Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

93% over dagens kurs med andre ord :smiley:

1 Like

Har de ikke lest at Costa lyver så det renner? Haussere.

3 Likes

De håper nok å få tilslag på neste enmisjon også :slight_smile:

For å være litt cocky- nå som 2. og 3. linje er i boks, skal vi diskutere litt 1L eller? :wink:

Til info, jeg er IKKE skolert innen faget. (jeg oppfordrer dere derfor til å rette/legge til info om jeg har bommet eller utelatt noe vesentlig)

Humalutin er navnet på herligheten. (Chimeric-anti-CD37-Antibody-Radionuclide-Conjugate)

(80% humant, 20% murint)

Humalutin® er en videreutvikling av Betalutin® med forbedret immunogenitet.

For de som ikke er klar over hva som er forskjellen, så er Humalutin et humant (menneske) antigen, i motsetning til Betalutin som er et murint antigen (mus).

J.Dahle & Co. skriver at Humalutin har følgende fordeler vs. Betalutin:

  1. Reduced level and severity of human anti-drug antibody responses. (Redusert fare allergiske reaksjoner, noe som vil gjøre det mulig med gjentatt behandling)

  2. Additional and possibly synergistic therapeutic effect from antibody dependent
    cellular cytotoxicity (ADCC) and complement dependent cytotoxicity (CDC). (Økt immunologisk effekt)

Forsøk gjort på mus viser at ALLE mus levde etter >200 dager. ALLE som fikk alternativ behandling døde etter ca. 60 dager.

Slik jeg forstår det, stammer kreftcellene som har blitt gitt musene fra mennesker.

Vi vet ikke noe om CR/PR, men det er vel det de skal finne ut av nå. Det vi kan si er vel at det ser meget lovende ut!

NANO er og blir et NORSK eventyr. Jeg kommer definitivt til å savne perioden vi er inne i, når vi en dag kommer i mål.
For ALDRI i livet om BP kommer til å sitte på gjerdet og se at NANO sniker til store markedsandeler i både 1. 2. og 3. linje NHL.

Kilder:
https://www.researchgate.net/publication/283321881_Comparison_of_murine_and_chimeric_version_of_the_anti-CD37_antibody_HH1_used_for_antibody-radionuclide-conjugate_ARC_therapy_of_Non-Hodgkin_Lymphoma

https://www.forskningsradet.no/prosjektbanken/#/project/NFR/260203

21 Likes

Takk. God post!

Vedr Humalutin hvor de planlegger å dosere første pasient i 2H. Vil det kun bli doseeskalering og safety knyttet til studiet? Effekt i tillegg, siden man har anledning? Jeg antar det blir et fase 1-studie?

Uansett ekstremt spennende å se, også det de skal presentere i april.

Humalutin er kjempespennende!
Takk for god link.

Hva er tidslinjen de ser for seg på denne studien? Kan ikke huske om det er sagt noe om det.

Dahle har vel også sagt at noe preklinisk info kommer i April.

Jeg har ikke sett noen tidslinje, men jeg tror dessverre ikke at vi kommer til å få oppleve det å eie akjer i NANO når/om Humalutin slår til.

BP har nok slått til lenge før den tid. Den følelsen der har jeg et litt ambivalent forhold til… :confused:

Godt mulig det ja og jeg liker det heller ikke.
Skulle likt å sett at vi (i Norge) hadde tatt bedre vare på mulighetene som ligger i å ha (for tiden) en av de beste kreftforskningsmiljøene i verden.
Er redd for at dette blir en “husker du den gang” tid om noen tiår.

Økende burn-rate ser jeg på som positivt i den fasen NANO nå befinner seg.

Ledelsen framstår for meg som særdeles fremoverlent og målrettet.

Produktet blir faktisk bedre med tiden!

Forsinkelser i farma er ikke +/- 1 år.

Når det gjelder konkurenter, så er det ingen som pr. dags dato kan måle seg med de premature dataene Betalutin kan vise til. Hva skjer når de modnes ytterligere, og for å ikke snakke om når 20/100 kommer på banen?

Betalutin fungerte vel ganske bra på mus, gjorde det ikke? :slight_smile:
Husk at kreftcellene kommer fra mennesker. Den immunologiske effekten kan vi selvsagt ikke vite på forhånd, men her har jo Betalutin overrasket stort.

Det går seg nok til, men det vil ta tid. Bruk denne tiden på å lese deg opp er mitt velmenendes råd.

2 Likes

Ble medlem 23 minutter siden

5 Likes

Dette er ganske drøye påstander. Vennligst utdyp!

Feil

Jeg har lenge fundert på hvorfor man gidder å baisse en aksje. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at all kritikk er bais, og kritiske røster er gode diskusjonspartnere i forumer som dette. Jeg snakker om personer som AS på hegnar blant annet, som kommer med usannheter, svartmaler alt, lager usannsynlig dumme teorier osv. Hvorfor gidder de? Er det jakten på billige aksjer så har de jo hatt god tid til å plukke på både lavt 60 og 70-tall. Er det misunnelse? De har fortsatt tid til å bli med på det som kan bli en eventyrlig reise. Eller snakker vi om litt mer alvorlige ting som personlighetsforstyrrelser? I så fall er det bare synd i dem… men uansett. Dette var dagens hjertesukk.

