Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

“NANO Småprat” og
“NANO jeg tar livet seriøst og blir irritert av alt prat”

1 Like

Vi trenger jo absolutt ikke long/short tråd. Hvilken strategi du bruker, og om du er long eller short har jo veldig lite med Nordic Nanovector å gjøre som selskap. Jeg tenker at hvis folk klarer å tenke igjennom en gang før de skriver “er dette relevant for Nano?”, og hvis det ikke er det er det kanskje unødvendig å poste det på Nano tråden :stuck_out_tongue:
Er jeg helt på tur nå? :smiley:

3 Likes

Ja, iom at det ikke er relevant for NANO :japanese_goblin:

Dersom man sjekker bakgrunnen Eduardo Brava (ikke Costa Brava som faller letter i munnen) vil man se at dette er en tungvekter i bransjen. Noen henger seg opp i tildeling av opsjoner, dette er helt uvesentlig ved suksess for alle investorer. Da er det lett å dele ut, ved fiasko er disse minimalt verdt, som våre aksjer også. Personlig er jeg godt overbevist om at NANO er svært godt tilbake på sporet og i fin fart mot kommersialisering av Betalutin. Midlertidig støy i kursen er kun interessant for tradere. Høsten blir fin.

4 Likes

Ser poenget, men føler fremdeles at forumet hadde vært tjent med å hatt en “fagside” omkring NANO, hvor vi diskuterte det fundamentale, og ikke aksjekursen minutt for minutt. Hva kursen er i dag, spiller ingen trille for meg. Det er dette jeg ser for meg i “long” tråden.

Slik det er nå er det utrolig vanskelig å filtrere ut “støyen” her inne.

7 Likes

Insiderdelen kan fungere på det viset hvis folk tar initiativet til å poste der.

4 Likes

Nå må ikke folk glemme at å sjekke aksjekursen hver dag når man er long egentlig bare er støy. Om man har tro på det fundamentale kan man egentlig bare logge ut å sjekke en gang i måneden.

Skal sies at jeg er long og sjekker kursen flere ganger om dagen, men ser dog ikke vitsen med å klage over ting man ikke kan gjøre noe med. La folk gjøre hva de vil og så håper vi på at vi alle tjener penger til slutt.

3 Likes

Beklager hvis jeg har bidratt til avsporing i denne tråden, er en av grunnene til at jeg poster trading i TA tråden primært. Nå var det riktignok en bruker her inne som startet ballet (for min del), men jeg er ferdig med å diskutere med vedkommende.

@anon21766851 gjorde meg også oppmerksom på at analysene i TA tråden brukes som baisse-ammunisjon av brukere som prøver å late som de er meg på bl.a. HO. Det er ganske patetisk og vedkommende henger nok her, siden jeg aldri poster på HO, så til deg vil jeg bare si, get a life.

3 Likes

Netopp. Null poeng å opprette ørten trådr når de ikke blir brult alikevell. I insider trådene er det rom for mer seriøsitet enn det er her på gratis-trådene.
Bruk premium-trådene som alle andre som ønsker "mindre støy/mer seriøsitet.

2 Likes

Du er absolutt ikke en av de jeg sikter til. Dine innlegg har substans. :+1:

1 Like

Etter mitt syn, er det greit slik som de tre åpne Nano-trådene er delt opp.

Når det er sagt, så er clashet mellom de som sitter stille og de som er urolige som forventet.
Fakta er at Nano har fått på plass sentrale milepæler nå, og det bør gi utslag i fornyet tillit og høyere kursnivå. Noe det også har gjort. Og vil gjøre fremover.

I nattens analyser på investing kunne man se at de ville ha kursen ned på morgenkvisten og opp igjen mot slutten av dagen…
Så det er nok noen roboter som er på jobb, også.

Er litt irriterende at tradere hjelper shorterne med billige aksjer. Men det får være opp til hver enkelt om man vil kjøpe eller selge.

2 Likes

Ser ut til at de ikke får hjelp akkurat nå.
Ingen solgte, så gikk kursen mot 64. Da satte noen sperre på 63,9 som forsvant så fort det ble kjøpt litt av den. Samme skjedde med ny sperre på 64.

Iom sperre og litt robot ned ikke funker kan det hende de velger å dumpe litt igjen da. Kl 14-14:30 er jo tiden for sånt.

Kort sagt, ser ikke ut som det er så mye salgsvilje.

notert.

Kan alt om trading i 37 år. Det her handle bare om oppkjøp, Hold på aksjene dokkes. Selg aldri under 700 kr. pr. aksje!

3 Likes

Tror også at det lukter litt oppkjøpstakter av dette…

1 Like

Goddamnit. Hadde vi blitt kjøpt opp før ferien hadde jeg brukt pengene til å kjøpe boligen vi har leid til ferien :slight_smile:

3 Likes

Tror ikke det går så fort, Noc!:slight_smile:

1 Like

Plutselig er vi der og oppkjøpet, alternativt partneravtalen er i boks, og vi kan cashe inn gevinsten og/eller holde på gullgruven.
(det er lov å håpe)

OFF TOPIC: Det er snart tre år siden jeg ble far for første gang. Fortsatt føles det som om det var i går selv om tre år egentlig er ganske lang tid på mange områder.

3 Likes

Kan jo kanskje være noen amerikanere. Et amerikansk firma har satt en ny short nå. Bogle. Holdt på å skrive Google.

Ny oppdatert referanse på hvor betalutin ligger i landskapet:

4 Likes