Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Det er et utmerket godt poeng @Savepig og grunnen til at jeg mener denne aksjen har vært overpriset tidligere. Zevalin og Bexxar gjorde det mye dårligere i markedet enn ventet og det husker industrien godt - brent barn skyr ilden. På den lyse siden så kjøpte Novartis opp AAA nylig og Ac-225 resultatene fra Heidelberg osv. er med på å gi RIT en ny vind (disclosure - har eierinteresser i NNV).

1 Like

Samtidig kan Xofigo vitne om det motsatte. Holder fremdeles koken ganske bra :

image

image

Jeg håper at det vil hjelpe NANO at de bruker Lu177 som payload, siden dette er en kommersiell hyllevare som f.eks Novartis som du nevner er involvert med.

Men klart, Betalutin og dens like er ikke sexy AF om dagen.

Der Betalutin er kjøtt og poteter, er CAR-T gourmetmåltider. Er det noe helsevesenet trenger mer av er det kjøtt og poteter. Billig, enkelt og mettende.

1 Like

Car-T passer veldig bra for de som har USD 2 mill på konto. Ellers er helsevesenet i de fleste land konk. Med andre ord et lite marked med mindre det blir mye billigere og enklere. Les om 20 år.

1 Like

Tja, chemoterapy er i kategorien yngre bronsjealder men Folfirinox laget greit oppstyr på ASCO her om dagen.

Knuser noen egg og siterer Stalin: fargen på katten betyr ingenting så lenger den fanger mus.

Denne har kanskje blitt posta tidligere, men tar for seg hva som skjærte seg i historien om Bexxar:

Mye har forandra seg både på reimbursement, FDA og øvrig infrastruktur siden den tid. Det er dette Marco skal vise at han har kontroll på, og om man spoler tilbake og ser CMD-presentasjonen hans får man gjøre seg opp sin egen mening om Betalutin kan unngå feilene de gjorde med Bexxar.

Til syvende og sist ble Bexxar kjørt i graven av markedskrefter og et system de ikke maktet å mestre. Pasienter virker ihvertfall å savne behandlingen:

1 Like

Vi alltid være et behov for Betalutin. Diskusjonen ovenfor handler om markedsandel og hvor mye.

I første omgang tror jeg CR% vil gjenspeile Markedsandel i %. Men som alt annet vil det bli ren gjetning.

Jeg vil bruke en annen metafor: Hvor CAR-T er Tyskland i VM, vil Betalutin være England eller Belgia. Når “alle” snakker om at gullet går til Tyskland, Spania eller Brasil, så glemmer man andre land som kan gå hele veien.

Hva tenker vi fremover, nyhetstørke på gang = nedgang? Eller hva mener dere?

Det kommer nok ingen eldrebølge…

1 Like

Tenker at grafen ser langt annerledes ut om man faser ut tall fra vesten, som jo er primærmarked.

Har lest her igjennom dagen, og ser at det er mye “jalla” innlegg, deriblant dette fra @cvg… Hva mener du med infotørke. ??! Vi får da den info vi trenger mener nå jeg.

Kan endre ordlyden siden det var så “Jalla”, sorry for at alle ikke kan like mye om dette som deg. Det har vært mange gode nyheter som er blitt sluppet nå. Hva tenker folk fremover, det er vel ikke så mange nyheter til vi kan forvente nå ila sommeren. Blir det ned en tur for å teste lower high på 55, eller ser vi fond som begynner å ta plass?

Folk skal vel ha sommerferie i biotech og tenker jeg.

image

Greit spørsmål.
Tror vi får FPD i Archer-1 før vi vet ordet av det, og ny styreleder kan også komme.
De kan ha søkt på regulatoriske snarveier som BTD også, og de vil nok få tildelt Prime i Europa (EUs versjon av Fast Track) for Paradigme.
Større fond som skal inn nå når de er i avsluttende fase (pivotal) for 3FL med Paradigme.
Ikke sikkert noe av dette kommer i sommer, og at det er lurt å selge noe eller alt og være ute en stund hvis det kommer en nedgang.
Jeg er ingen trader, og tar ikke sjansen på å sitte utenfor med noe av potten min nå.

7 Likes

Skjønner. Takk skal du ha for en god og velbegrunnet tilbakemelding!

5 Likes

Tenker det er en tendens til sommerferie, som betyr noen tradere spekulerer i utgang. Noe som påvirker aksjen potensielt negativt kortsiktig. Dagen i dag har vært ganske rød over OB generelt, noe som forsterker ubehag. Når alt ser ut til å gå på skinner, at vi fremdeles må tulle rundt på slike relativt lave nivåer historisk sett for NANO. Sikkert mange som måtte selge deler av belånte andeler i den voldsomme nedgangen vi har hatt i vår. Det er mye spekulasjon og frustrasjon, haussing og baissing er nok mer frekvent da. Kommer det BTD melding i løpet av sommeren er det ikke de som selger som er med når den kommer. Samme med om et større fond tar posisjon.

Påvirker for de langsiktige helst i retning belånings-porteføljer som kan bli tvingt til å selge aksjer igjen om det går ned å tester støtter.
Videre, tradere som selger, føler det mer behagelig om det er treff i sitt valg, og har således i det minste lyst å forsvare deres børs-strategi.

Men da går mann fort inn mot tekniske signaler. Infotørke skrives om på flere forum, noe som er subjektivt, og spekulativt samtidig.

Jeg har valgt å plukke flere aksjer i dag, siden jeg tolker det fundamentale som sterkt, og i liten grad priset inn, samt bestemte meg for ikke å dra på ferie i sommer så ble litt ledige kroner.

TL;DR(Too Long; Didn’t Read) la oss holde oss til NANO-prat

7 Likes

Takker og bukker!! Nyt ferien.

1 Like

Min tolkning av dagen:

Når ceo-meldingen ikke tar oss høyere, så virker det som om dette draget er gått tomt for damp, og da er det lett å tenke at det er en ny higher low neste.

Men nå er både rek godkjenning for archer-1 og ny ceo på plass, og da er det to mulige usikkerhetsmomenter som ikke kan brukes for short&distort fud i hele sommer.

Pluss på fast track designation, så har jeg totalt hvilepuls for hvor prisen kommer til å være før q2 presentasjonen.

3 Likes

Vi snakket ofte om hva som skal løfte kursen fremover og hvem som skal ta plass.

Vi må ikke glemme at det har kommet 3-4 store og positive nyheter den siste uken. Vi må også huske at de store som vi ønsker skal ta plass - og drive kursen opp - svært sjelden - nesten aldri - handler spesielt raskt.

Store fond har sakte arbeidende investeringskomiteer som skal lese innstillingen fra en pubertal analytiker, så skal de besluttet om de skal investere. Dette tar tid. Ofte uker, noen ganger måneder.

Når de endelig tar beslutningen er de ikke opptatt av om kursen er 58, 63 eller 68. De skal ta plass og gjør det til den enhver tid gjeldende kurs.

Vent å se. Gi det noen uker. Vi skal opp.

12 Likes