Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre
Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.
Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:
@Savepig (696 likes)
Ja jeg skjønner resonnementet bak at man leier ut aksjer for å skaffe seg en meravkastning på aksjene, heller enn å gamble på å oppnå dette ved hjelp av å forsøke å trade.
Men nå har stoppeklokka for alvor startet for at NANO må begynne å se på finansiering utover de pengene de sitter på nå, og da er en ny emisjon en av mulighetene. Da er det lite gunstig om aksjekursen blir holdt kunstig lav ved at gribbeaktører kan leke seg med å shorte aksjen til oblivion.
NANO omsettes på en gjengs dag for et sted mellom 10 og 20 millioner kroner, det er så små tall at et hedgefond med en robot drevet av en raspberry pi og et middels amex kredittkort kan leke seg med å tegne opp akkurat de kurser de måtte ønske seg, og jeg har etterhvert havnet på at det er nettopp det jeg tror foregår. Lille Oslo børs er en takknemlig andedam for store og stygge gjedder, som koser med med at omsetningslistene er blitt anonyme, for at børsen ikke skal bli uattraktiv for slike aktører som dem.
Folkefiendefondet sitt billige utlån av OVER EN MILLION aksjer er å anse som badeoljen i plaskevannet.
EIVIND LOTSBERG DIN KØLLE MED 3 956 506 AKSJER SOM DU DISPONERER PÅ VEGNE AV NORSKE SKATTEBETALERE VIL DU GI FAEN MED Å KØDDE MED KREFTSELSKAPER?
http://vp239.alertir.com/afw/files/press/nanovector/201805300837-1.pdf
@Fornybar (679 likes)
Fornybar:
REKs beslutning om Archer-1 er lagt ut.
26.04.2018 REK sør-øst
Forskningsprosjekt
Betalutin kombinert med rituximab ved tilbakefall av follikulært lymfom
Vurdering:
Slik komiteen forstår søknad og protokoll er hensikten med dette prosjektet å undersøke sikkerhet, toleranse (primært endemål) og effekt av en kombinasjonsbehandling med betalutin og rituximab hos pasienter med tilbakefall av follikulært non- Hodgins lymfom ved anvendelse av et åpent design (fase 1 b studie). Sekundært vil en undersøke antitumor aktivitet, varighet av tumorkontroll og dannelse av nøytraliserende antistoffer.
Rituximab er godkjent i behandling av non-Hodgins lymfom i kombinasjon med kjemoterapi. Denne behandlingen kan dessverre føre til resistens og mange pasienter får tilbakefall. I en mindre studie kalt LYMRIT-37-01 har 65 pasienter med follikulært non-Hodgins lymfom fått behandling med betalutin med god effekt og de hadde tolerable bivirkninger under behandlingen.
Komiteen vurderer at prosjektet er svært omfattende og deltakerne skal møte til mange kontrollundersøkelser hvor det skal tappes blod, tas biopsier og utføres CT, PET og SPECT undersøkelser. Det kan bli belastende. På en annen side er dette en ny behandling hvor en har en realistisk tro på at den kan være til stor nytte for pasientene som deltar. Deltakerne har en svært alvorlig sykdom som ikke har respondert på tilgjengelig behandling (har fått tilbakefall) og vil på denne måten få en ny sjanse til å leve lengre. De er godt ivaretatt med hyppige kontroller, så en samlet vurdering er at ulemper/farer oppveies av potensielle fordeler.
Komiteen har en del merknader på prosjektet før en godkjenning kan foreligge:
Pasientinformasjonene er lang og kronglete formulert, og en må virkelig bruke tid for å forstå alt innholdet. Alt som skal skje er beskrevet, men det vanskelig å holde oversikt.
Prosjektleder bes om å forenkle setninger i pasientinformasjonen til mer forståelig språk.
Komiteen ønsker en bedre beskrivelse av hvor sannsynlig er at man får ulike bivirkninger (andel i %) som er beskrevet i pasientinformasjonen.
Vedtak:
Beslutning
Vedtak i saken utsettes. Det bes om tilbakemelding om den merknaden som er anført før endelig vedtak fattes. Komiteens leder tar stilling til godkjenning av prosjektet på fullmakt etter mottatt svar.
https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n
@Nocturne (611 likes)
Nocturne:
Herregud for en melding! En melding ingen har sett komme. Vi gikk opp 23% på REK melding intradag. Jeg tør ikke spå noe kurs. Jeg har bare ringt kona og sagt hun skal kjøpe champis på vei hjem fra jobb i dag. I mellomtiden:
Gratulerer til alle tålmodige. Alle her inne som har bidratt til gode diskusjoner og innspill. Uansett hva som skjer med kursen i dag kan vi vel trygt si at trenden nå har snudd for selskapet
Resten av topp 10:
[“4. @anon21766851 (522 likes)”, “5. @Hallakis (331 likes)”, “6. @studenten86 (222 likes)”, “7. @Oilimp (218 likes)”, “8. @Inkognito666 (185 likes)”, “9. @F-Tosca (168 likes)”, “10. @Spot-On (167 likes)”]
Gratulerer!