Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Noen som har oversikt over hvordan disse konkurrentene ligger an i forhold til Fast Track og BTD?

Mangel pÄ oversikt over markedet var jo ogsÄ det stÞrste problemet Sissener trakk fram.

1 Like

Vet vi i det hele tatt at noen av disse bejublede konkurrentene skal gÄ for 3FL nÄr de en gang kommer til pivotal fase? Det er lett Ä spre frykt med enkeltsetninger, og sÄ la det vÊre opp til andre Ä bruke flere timer pÄ Ä motbevise utsagnet


5 Likes

I mange tilfeller er ikke de som sprer frykt interessert i hva som graves opp reelt i casene de har funnet heller. Ja noen fortsetter Ä spre pÄ samme motbeviste utsagn i lang tid ogsÄ.
Men vil pÄpeke at det er anledning til Q&A om disse selskapene til NANO selv om 13 dager.

2 Likes

https://newsroom.regeneron.com/node/21591/pdf Hentet fra smÄprat.

The objectives for this ongoing Phase 1 proof-of-concept trial are to assess safety, tolerability and efficacy of REGN1979 monotherapy. The data
presented at ASH included a total of 68 patients with R/R B-NHL who were treated with REGN1979. These patients had received a median of three
prior therapies, including an anti-CD20 therapy. As of September 2018, 14 patients had completed treatment, 13 patients remained on treatment and
41 had discontinued treatment. The most common reason for treatment discontinuation was progressive disease (27 patients). Two patients
discontinued treatment due to a treatment-emergent adverse event (TEAE; grade 3 hemolysis and grade 3 fatigue).

In the trial, the most common TEAEs occurring in at least 25% of patients were pyrexia, chills, cytokine release syndrome (CRS), fatigue, increased
C-reactive protein, anemia, hypotension, infusion-related reaction (IRR) and nausea. IRR and CRS events were generally mild to moderate in severity,
and neither resulted in trial discontinuations. Three patients in the trial died due to adverse events. Of these, one death, in a patient with a tumor
involving the gastric lining who experienced a gastric perforation, was attributed to REGN1979.

Er det bare jeg som fÞler REGN har blitt hypet opp pÄ diverse forum? Underkant av 40% av pasientene som startet studien er ferdigbehandlet eller behandles fortsatt.

3 Likes

Du kan gÄ i sÞmmene pÄ hvor stor andel som har adverse events, og hvilke typer, REGN gav godt innsyn i det. Men hypen er formulert fra en artikkel om selskapet.
‘https://endpts.com/ash18-regenerons-bispecific-regn1979-offers-eye-catching-80-cr-rate-in-follicular-lymphoma-plans-swift-shift-to-pivotal-study/’
Mens realiteter rundt deres forskning kommer frem her bedre:
‘https://newsroom.regeneron.com/static-files/86ef5b93-c6f3-47f0-8be8-43394dd709fa’
De har god efficacy dog og burde ikke skyves under en stol. Men Ä tenke pÄ de som 80% CR ukritisk blir svÊrt misvisende.

Ikke sÄ rart at det har blitt hypet, og grunnlaget til det kommer ikke fra norske investorer. Men en svÊrt vinklet gjengivelse av dataene som ligger til grunn. Det fremkommer at de har behandlet 20 FL pasienter totalt. Men 80%CR og 100% ORR gjelder for kun 10 av disse pasientene altsÄ(table 3 viser 20 FL pasienter).
@Bra_Britt fremhevet at det er lokalt fungerende terapi, sÄ en CR kan referere til full respons i de tumorene som er behandlet. Ikke en systemisk CR for pasienten altsÄ.

1 Like

Da tror jeg dessverre at jeg har gjort meg missforstĂ„tt :frowning: . Det er en systemisk terapi. Jeg oppfattet det som at CR var bedĂžmt i henhold til standard radiologiske kriterier innenfor lymfom. At tumorer som gjenvĂŠrende, men uten patologisk metabolsime ble regnet som komplett regredierte. Jeg tror CR innenfor disse pasienter er vanlige CR’er, ikke noe juks liksom. Det var bare litt forvirrende med den grafen som ikke viste komplett tumorrespons tiltross for CR, og dette skyldes altsĂ„ som ovennevnt at resttumoren ikke hadde patologisk metabolisme ved PET.

Edit: men nÄr det er sagt sÄ er det fortsatt fÄ pasienter behandlet. Ting kan endre seg bÄde med safety og efficiency. Vi har heller ikke sett DOR meg bekjent? Og husk: Det er plass til flere legemidler innenfor indikasjon, jeg tror ikke REGN kommer til Ä helbrede sykdommen.

7 Likes

Noen flere overveielse:

Dette er jo et CD20:CD3 antistoff. AltsÄ enda en terapi som baserer seg pÄ CD20. Nano sikter seg inn pÄ de CD20 refraktÊre. Mon tro om det ikke finnes en fin nisje der som kan fylles av CD37 antistoffet? Jeg hÄper og tror det.

