Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

I @anon21766851 sitt fravær, tenkte jeg å smekke sammen en juiceliste over mulige triggere vi står ovenfor før rakettene sendes i været. Folk er såklart mer enn velkommen til å komme med andre forslag til triggere. SÅ, here we go:

  • Nano sendte 11. Juli ut melding om at siste cohort i DLBCL-studien var ferdig innrullert. Dette er cohorten hvor høyeste dose med Betalutin blir prøvd ut (20/100). Dette er grovt regnet 3mnd siden, slik at data både mtp effekt og sikkerhet vil være klare i disse dager. Jeg tenker derfor at en melding om at Safety Review Committee godkjenner siste cohort i studien er nært forestående.

  • 06.November publiseres abstract til ASH annual meeting 2019. Personlig er jeg usikker på om Nano vil stille med noe fra deres kliniske forskning her, men jeg utelukker det ikke. Det vil også være muligheter for at de stiller med noe spennende pre-klinisk.

  • 14.November ELLER 12. Desember. Save the dates folkens. Vi har endelig fått final data på Mdor, og jeg tror sannsynligheten er stor for at Nano søker om PRIME i år. EMA skal ha 2 møter til i år, slik at disse to datoene blir meget spennende å følge med på.

  • 19.November er som alle vet presentasjon av selskapets 3.kvartal. Dette bruker som regel å være et non-event, men det spennende akkurat denne gangen blir om de vil begynne å vise kortene sine litt mer og være litt mer åpen om fremdriften i de ulike studiene sine.

  • 21.November publiseres late-breaking abstract i forbindelse med ASH 2019. Ettersom fristen for å søke om late-breaking abstract enda ikke er gått ut (siste frist 30.Oktober) vil det i mitt hode passe bedre å søke om dette både for DLBCL som man nå vil ha all data på, og Archer-1 som man muligens har litt mer data på enn ved R/D dagen.

  • Ettersom man nå har final data på Mdor er det nærmest forventet at Nano forsøker seg på en søknad om BTD hos FDA. Behandlingstiden på denne er 60 dager, så om de sendte søknaden kort tid etter R/D dagen vil man kunne ha et svar sent november/tidlig desember. Dette burde oppfattes av markedet som en enorm trigger.

  • 21.Mai sendte Nano ut melding om at første cohort av Archer-studien er godkjent av Safety Review Committee, noe som gir en derisk til den studien. Selskapet er nå i gang med cohort nr2, der dosen 15/40 prøves ut, og som er den dosen man tror blir den endelige dosen. Basert på innrulleringstakt fra første person dosert 2.November 2018 og frem til den meldingen som kom 21.mai i år, gikk det ca 3,5 mnd å dosere 3 pasienter samt 3 mnd venting for safety. Om man estimerer at ting tar like lang tid i denne cohorten, vil man kunne håpe på en melding om at safety er godkjent i cohort 2 rundt midten av desember.

I mine øyne har man altså en god del triggere som potensielt kan komme de neste 2 mnd. Kanskje noen av triggerne til og med kan få oss ut av hengemyren vi er i kursmessig?

57 Likes

PRIME skulle vel søkes på bakgrunn av Paradigme. BTD derimot søkes på Lymrit.

Enig i det. Det er den her podcasten du mener?
https://player.fm/series/vital-health-podcast/eduardo-bravo-on-medicare-pricing-reform-orphan-designations-and-the-eu-biotech-sector

Veldig bra må jeg si. Verdt å bruke en halv time på.

:clap: for R&Ds postene dine for øvrig, imponerende innsats!

9 Likes

Ja, det stemmer…
Jeg brukte linken som ble lagt ut på småprat i går, men det er samme intervju:
https://soundcloud.com/vitalhealth/eduardo-bravo-on-medicare-pricing-reform-orphan-designations-and-the-eu-biotech-sector

2 Likes

Nei. Prime skal søkes på bakgrunn av lymrit. Mulig du tenker på EAMS som søkes på bakgrunn av paradigmedata

3 Likes

Er nok riktig som @Rahl sier over her. BTD på Lymrit og PRIME på bakgrunn av Paradigme. Bravo forklarte vel dette ganske godt i en Radium podcast tidlig i år hvis jeg ikke husker feil.

Ganske sikker på at @Hallakis har rett her, gitt. @Rahl tenker på EAMS i Storbritannia.

1 Like

Prime og EAMS er vel det samme? Søkes på Paradigmedata. Radium episode 69 tror jeg.

Det er ikke det samme. :blush:

Prime er vel tilsvarende BTD, og EAMS tilsvarende AA?

