Diskusjon Triggere Porteføljer

Nordic Nanovector fundamentale forhold 2019 (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007f3f91358d10>

BGBIO gjorde en tilsvarende rettet emisjon i fjor vår(100M). Den gangen hadde det ingen negativ effekt på aksjekursen. Tror dette kan være en bedre løsning enn den PCIB valgte, gitt at det er nok interesse blant institusjonelle investorer.

2 Likes

Ante ikke at man satte emisjon basert på TA! :sweat_smile:

0 Likes

Jeg koker ikke engang vann til nudler uten å ha TA i bunnen

9 Likes

Jeg er overbevist om at denne emisjonen er initiert av større aktører som vil inn.
Håper og tror emisjonen blir satt med en liten premie, skal vi si 10-15% over dagens stenging?:wink:

1 Like

200_d

11 Likes

eller baisseversjonen:

Kanskje det er frykten for at markedet er på vei inn i en bunnløs tid som betyr at dagens kurs vil være en gudegave om 6-9 mnd når behovet for penger vil være pressende?

:wink:

1 Like

0 Likes

Har denne frasen vært brukt fra NANO før? Høres ut som veldig konkrete oppgaver NANO har foran seg i tiden foran filing:

http://www.biopharminternational.com/understanding-validation-and-technical-transfer-part-i

https://www.gmp-compliance.org/training/gmp-course-conference/how-to-provide-process-validation-data-in-a-regulatory-submission

1 Like

Jeg mener å huske at de opprettholdt sin eierandel ved forrige emisjon også?

0 Likes

Njet, da lot de seg utvanne.

0 Likes

Emi på 125 igjen. Lets go!!

3 Likes

Ikke bais i det der. Fornuftig grep å ta. Jeg har ment at det var galskap å eventuelt kjøre kassen tom samtidig som det generelle børsklimaet surner/krakker.

2 Likes

Måtte dobbeltsjekke :blush: – du har rett…!
Okay, må ha blandet med en annen emisjon… :slight_smile:

0 Likes

Kan noen forklare dette med låneavtale mellom Dnb og HC ?

The Offer Shares will be settled with existing and unencumbered shares in the
Company that are already listed on the Oslo Stock Exchange, pursuant to a share
lending agreement between DNB Markets (on behalf of the Joint Bookrunners), the
Company and HealthCap VI L.P., in order to facilitate delivery of listed shares
to investors on a delivery versus payment basis. The Offer Shares delivered to
the subscribers will thus be tradable from allocation. The Joint Bookrunners
will settle the share loan with new shares in the Company to be issued by the
Board of Directors pursuant to the abovementioned authorisation granted at the
annual general meeting held on 30 May 2018.

0 Likes

Er ikke det jeg prøvde å si da :wink: Bare at vi var nært brudd på en stor pennant formasjon og at disse pleier å bryte 70-80% fullført, altså nå. Jeg satt å tenkte hva som kom til å forårsake bruddet og hadde selvfølgelig ikke gjettet emi. Men at det kom et brudd fredag eller senest mandag, det var lett å se :wink:

0 Likes

De låner ut aksjene, så får deltagerne i emisjonen så og si aksjene med en gang. De nye utstedte aksjene gis så til utlånerne.

Det gjør bare at prosessen går raskere.

1 Like

Forstår det slik at HC stiller sine eksisterende aksjer til disposisjon, slik at levering av emi-aksjer kan gjøres umiddelbart mot betaling. I ettertid vil det utstedes nye aksjer som leveres til HC.

0 Likes

Utfra meldingen skal ikke noe gaa til aa sette igang Humalutin fase 1.
Det skulle jeg oenske de gjorde.
Men MC er jo bare 2,5mrd. Saa med rabatt og kostnader sitter de igjen med kanskje ca 200m for 10%.
Mulig de hadde trengt emisjon paa hoerere nivaa for aa faa penger til Humalutin.

Eller saa er det kanskje at de foelger de det de har sagt. At alt av penger og ressurser skal gaa til markedsgodkjenning og launch av Betalutin.

Men vi hadde vell alltids hatt 30 til 40m aa avse til Humalutin.

1 Like

Er det så stort hastverk å skuffe ut disse aksjene hvis emi deltakerne har lock up på dem.

0 Likes

…men det har de jo ikke…

0 Likes