I takt med at den gjennomsnitlige levealder gÄr opp vil det bli et Þket behov for behandlingsalternativ. Denne kraft virker i positivt favÞr pÄ Nanos marked. SÄ hvis terapitilbudet blir bedre, er det ikke sikkert det blir sÄ mye fÊrre 3FL pasienter, pga. den Þvrige demografiske utvikling.

(edit: husk at jeg nok kan vÊre biased pga. investering i selskapet. Jeg investerer med hÄp og tro som dere.)

5 Likes

SÄ du mener at alle konkurrentene til NANO vil bli godkjent og det er fritt frem i NHL? Det er en grunn til at det gÄr mange studier pÄ dette, det er en hard nÞtt Ä knekke.

2 Likes

Hum de bruker begrepet ‘target lesions’ ogsĂ„, trodde det ble nĂŠrmere PCIB i funksjon sĂ„ledes.
image

Dette som definerer hva target er slik du sier altsÄ?
image

NÄ ok, jeg som ikke har forstÄtt den biten. Benytter NANO samme krav for CR, og at ikke metabolsk respons i en tumor som ellers er stabil i stÞrrelse vil kunne kvalifisere de for CR nÄ? De endret vel vurderingskrav og fikk +1 CR slik i hÞst.

2 Likes

Ja. Det du har klippet ut der sier at de har gjort en standardisert bedÞmming pÄ lik linje som nano.

Begrepet target lesjon har med metoden for bedÞmming Ä gjÞre, hvor man velger representative tumorer som man mÄler pÄ.

2 Likes

https://www.aftenposten.no/amagasinet

Intressant og fin artikkel(pÄ flere plan) om Kristine Koht og kreft i dagens a-magasin
Gir et lite innblikk i immunterapi og bivirknger.
Underbygger betydningen av QoL for pasienter som har gÄtt gjennom Ärevis med kreftbehandling.

3 Likes
1 Like

ALternative suksessnivÄer, verdivurdering og sannsynlighet:

  • NivĂ„ 1: Betalutin kommer ikke ut i markedet, verdi 0, sannsynlighet 5%.
  • NivĂ„ 2: Betalutin kommer ut i markedet, sannsynlighet 95%. Med Ăžkt konkurranse verdi kr 150 til 200. Uten Ăžkt konkurranse kr 200 til 300
  • NivĂ„ 3: Betalutin i markedet positiv utvikling/data for Archer: Sannsynlighet 75%, verdi kr 300 til 500
  • NivĂ„ 4: Lykkes med Betalutin og Archer verdi kr 500 til 750 med sannsynlighet 50%
  • NivĂ„ 5: Lykkes med Betalutin, Archer og positive resultater for Hemalutin, verdi kr 750 til 1000, sanssynlighet ?
  • Lykkes med alt
verdi og sannsynlighet 

    Hilsen en nĂžktern storoptimist med 10.000 aksjer snitt 36.
    PS: Lytt til Bravo: vÊr tolmodige og la selskapet fÄ konsentrere seg om utvikling - tror 2019 kan bli overraskende bra!
6 Likes

Det hadde vÊrt interessant hvis du kunne beskrevet hvordan du kommer til de forskjellige tallene, altsÄ utregninger.
Synes det er bÄde bra og viktig Ä vite potensialet, da med utregninger som grunnlag for det potensialet :slightly_smiling_face::+1:

Interessant ballpark beregning. Skal du gjĂžre seriĂžse beregninger er markedsverdi bedre Ă„ benytte, antall aksjer varierer. Mangler en viktig faktor som er tidsaspekt. Da inkluderes gjerne endring i salgsmĂžnster for perioden patentet representerer, samt diskonteringsrente.

DLBCL er noe du ikke skal undervurdere, som monoterapi har jeg lite forhÄpninger for betydelig suksess, men det er kombinasjonsbehandling som er mÄl der ogsÄ vil jeg tro.
%-sjanse for Archer-1 tÞrr jeg ikke si noe om, konkurransen er ikke helt samme, samme med SoC. Og vi har 0 kliniske data per dags dato Ä lene oss pÄ. Optimistisk ja, men for mange x-faktorer. Stor suksess i 3FL vil representere stÞrre verdi for den del, omrÄde 4000-8000 pasienter behandlet for 150.000$ i Äret. 600m $ - 1.2 mrd $ -> 4.8 mrd $ - 9.6 mrd $ markedsverdi gitt 8 EV/S -> 700-1400 NOK kurs per aksje gitt 55m aksjer og dollarkurs pÄ 8.
Eventuelt langt frem i tid, siden EV/S ser tilbake pÄ forrige Ärs omsetning for bransjen, og en slik markedspenetrering er ikke gjort fÞrste par Är i markedet, videre er det en skummel multiplikator Ä lene seg pÄ. Men der er en betydelig oppside i 3FL alene ved stor suksess(kan ikke kvantifisere sannsynelighet for et slikt scenario).

4 Likes

20 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector SmÄprat (NANO)

Noen sannsynlighet for oppdatert mDOR pÄ Q4?

MagefÞlelsen sier at dette er konferansemat. Tenker ASCO med ettÄrsdata pÄ hele populasjonen er neste 37-01-visning.

Tidligere prioriterte Nano ASH og AACR, ikke ASCO.

1 Like