Ah, prime er EU ja. EAMS er kun UK. Sorry, Jeg leste først et sted der de var blandet sammen.

Prime er BTD for EU, EAMS er en ordning hvor Nano får gi Betalutin gratis til pasienter i Storbritannia før de er godkjent. Sistnevnte er veldig nyttig for å få legene til å bli obs på Betalutin og vant til å administrere det.

4 Likes

Dette kommer det vel ikke noe melding på? Liknende melding som du tenker på kom da Archer-1 fikk justert dosen sin, med andre ord at økning i stråledose må godkjennes. De har ikke meldt før at safety review committee skal godkjenne siste kohort. Det vil selskapet kunne lese ut av bivirkningsprofilen og effekten. Skulle de derimot finne på øke/endre dosen igjen må de søke om å få dette godkjent. :grinning:

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that following a safety review of the first patients in the ongoing Archer-1 (LYMRIT 37-07) trial investigating Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in combination with rituximab (RTX) in second-line follicular lymphoma (2L FL), the Betalutin® dose has been escalated to 15 MBq/kg for the next cohort of patients.

Har selskapet sagt noe om Prime da? Jeg kan ikke si at jeg har fått med meg det i så fall. Når det er aktuelt å søke. Og hva vet vi om behandlingstid for en slik søknad?

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the final patient has been enrolled in the LYMRIT 37-05 clinical trial of Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in patients with relapsed/refractory diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) not eligible for stem cell transplantation.

De har nevnt det som en mulighet som vil bli undersøkt når de mener de har modne nok data. Vi vet ikke 100% at de vil søke, men hvis de skal søke så kan man jo tenke seg at tidspunktet da e hadde fullstendige data fra far 1/2a var et logisk rising.

Vi vet de hadde komplett mDOR til R&D-dagen. Hvis de søkte PRIME etter det på nærmeste frist så faller PRIME-avgjørelsen fra EMA den 14. November.

Beklager, glemte kilde.

2 Likes

Forstår det slik dosen må godkjennes gjennom en safety review etter de 3 første pasientene der også før ytterligere pasienter kan inkluderes og fylle opp studien… Vet ikke om det vil meldes, selv om jeg tror det. Det er jo tross alt en derisking å få vite at 15/40 kombi er kommet gjennom safety :slight_smile:

Jeg tolker det som at safety skal godkjennes i forkant av en doseeskalering, og at denne godkjenningen baseres på bakgrunn av bivirkningsprofilen fra forrige dosering.

Greit nok, jeg hentet info fra feil pressemelding, kan lime inn det jeg var på jakt etter

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the Safety Review Committee (SRC) for the ongoing LYMRIT 37-05 clinical trial of single-administration Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in patients with relapsed/refractory diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL) not eligible for stem cell transplantation (SCT) has now reviewed safety data from the first three cohorts of patients. Based on the data, the SRC approved advancing the trial to the next and final cohort with the dose regimen 20 MBq/kg Betalutin and a lilotomab pre-dose of 100 mg/m2.

Med andre ord har safety godkjent 20/100. Da kommer det ikke melding på at safety skal godkjenne 20/100. Videre skal det kjøres på med en expansion kohort av beste dosering. Her KAN det være at safety committee må gripe inn, men de har jo allerede godkjent dosen. Og hvis bivirkningsprofilen av denne er håpløs så kan de uansett ikke bruke den til ekspansjonen. Tenker jeg da :blush:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/427853

Safety Review Committee Approves the Continued Evaluation of the 20 MBq/kg Betalutin® with 100 mg/m2 Lilotomab Regimen in Phase 2 Cohort in NHL

  • drops mic *
6 Likes

Det de godkjenner ved en doseeskalering er at man kan teste ut safety på en høyere dose.
Den mest vanlige utprøvingen i doseeskalering er først 3 i laveste dose, dersom safety ok der: øke dose til neste nivå og 3 stk til og få safety på dem og fortsette med dette til høyeste dose (måldosen). Ved siste dose må også safety sjekkes etter de 3 første og være ok før man kan inkludere ytterligere til denne dosen…
Nano testet ut på 10/40 og fikk safety ok der og videre også ok for å teste ut med 3 stk i høyere dose 15/40. Safetyen må avleses på 3 pasienter på 15/40 dosen også før de kan velge hvilken dose de skal gå videre med… Om safety ok for 15/40 vil de (antakelig) velge den dosen for ytterligere inkludering i fase 1B-studien…

Som du ser av linken til Fornybar: Høyeste dose må safetygodkjennes for videre evaluering etter uttesting på de 3 første pasienter…

4 Likes