Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Kan man tenke seg IPO på Nasdaq istedenfor en regulær emisjon?

Kan tenkes, men en IPO der borte koster jo alvorlige mengder cash i utgangspunktet. Er vel mer fornuftig å gjennomføre det når selskapet har et godkjent produkt for dette markedet…

1 Like

Poenget er bare at det har vært hausing her av samtlige om at melding om ny CEO vil skyte kursen til værs osv osv

Det er vel en påstand uten særlig substans.

5 Likes

Ja i hvert fall vente til han får satt seg i kontorstolen 2. juli. Men ved lunsjtider den dagen, bør vi vel kunne forvente ath… eller? :joy:

3 Likes

Det er summen av disse nyhetene som tegner et bilde av et selskap på stø kurs mot godkjenning. Isolert sett var det ikke forventninger om rakett på bakgrunn av ny CEO, men en bereist italiener ga Gleins Juicedunk en ekstra liten piff. Epler fra Hardanger og nå deilig sitrus fra Middelhavet. Det er synd, men samtidig fornøyelig, at du bidrar med litt bitterhet i denne eksplosive juicecocktailen.

image

14 Likes

Er overraskende mye dårskap i tråden i dag.

2 Likes

image

2 Likes

At selskapet får en ny CEO skulle jo bare mangle. Spiller ingen rolle. Poenget er at folk mener det har vært negativt at selskapet IKKE har hatt CEO. Når du fjerner en negativ, bør kursen løftes litt. For meg er det en større trigger å få en skikkelig tungvekter som styreformann.

Jeg synes det er bedre om de får en som tar vare på helsen sin… Litt chubby går greit…

Sandnes har etter min mening gjort en god jobb frem til nå, men man trenger annen kompetanse nå. Så bra at han trer til side og overlater stafettpinnen til andre.

1 Like

Ang notering i statene. Kan det være at større fond ønsker å ta en god bit av Nano, men de setter som krav at selskapet noteres der borte?

1 Like

Godt poeng Prebo, kan komme en rettet emisjon på 120 kroner for eksempel, med påfølgende listing på Nasdaq. Det holder strengt talt å bli listet i London. Bare det vil øke kursen med 50% etter min mening. Det norske markedet tror det nå er 10% sannsynlighet for nano-suksess. Amerikanske / britiske investorer er bedre i hoderegning enn norske, så dette vil bli vinn-vinn.

1 Like

Herlig med litt juice her på morgenkvisten i penthousen på Malta. Det fundamentale er nå snudd. Mye av den fundamentale negativiteten er nå borte, og det skaper mulighet for ny optimisme i kursstigning. Gi det litt tid. Tok noen mnd i 2016 også før den av på ATH fra lave 20 tallet. Da ser jeg at ting faller på plass så da returnerer jeg til min behagelige tilværelse på ferie i Sliema. :sunny: :sunglasses:

4 Likes

ser i pressemeldingen at Mr. Bravo skal handle aksjer og at dette skal skje etter annonseringen idag tidlig. da regner jeg med at dette blir børsmeldt når den nye CEOen har fått logget seg på Nordnet:)

2 Likes

Han har sikkert DNB. Kan være litt kinkig å logge på innimellom…

1 Like

For de som er litt for late til å sjekke ut det veldig interessante intervjuet med Bravo publisert på ebe-biopharma (Takk til Krieghoff for link), så vil jeg trekke frem det jeg fant mest interessant.

I spørsmål om hvorfor vi har vært vitne til en dramatisk flukt av biotek-oppstartere fra europa til usa de siste årene, svarer Bravo følgende:

" The immuno-oncology products are a great example, as are the monoclonal antibodies. Both had their genesis in Europe but were commercialized in the US. So, ultimately, the jobs are created and the money is made in the US, which creates additional funds for them to invest in and create other companies outside of Europe. We do the most difficult part in the EU, funding the very basic research and de-risking these new technologies, and once we need to move them into the productive economy, we do not have the means to do so in Europe. We do not have a system that ensures that the public money we spend in Europe discovering these new technologies is translated into real economic growth."

For meg er ansettelsen av Bravo et sterkt signal om at Nano har skjønt hvor landet ligger.
Nasdaq, here we come!

9 Likes

@anon21766851, foreslår at du føyer til punktet:

Langreist appelsintreplantasje:
Notering på Nasdaq :smiley:

1 Like

Hvordan gjøres dette egentlig i praksis? Hva skjer med aksjebunken min i et sånt scenario?

Aldri vært med på en overføring, så det aner jeg rett og slett ikke. Men tipper det er noen her inne som kan opplyse oss!