1 Like

Fra HO:

Betalutin development plan
Management said the first patient in the PARADIGME trial will be dosed in H1 2018 (we
believe this could mean any day – as the company only guides on half years). However, it has
been somewhat optimistic in its previous communications, saying in Q4 2017 that it expected
the first patient to be dosed last year. With some c30-40 sites planned for the trial (all those
from the LYMRIT 37-01 trial plus some additional sites), we believe recruitment could be
relatively quick, once the local paperwork is done and patients are starting to be admitted to
the trial. In the event, we believe the company could have enough time to reach data readout
from the trial in H2 2019.
Management is guiding for data readout and first filing in H2 2019. Assuming it files for
approval in December 2019 and needs 3–4 months from the last patient visit to clean and
lock the database and analyse the data, the last patient visit needs to take place around

August 2019, on our calculations. Given the 3-month follow-up time from treatment to the first
efficacy readout, the company needs to recruit the last patient some time before summer
2019, or about 15 months from now to recruit all c130 patients to the trial.
We believe this should be doable, on our assumption of c30–40 trial sites ultimately. While
competition for patients in the 3L FL market has increased over the past couple of years, we
believe that as Nordic Nanovector has presented strong data from the LYMRIT 37-01 trial, it
should be reasonably easy to recruit patients when the trial fully kicks-off.
Next clinical data point – ASH 2018 most likely
We do not expect Nordic Nanovector to present any additional clinical data from completed and
ongoing trials until ASH 2018. The data presented at ASH 2017 was strong in our view, but the
factor that looked weaker than in the past was the Duration of Response (DoR); this was mainly
due to a lot of new patients being included in the trial and as a result had a relatively short
follow-up time. With LYMRIT 37-01 closed to additional patient recruits, we believe the company will want to wait until ASH 2018 before presenting new data in order to show a marked
improvement in DoR compared with the last presentation.
Management has also guided the preliminary data readout from the phase I DLBCL trial
during H2 2018. We believe it is aiming for ASH 2018 in December.
Summary and recommendation
We believe Nordic Nanovector can still meet its target of a Betalutin first filing in H2 2019.

Management has said it will issue a press release once the first patient in the PARADIGME
pivotal phase II trial has been dosed; we expect this press release to come soon. While we
keep our BUY recommendation, we have trimmed our target price from NOK145 to NOK135
based on changes to our forecasts

Jeg rapporterte de to innleggene da det var påstander der som beviselig er løgn.

6 Likes

Humalutin er en viktig del av pipeline både for et scenario hvor NANO blir kjøpt opp og i det scenarioet hvor de må klare seg alene. I 2020 har de potensial til å ha Humalutin i flere 1L kombinasjonsstudier i forskjellige NHL-indikasjoner. Det vil gi en drøss med datapoints, og kan potensielt være veldig verdiøkende. I tilfellet hvor BP venter med oppkjøp til etter AA så vil Humalutin være verdt millioner.

1 Like

DnB legger til grunn at Nano trenger ytterligere 500 mill for å kunne kommersialisere Betalutin på egenhånd og antar at penger vil bli innhentet i i slutten av 2019.

I et slikt alternativt scenario vil jeg for min del gjette på at emisjonskursen vil ligge på kursmålet tilDnB, dvs 135 kroner,
forutsatt at tidslinjen på rekrutering holder og pasientdataene er gode.

Kursutviklingen fremover tror jeg vil avhenge av hvor åpne Nano er om fremdrift på rekruttering og at den går iht plan.

2 Likes

Ikke helt enig. Hvis vi antar de klarer å holde timeline og de søker FDA approval før en evt. emisjon - og forutsatt at data er like gode som nå, vil jeg tro emikursen vil være en del høyere fordi børskursen er en del høyere enn kursmålet til DNB (tror og at i så tilfelle vil det gis lite rabatt).

Håper du har rett.

Joda, jeg ser den. Men så spørs det hvor langt ut i utvikli ngsforløpet av Hemalutin et BP slår til. For kommer et oppkjøp et stykke ut i det forestående eventyret, så vil jeg tro at NANO har såpass gode resultater allerede at et BP må grave svært dypt i lommene for å få HelthCap til å gi fra seg godbiten.
Men akkurat dette er også BP smertelig klare over. Derfor tror jeg nok at et BP vil forsøke å få kloa i NANO i god tid før allmuene får tilgang til resultater fra Humalutin. Gambling? Ja, men i enkelte tilfeller tror jeg BP er nødt til å gamble for å få tak i godbitene før andre tar dem.

Joda, vi går spennende, og trolig meeeeget innbringende år i møte. :heart_eyes: