp.

Får satse på litt 2016-ash-flyt.

@hsvindle: de tallene er faktisk sum av både husets salg og kjøp, bruttoverdien, slik de ble presentert fra OB i fjor etter anonymiseringen. Men summert opp over alle husene kan summen liekvel brukes som et approx for antall aksjer om summen deles på 2 (kjøp og slag) og deles på en antatt snittkurs.
Grunnen til at jeg skriver dette er fordi jeg er ute etter å se hvor stor andel 1mill aksjer utenom børs utgjør av NANOs handel på børs.

At Nordnet er så voldsomt mye større enn de andre tror jeg har med at de har sirkulert mye aksjer seg i mellom. NON var tydelig satt opp i algo-ehandel mot PAS under nedgangen etter Costa-blameringen på DNB-seminaret 15.des. og fram til intradagbunnen 83,25 19.des.16. Den gangen med en nedhakking som var så ille at det luktet glohett metall av algoene der de sagde og hakket opp. Denne gangen kan det være at NOeN har hatt tilgang på aksjer fra utenombør-handelen og som de så har sirkulert med algo ti lseg selv igjen. Kanskje det er litt av grunnen til at XTX er så stor nå. POTENSIELT FINKRIM.

Røffli 315mnok i omsetning i feb/2 gir røff160mnok/røffsnittkurs 75i feb gir 2,13mill antall aksjer omsatt i feb.

Vi har:
“Innlegg av: Hugoil (01.02.18 06:45 ), lest 4247 ganger
Ticker: NANO
Endret: 01.02.18 06:46
RE^1: NANO: handel ETTER BØRS stengetid - 455K SHORTINNDEKNING?
Når det er slik kontinuerlig handel utenom børs, skulle man tro det er større sannsynlighet for at en kjøper har kontaktet selgere enn motsatt. Særlig hensyntatt kombi-patentet + principal investigator Lassmanns oppstart i studiet (se frontmasta-tråd), begge 17. januar da handlene utenom børs startet. Ingen slike handler før.”

Det har dermed gått 455K utenom børs i januar og røffli 500K i feb. i feb (vi nå er i omtrent 1,1millaksjer).

Da får vi at utenombørs-handelen er omlag 0,5mill/ 2,13mill= 25% av omsatte aksjer på børs. DET ER VELDIG MYE. ( I tillegg kan 0,5/(2,13+0,5) = røff20% av samlet omsetning. MYE.

1 Like

Vi skal vel ned der vi var 1/11-16 før det snur, tenker jeg. Deretter blir det haraball og rotterace. Anbefaler alle som har solgt på disse nivåer å tenke seg veldig godt om.

@soprano: solgte ike du drøyt 20K i en slump såvidt over klokka abstract 1. november?:slight_smile: Nå har du visst solgt unna alt.

Jeg solgte langt senere i November 2016 med en hyggelig profitt, men har siden kjøpt meg inn igjen og har nå ca 81 i snitt og et ikke fullt så hyggelig papirtap. Men det bryr jeg meg heller lite om. Selger ikke på en god stund. Hvorfor ville jeg skrevet at jeg anbefaler de som har solgt nå å tenke seg godt om hvis jeg mener det er stor nedside?

Stockwolf
Trodde du kun konsentrerte deg om det TA og ikke hva som skjer i selskapet. Mulig jeg har misforstått deg.

Det er både og LM. Har hatt aksjer i mer eller mindre grad i 2 år nå. Aldri tom, som oftest fullastet, tradet deler til tider.
Har blitt grepet av frustrasjon i 2018, men ser samtidig det dumme med det siden vi nærmer oss. Har nå ca 60% nano 40% cash, så spørsmålet mitt gjelder da de 40%.

Men meget mulig de 40 blir litt mindre iløpet av dagen. Båtmesse, here I come :motor_boat:

Edit: Fundamentale gode nyheter trumfer alltid TA i min verden.

1 Like