Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

This mutation only affects ca. 15% of FL patients. In this subgroup tazemetostat may represent a valid alternative in patients who have received 2 or more prior treatments.

1 Like

Syns det er spennende tall. Noe lik på PR, hakket mindre vassent på CR.

Dette løpet blir jevnt, og ved veis ende tror jeg nesten ikke effekt er det som kommer til å tippe vektskåla, men heller pris, bivirkninger og øvrig regime.

1 Like

Effekt, bivirkninger, pris, Qol og salgsnettverk. Det siste gjør en lukrativ partneravtale med et BP enda bedre. På kort og lang sikt.

1 Like

Interresant…

“However, the FDA recently put a clinical hold on enrollment to tazemetostat trials after a pediatric chordoma patient developed T-cell lymphoma following treatment with the drug, the only such case among 750 patients treated so far, according to drugmaker Epizyme”

Fint å få noe nytt og positiv omtale på disse resultatene.
studiet sier jo at de ikke regner med å få godkjenninging om man ikke har mutasjonen.
Så da kan du velge om du vil si at de konkurrerer på 25% av populasjonen, da betalutin kan brukes på nær sagt hele populasjonen. Eller velge om du ganger efficacydataen med 0,25.
Ubehandlet ser jo ikke cr og heller ikke dor ut til å være i nærheten av å konkurere enda uansett.

Så det ser ikke ut som det konkurerer på papiret
Man må ha en daglig dose. Som aldri stopper?
Betalutin er en behandling.
Fordelen man får på denne i forhold til betalutin ser ut til å være enkel behandling selv om det er «ofte».

Radioaktivt stoff og behandling av det ser jeg på som største riskmomentet med å ta markedsandel for betalutin.
Fakta, logikk og forklaringer hjelper ofte ikke på amerikanerne.
I usa er det tunge prosesser og overdådige sikkerhetsprosedyrer som gjelder. Hvordan det slår ut for betalutin blir spennende å se.

2 Likes

Hehe, nano nå også på spansk:

9 Likes
4 Likes

(MONTHS)

Glein approves of this message.

2 Likes

Eduardo har jeg stor tro på. Dessverre tror jeg det blir en kortvarig ansettelse. Nano is next in line.

2 Likes

Håper du har rett, alle piler peker den veien.
Så får vi se hvor lang veien er :grin::+1::money_mouth_face:

Lars va skjer?

Nei, det har jeg ikke gjort.
Nå har vi fått 4-5 saftige positive kryss på Glein sin Juice-liste på rappen og mye usikkerhet er med det borte. Nano er i rute og jeg bare sitter stille og venter tålmodig. Selger ikke en eneste aksje før nano aksjen realiseres eller det inngås avtale med BP. Når jeg kjøper en trade post blir den nesten uten unntak konvertert til langsiktig portefølje. Det er best slik, for meg

3 Likes

Gjesteprofessor Pier Luigi Zinzani var på CMD og snakket en del om Tazemetostat:

Tenkte å kjøre disse to head-to-head - effekt:

image

Verdt å merke seg at Tazemetostat er spisset inn mot en subgruppe av FL som utgjør 25% av FL-populasjonen - den er med andre ord målrettet. Det er tidligere snakket mye om at NANO jobber mot å finne subgrupper som antas å være mer mottakelig for behandling. Et data-uttak fra en spissa populasjon behandlet med Betalutin ville vært interessant.

Behandlingsregime:

Av informasjon jeg finner ser det ut til at Tazemetostat fremdeles holder på med doseeskalering, slik at endelig dose er TBD. Ifølge Clinicaltrials ser det ut til at legemiddelet tas oralt 2 ganger daglig kontinuerlig.

Går ikke mer inn på hvordan behandling med Betalutin foregår siden menigheten er opplyst nok, men det virker veldig enkelt å ta tabletter to ganger daglig. Tror aspekter som ‘‘simplicity’’ blir viktig all den tid effekt ser ut til å være veldig jevn. Verdt å ha i tankene, ihvertfall.

Safety:

Tazemetostat var generelt godt tolerert. 6% av pasientene måtte avbryte behandling. 17% av adverse events var av grad 3 eller 4. Risikoprofilen ser ut til å være håndterbar, slik som ved Betalutin.

Oppsummert er jeg ikke veldig bekymret for konkurransen fra akkurat dette legemiddelet da det retter seg mot ovenfornevnte sub-populasjon som består av rundt 25% av FL-pasientene. Effekt ser i det hele ut til å være ganske lik, med noe differanse mellom fordeling PR/CR. Juryen har enda ikke kommet med en dom hva angår DoR.

Betalutins største hurdle, slik jeg ser det, blir behandlingsmåte: pasientene må til en sertifisert spesialist. Det var dette som i sin tid var en av bidragsyterne til å velte Bexxar, og heldigvis for oss er dette Marcos område.

Oppdaterte data på ASH 2018 kan ikke komme fort nok. Noen knapper opp på DoR og effekt så er man et hestehode foran.

8 Likes

Kalles vel akkumulering :smile: Alle barna samlet på frimerker, untatt @Spot-On, han samlet på Nanoaksjer :wink:

3 Likes

Alle traderbarna trodde de ble rike, helt til Spot-On eide hele kongeriket… (klarte ikke å dy meg)

5 Likes

Da er det klart for gavmild utdeling av shorter aksjer i noen uker. Disse kjøttbeina blir nok slengt ut i strengt rasjonerte porsjoner gjennom hele sommeren. Blir anledning for de som har midler til å akkumulere på dette og enda litt lavere nivåer i 5 -6 uker.

2 Likes

Mange som ryker på stop/loss nå. Stakkars.

Kan ikke være så mange om man ser på omsetning.

Ja stakkars, får kjøpe tilbake aksjene billigere. Vi tar godt imot vår nye venn Bravo, hyggelige er vi :smiley:

Måtte selge liten del 6K for å betale restskatt.