Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

@Spot-On har du noe ekspertise på feltet? Hva skjer med aksjebunken til @anon21766851 dersom Bravo vil ha NANO listet på NASDAQ? Gjøres det en emisjon mot det markedet?

Først skriver de en melding om at de vurderer dual-listing. Så stiger kursen med 50-100%, deretter gjør man en rettet emisjon mot utvalgte LANGSIKTIGE amerikanske fond og alle blir fornøyd. Bortsett fra shorten og de som har solgt «trader-potten» når meldingen kommer.

Flere aksjer som har sekundærnotering, f.eks SDRL og SAS. Glein kan beholde aksjene akkurat som i dag.

Her er eksempler på selskap som som er listet på mer enn Oslo børs:
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Notering/Aksjer-egenkapitalbevis-og-retter-til-aksjer/Oslo-Boers-og-Oslo-Axess/Sekundaernotering-i-Oslo/Alle-sekundaernoterte-selskaper-paa-Oslo-Boers

1 Like

Det hadde vært smooth løsning. Da beholder vi skattefritak på zero/as etc.

Lå litt info om temaet også:

Aksjene flyttes nødvendigvis ikke. Selskapet kan fint være notert på Oslo Børs og US-børs samtidig. Se Telenor og Statoil.

Er det snakk om emisjon på den nye børsen da?

Det er en fin måte å hente inn ny kapital og ganske så vanlig når man noteres på børs. MEN, man trenger ikke å gjøre det.

Om det skulle bli snakk om dobbelnotering så vil jeg anta at man snakker om det allerede nå og at mulig IPO på Nasdaq blir etter ASH i desember. Samtidig som man henter inn penger til å ta selskapet videre.

NANO må hente inn penger.

Men Emisjon er ikke eneste måten gjøre det på.

Lester at det er mange så som Nocturne som har solgt traderpotten. jaja. Man tror man har tjent noen ører, men i realiteten går man glipp av kronene.

Nano har vel aldri vært billigere enn den er nå. Gratulerer alle som ikke har solgt “trader-potten”

Jaja @pb23 – var fryktelig dumt å selge traderpotten på fredag.
Er såpass barnslig av meg at jeg må få lov å gi deg denne i dag:

fjos16

Forøvrig synes jeg det er fryktelig synd at aksjen ikke går på denne nyheten, men det var ikke uventet og jeg har derfor ikke kjøpt meg inn enda. Chartet mitt sa vi skal lage en higher low på fredag, og jommen ser det ikke slik ut i dag også, på tross av melding.

Jo mer jeg bruker TA, jo mer «frelst» blir jeg, men det er nok mange veier til Rom!

Lykke til, enten du er long eller trader (sier ikke lykke til til shorts, de kan blø…)

6 Likes

joda, men føler seg veldig lur helt til man ikke er det lenger. Grattis med å ha spart et par kroner. Jeg er ikke flink nok til å time sånt. Jeg tenker mer på de store linjene.

1 Like

Synes det nesten er rart den ikke faller mer mtp hvor mange nervøse investorer det er der ute og at markedet faller ganske mye.

Penger må Nano ha på et tidspunkt. Henter de penger nå tyder det på at tallene for Fase1/2 studiet ikke er bedre en pr i dag. Har de troen på forbedring av disse dataene venter de til etter Ash 2018 (desember) for emisjon.

Logisk!

Jeg solgte også på fredag for å sikre gevinst. Angret litt da jeg så melding om ny CEO i dag, men tenkte at man får uansett være fornøyd når man tar gevinst, uansett om kursen skulle fortsette opp.

Synes man bør slutte å angripe hverandre her på forumet selv om man ikke er enig i andres valg. Synes det begynner å bli tendenser til “haha solgte deg ut du da? Ses på neste stasjon. Adios!” eller “haha solgte du ikke? Så dum du er!”.

Jeg forstår de som selger for å sikre gevinst (er en av de selv). Og jeg forstår de som ønsker å sitte long i Nano (er noe jeg skal selv med tid og stunder, men ikke i dag).

Respekter hverandres valg og ikke snakk ned de som ikke er enig med deg.

6 Likes

Trodde jeg fikk dårlig tid med å øke posisjonen i dag. Ser tydeligvis ikke sånn ut. Jaja.

Du er kar nok til å innrømme at trading ikke er for deg, og det er bra, jeg skjønner bare ikke hvorfor du må rakke ned på tradere. Du har ikke mindset til å trade fordi du tenker at det å «kjøpe høyere» betyr at man går glipp av gevinst. Jeg pleide også å tenke slik. Det endte med en god del tap fordi jeg sniffet hopium. Det er ikke en god strategi i det lange løp.

Det krever ganske mye å omstille seg fra den tankegangen, men klarer man det, kan man begynne å trade. Det viktigste jeg har lært i trading er å minimere risiko. Ikke tape penger. Å tjene penger er en bonus. Jeg går inn i enhver trade med en gameplan. Det handler ikke om følelser, bare maksimere profitt. It’s a marathon, not a sprint, og det gjelder like mye for trading som for de som sitter rolig.

Derfor gjør jeg begge deler. Det passer meg perfekt, men jeg er fullt klar over at det ikke er slik for alle andre. Man må gjøre det man er mest komfortabel med…! :+1:

3 Likes

Enig med Mml. Dette er et godt opplyst forum med mange gode skribenter med stor tyngde på casen Nano. La oss bruke det for det det er verdt.
Jeg vil ikke gå inn på enkelte nick her men vennligst begrens unødvendig fjas. Nok av forum der ute man kan kringkaste tull og tøys på. Takk

10 Likes

Vanvittig mye offtopic vås som kommer ut av at @pb23 føler behov for å slenge med leppa til folk som har annen investorprofil enn han. Hva med å fokusere på aksjen?

5 Likes

6 Likes

Tar det til meg. Skal slutte med hausse innlegg. Blir litt ivrig en gang i blant :slight_smile:

8 Likes

Ser den og takk for dine bidrag så langt. Nå tilbake til Nano…