Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Bare å selge for å kjøpe på 45 da?

Går nok ned til 45 i dag

Det vil nå vise seg. Reprasjonsemisjoner har en tendens til å bli kansellert. Kursen faller ofte under emisjonskurs før den starter.

25/01-2019 08:18:47: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector ASA - Key information regarding intentional repair offering

De som tegnet seg må vel antas å ha ønsket seg de aksjene de tegnet seg for, og nå kan de jo kjøpe de i markedet til tilnærmet samme pris.

Enig. Samtidig kan de også øke beholdningen for samme pris.

Det er godt å se at såpass mange kjøper i dag. Jeg satt å tenkte på dette i køen på vei hjem; emisjonen kom uventet - jeg trodde de ville vente til etter sommeren med dette. Hva er grunnen til at de kjører emi så fort og nå? Man kan bare spekulere.

Videre: med økt cash beholdning er det enda mindre behov for partneravtaler. Jeg tror Nano med dette ikke bare viser at de kan hente penger kjapt, og når de vil, men også at de ikke trenger en partner, og at de mener alvor når de sier de skal kjøre løpet selv.

Eneste måten BP kan få innpass i Nano er ved oppkjøp.
Økt kassabeholdning betyr bare at Nano står bedre rystet til forhandlingene.

Place your bets, tror du Nano kan bli kjøpt opp i løpet av året?

  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

2 Likes

Jeg håper på ett oppkjøp når Nanos produkter har vært på markedet en stund og vi kan se en riktig prissettning.

4 Likes

Selv om selskaper kan bli kjøpt i hvilken som helst fase av utvikling, så har jeg mest tro på et LOXO (selskap som ble kjøpt av Eli Lilly) tilfelle, hvor selskapet kan bli kjøpt opp basert på PARADIGME resultater og før de får en evt. CMA. Men det er bare hva jeg tror så det kan jo komme ut av det blå når som helst eller aldri :sweat_smile:

4 Likes

Tror det kommer etter produktet har vært på markedet ett par måneder via AA.

4 Likes

Interessant funn fra Snøffelen, ikke alle som klarer å hente penger i disse dager…
Så vi skal være glad for at Nano fixet biffen, som jo bør være et meget godt tegn! :slight_smile:

9 Likes

28/01-2019 09:44:48: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector ASA - Notice of extraordinary general meeting

2 Likes

Aldri har jeg kjent en aksje som er mer “set it and forget it” :smiley:

1 Like

Jeg mener at det på EGF må stilles spørsmålstegn direkte til Folketrygdfondet om hva de anser sin rolle som i norsk biotech generelt og Nordic Nanovector spesielt.

Er de en aktivistinvestor som har som agenda at det skal svi for selskapene å ha en insentivmodell som er lik det bransjen i resten av verden har, sånn at de med vilje låner ut ekstra mye aksjer ekstra billig inntil selskapet gir etter og kun gir ledelsen fastlønn?

19 Likes

Helt enig.

Men jeg husker det var noen her inne som nevnte at et antall aksjer i et selskap skal være tilgjengelig for short?

Det burde det absolutt. Til en viss grad er det sunt.
Men det burde ikke komme fra folketrygdfondet.

Når man ser på regnskapet til FTF så er det helt forsvinnende liten inntekt de får fra utlån, det må bety at renten de tar er nesten lik 0.

Da blir det helt bisarr at for selskaper de eier store andeler av som de vet trenger å jevnlig hente penger fra markedet tilføre enormt med gratis ammunisjon til de som tjener penger på at kursen synker.

Ta bort FTF sin million aksjer til utlån, og emisjonen nå hadde antagelig skjedd på 55+ istedet for 45.

13 Likes

Så du mener aksjonærer skal diskutere seg i mellom, i plenum, på selskapets Generalforsamling, hvilken investeringsstrategi de har :grin:

Er FTF egentlig for en vanlig aksjonær å regne i Norge? De er jo mer som en naturlov og ekstraordinær faktor i norsk finans å gjøre.

1 Like