får ta et par k til men no er det fullt
Spot-On har du solgt din trade?
US futures går ned 0.3% og retail-nano får panikk. Ganske fornøyelig.
Jeg må virkelig le av denne menigheten, man lager selvoppfyllende profetier og “alle” tror de skal tjene seg rike og feite på trading. Jeg må si meg forundret på den gjengse investor som hiver seg på salg så fort kursen trekker litt sørover. Fint for de store som akkumulerer , noen må jo tjene penger og!
If you can’t beat them, join them.
Sånn er det bare, ta ut hatet på spillet.
Denne tråden har jo blitt en ren trading tråd
Aksjene rulleres helt sikkert mellom medlemmene her og på HO
#Byttelånerne
Ja, jeg kjøpte litt …
Folk selger fordi de tror kursen skal ned, ingen annen grunn. Oppskriften på å tape penger.
Tror vi må bli enige om litt mer ordnede forhold så det ikke blir sanseløs baissing her pga. trading / TA eller å hat mot «retail» som selger. Se litt rasjonelt på det, her er Nanos tall de siste 3 månedene:
Dette er veldig bra. Vi har snudd en lang, fallende trend-tendens og vi ser nå håp, økt optimisme og muligheter. Så er det likevel sånn at det snart er ferie, og rolige dager på børsen. @anon21766851 juice liste er jo også presset maksimalt, noe som bidrar til salgspress.
Summa-sumarum bør man bare ta livet med ro, og se mot høsten. Tror ikke jeg tar mye feil når jeg sier vi skal teste 93 kr ila. året. Hvis du ikke trader kan du bare ha det som target og logge av
Good point!
Og så denne voldsomme aggresjonen mot “tradingpotten”…
Greia er at det er mye lettere å sitte fast med de aksjene en synes bør være longposten i en aksje hvis en samtidig har et internt mandat om å prøve litt trades rundt core position.
Ro ned løken rett og slett. NANO har ikke vært så bullish som nå på mer enn et år, men det er veldig få aksjer som går BARE oppover. Det siste legget opp på nano i 2016 ble faktisk innledet med et fall fra 67 til 53 bare så det er sagt.
Kjenner ingen som er sinte. Synes bare det er gøy å observere
Helt enig med deg @savepig. Det handler igjen om å være tro mot sin egen strategi. Prøve ut ulike metoder, se hva som fungerer, justere, teste osv. – det er min approach til alt jeg gjør, fra måten jeg lever på, til måten jeg innvesterer på. Hvis man lar seg overbevise av anonyme skribenter på et forum til det ene eller andre bør en helst gå i seg selv ifht. hvorfor man er innvestert. Å hive penger inn i et papir uten noen formening om targets, exit plans etc. er ekstremt n00b move. Mener ikke å være Capt. Obvious her, men det er ikke bare i Nano tråden dette fenomenet eksisterer.
Der fundamentale i aksjen er nå så positivt at jeg ikke føler det riktig å selge på desse nivåer.
Tråden sklir ut…
Hold dere til tema og ikke bry dere om når sidemannen kjøper og selger med sine egne penger.
Til de som er fordi noen velger å selge nå, ikke glem at det var en eller annen “tosk” som solgte den dagen du kjøpte…
Hva med å opprette en “NANO generell long” og en NANO generell short" tråd?
Da slipper vi disse håpløse debattene mellom motpolene.
Circlejerk bull og circlejerk bear? Høres ikke veldig fruktbart ut.
circlejerk bull fixxet jo NANO til 128 ;p
Kan neppe bli mindre fruktbart enn vi ser nå. 99% av innleggene her inne er totalt uinteressante. HO er faktisk bedre (til tider…)