Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jeg tror også makro generelt kan tynge kursen i dag og i morgen. Men vi får se. Men på sikt er jeg enig.

Nano skal opp på sikt. Men for å få kursen opp må det enten komme gode nyheter eller fond som skal inn med mye penger.

Inntil det skjer så er det vel mest sannsynlig traderne/shorterne som får kjøre kursen opp og ned noen kroner fra dag til dag.

Så er spørsmålet: Vil man sitte og slappe av med aksjene i Nano til oppgangen kommer? Eller vil man lete etter andre alternativer for å øke beholdningen sin, for deretter å prøve å hive seg med på Nano-toget når det går? Begge alternativene er gode slik jeg ser det. Kommer bare an på hva hver enkelt vil.

Jepp, det er basically resonnement mitt og. Nå tar folk sommerferie, det skal leses analyser og avventes hvor ille handelskrig det blir, mange ønsker sikker både å møtes med ceo selv og se hvordan han blir på q2.

September-Desember i år kan plutselig vise seg å bli ekstremt spennende.

1 Like

Eduardo Bravo

https://labiotech.eu/tigenix-eduardo-bravo-interview/

3 Likes

Er spillet om Nordic Nanovector allerede igang?

1. mai ble Rainer Boehm valgt til nytt styremedlem.

“Mr Boehm is an oncology expert with nearly 30 years’ product development,
commercial and corporate development experience”

2 dager senere blir Maureen Deehan ansatt i selskapet.

Marco Renoldi, Chief Operating Officer of Nordic Nanovector, commented: “It is
with great pleasure that we welcome Maureen to the team. Her core scientific
expertise in targeted therapies, based on antibodies and related technologies,
combined with a successful track record in business development and deal-making
are an extremely important addition to Nordic Nanovector.”

Og i dag fikk vi meldingen om at ny CEO i selskapet heter Eduardo Bravo.

he successfully developed the company through several financing
rounds, led its IPO on NASDAQ, and secured European marketing approval of its
lead asset. In January 2018, Takeda Pharmaceutical Co. Ltd announced it was
acquiring TiGenix for Euro 520 million.

Når man i tillegg kan se på aksjonærlistene fra i dag at de mange ulike kontoene fra State Street Bank and Trust Company har blitt slått sammen til en konto som nå befinner seg på 12.plass med 1% av alle aksjene i selskapet, kan det være på tide å stille spørsmålet; Er spillet om Nordic Nanovector allerede igang? Med IAG sitt forsøk på å kjøpe NAS friskt i minne, kan en plutselig melding om at big pharma nå eier x antall aksjer, og er i diskusjon med selskapet om et mulig oppkjøp, komme før vi aner.

23 Likes

Eduardo forlater TiGenix med hevet hode…:wink:

“Eduardo’s contribution to TiGenix cannot be overstated”, said Jean Stéphenne, Chairman of TiGenix’s board of directors. “Working closely with the management team and the board of directors, Eduardo guided TiGenix over the past 13 years into a position of considerable strength within the cell therapy space, becoming the first company to receive a centralized marketing authorization for an allogeneic stem cell therapy in Europe with the approval of Alofisel® (darvadstrocel). This was a very important step for patients and a milestone for the industry more widely. That strength was recognized in Takeda’s partnership and bid for TiGenix. With the conditions for the bid now satisfied, it is an appropriate time for Eduardo to depart. He leaves with the thanks of the board of directors, who wish him every success in his future endeavours”.

11 Likes
14 Likes

Tidligere sa du kursmål 150 innen 30 dager. Er det helt uaktuelt nå?

Slik jeg tolker splillet, har noen solgt seg ut og ønsker nå billigere ingang🤔

1 Like

Er vel derfor mange selger? Om man forventer videre oppgang så sitter man på aksjene. Om man forventer en dipp og billigere inngang før videre oppgang, selger man? :slight_smile:

Folk som hauser og baiser etter egne kjøp salg har vi ikke brukt for her inne, @pdx gjør kort prosess.

11 Likes

For min del sitter jeg helt i ro og venter på diverse overraskende nyheter før ASH 2018, men hver sin smak :slight_smile:

2 Likes

kommer sikkert melding om USA-sites midsommer også. skummelt å være utenfor.

Hvis en tenker på hvor mange småinvestorer Nano har og ganger disse ut med salg av 1000 aksjer så blir det litt volum i løpet av en dag.

Kan det tenkes at «småinvestorer» er med å presse prisen ned🧐?

Jeg gidder ikke kjøper og selge for å tjene noen kroner. Solgte 50% når kursen var over 100 og kjøpte gradvis tilbake på vei ned på 50 og 40 tallet. Jeg overlater øretrillingen til dem som er gode på “trading”. Har ikke sjangs til å lese markedet fra dag til dag.

Flott. I dag så jeg et ekorn!

6 Likes

Er det mange her inne som har tenkt å selge aksjene sine til shorten i dag? :slight_smile:

Oxford dekket seg inn på fredag.

Nei, helst ikke. de får strekke seg oppover.

Det spørs hva de byr!

Da er shorten på stop/loss jakt. Ganske fornøyelig :slight_smile: