Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Hvorfor denne noten på bunnen av sliden?

1 Like

Er jo litt interessant at halvparten av pasientene har en lengre duration of response enn 13.3 mnd, mens halvparten har vært til oppfølging i mindre enn 8mnd.

1 Like

Men grafen som viser “all” kan ikke inneholde CR-pasienter, siden flere av disse har vist seg å enda ikke relapse. Korrekt? Slik at mdor for non-cr er en graf, mens resten er cr?

Det kan man lese av grafen. Med det mener jeg at event-free probability har gått til 0.

Godt spørsmål og jeg synes den virker litt malplassert. Jeg tolker det som at det er en stor andel pasienter som ble inkludert sent (fase 2a) og at det er her vi venter på data.

Vi ser jo at tilbakefall bryter under 50% for alle iNHL pasienter og for alle iNHL CR pasienter. De siste som er innrullert er altså slik jeg ser det ikke medtatt i grafene.

Mener å huske at gjengs oppfatning ved ash var at mdor fikk seg en knekk, og at selskapet selv har sagt at det skyldes innrullering av nye pasienter.

Noten i bunn synes å tyde på det samme.

De kan godt te seg en femminutter og gi oss snittene også, syns jeg.

Hva mener de med “event free probability”? Kunne de ikke bare skrevet relapse el.l.

3 Likes

Ja, mener jeg leste noe om dette på Hegnar-forumet. Er det noen som har info om hvor selskapet har sagt det samme?

Dersom det er tilfelle er det merkelig at selskapet unnlater å påpeke dette på senere presentasjoner da det selvsagt vil påvirke tallene betydelig.

Hvordan mener du at DOR leses av? Hvordan kan alle ha fått tilbakefall samtidig som de gjenværende pasientene kan gå lenger uten tilbakefall?

Jeg trodde event free probability til 0 betydde at sjansen for å gå lenger enn 45 mnd uten tilbakefall var 0?

@Inkognito666 dette har de påpekt, de forventer kraftig forbedring til ASH. Mener Lisa R påpekte det. Tror det var på Costa La Vista-dagen.

2 Likes

Ble sagt av LR i etterkant av en presentasjo, men husker ikke hvilken.

Noen?

1 Like

Jeg sendte spørsmålet til IR og håper dere har rett. Poster når jeg får svar. :slight_smile:

8 Likes

Måtte den danske pige stå oss bi.

Skjermbilde

1 Like

Det er høy usikkerhet om hva det blir. Det teller strengt talt som biologisk medisin, og ikke en SMA pga antistoffet som målretter lutetium-177. Men ingen har ønsket å legge priser for biologiske medisiner til grunn for sin analyse så langt.

Biologics Command Nearly Double the Price of Small Molecules. We separated and analyzed prices for biologics, such as antibodies and protein based therapies, and compared them to small molecules. The median and mean prices for biologics were $289,509 and $320,218, respectively. In contrast, the median and mean prices for small molecules were $119,844 and $160,907. The data indicate that biologics have on average a 2 fold higher price than small molecules, and the difference was not dependent on disease prevalence.

Om du anslår 10.000$ per måned mDOR, og tar høyde for lavere pris i Europa, er det nok både konservativt å trygt.

3 Likes

Som du sier @studenten86 så er det bedre å regne en konservativ pris i regnestykkene, kursanslagene kan fort bli veldig store ellers.
Men, det er vel ikke haussing å regne litt for seg selv, og gi seg en “JUHUU” og en high five uten å poste det her? :rofl: :+1: :money_mouth_face:

3 Likes

Det er en tredje dimensjon til denne grafen som vi ikke ser, annet enn omtalt i når mDoR er, og hva median follow-up tid er.
Siden CR har 0 tilbakefall før rundt 13 måneder, og halvparten har en behandlingstid på 8 måneder eller mindre, betyr det at når en person kommer til slutten av sin behandlingstid, faller ikke grafen, men antall personer som fortsetter fra det punktet er færre. Så når dere ser på store fall fra 15 og 20 måneder områdene, er det sannsynelig fordi det er snakk om få personer som er på denne delen av skalaen, og gjør sådan store utslag.
Og det er et stort antall personer i denne grafen skjult før 8 mnd området, med ukjent fortsettelse.

Vet ikke om det var forstått, eller at det er enighet til denne tolkningen til grafen. Kanskje jeg har misforstått, eller hva jeg sier er åpenbart. Velger nå å sette ord på det siden tolkninger ser ut til å være flere og ikke full enighet om.

3 Likes

Gitt at vi fokuserer på median duration of response (mDoR) for alle iNHL pasientene så er denne oppgitt å være 13,3 måneder for de 37 medtatte pasientene. Ettersom grafen går ned til 0 så tilsier det at alle 37 pasientene har fått tilbakefall innen ca 45 måneder (grovt lest ut fra grafen). Jeg klarer ikke tolke oversikten på annen måte og har heller ikke fått svar fra IR enda…

1 Like

Siden median meaningfull followup er 8 mnd, virker denne konklusjonen du beskriver som en umulighet for meg. Om grafen var slik å tyde, ville ikke median kunne være mer enn 8 mnd siden halvparten av pasientene hadde kun så lang oppfølging. Det er nå slik jeg leser det.

Flott at du har kontaktet IR! Viktig at presenterte data fra selskapet kan bli til en felles forstått informasjon for aksjonærer og blivende aksjonærer.

3 Likes

Snu rundt på det. Hvordan kan mDOR falle så mye fra ASH16…?

Så har dere svaret.

LC har forøvrig bekrefter at den er på vei opp igjen.

Ferdig snakka.

6 Likes

Som @studenten86 er inne på her, det er jo flere pasienter som var innrullerte/doserte ikke så lenge før denne avlesningen og chartet ble laget, derfor "median meningfull follow up 8 mnd ", jeg er hvertfall 99.9% sikker på at i året mellom ASH desember 17 og ASH desember nå så har disse dataene fått modnet seg til det bedre mtp DOR.
Men det gjenstår å se selvfølgelig.

1 Like

Ja, det er også en mulighet. De kan ha innlemmet pasienter også sensurert dem etter siste oppfølgingstime hvis respons var vedvarende. Dermed blir det færre personer at risk, og som et resultat kan grafen gå ned fortere.

Vanligvis merker man på grafen hvor sensurering har funnet sted. Siden dette ikke er gjort på denne grafen er det umulig å vite om noen har blitt sensurert. Men det faktum at median oppfølgingstid eller lavere en mDOR kan være en indikasjon på at data ikke er moden enda.

Det jeg stusser over er hvorfor de skal offentliggjøre mDOR hvis dataene ikke er modne. For meg virker det kontraproduktivt for storyen rundt Betalutin. Mange andre selskaper oppgir jo ikke mDOR når dataene ikke anses som modne enda.

Men dette er ingen garanti for at mDOR kommer til å øke. Spesielt når vi ikke vet om noen har blitt sensurert.

3 Likes