I @anon21766851 sitt fravær, tenkte jeg å smekke sammen en juiceliste over mulige triggere vi står ovenfor før rakettene sendes i været. Folk er såklart mer enn velkommen til å komme med andre forslag til triggere. SÅ, here we go:
-
Nano sendte 11. Juli ut melding om at siste cohort i DLBCL-studien var ferdig innrullert. Dette er cohorten hvor høyeste dose med Betalutin blir prøvd ut (20/100). Dette er grovt regnet 3mnd siden, slik at data både mtp effekt og sikkerhet vil være klare i disse dager. Jeg tenker derfor at en melding om at Safety Review Committee godkjenner siste cohort i studien er nært forestående.
-
06.November publiseres abstract til ASH annual meeting 2019. Personlig er jeg usikker på om Nano vil stille med noe fra deres kliniske forskning her, men jeg utelukker det ikke. Det vil også være muligheter for at de stiller med noe spennende pre-klinisk.
-
14.November ELLER 12. Desember. Save the dates folkens. Vi har endelig fått final data på Mdor, og jeg tror sannsynligheten er stor for at Nano søker om PRIME i år. EMA skal ha 2 møter til i år, slik at disse to datoene blir meget spennende å følge med på.
-
19.November er som alle vet presentasjon av selskapets 3.kvartal. Dette bruker som regel å være et non-event, men det spennende akkurat denne gangen blir om de vil begynne å vise kortene sine litt mer og være litt mer åpen om fremdriften i de ulike studiene sine.
-
21.November publiseres late-breaking abstract i forbindelse med ASH 2019. Ettersom fristen for å søke om late-breaking abstract enda ikke er gått ut (siste frist 30.Oktober) vil det i mitt hode passe bedre å søke om dette både for DLBCL som man nå vil ha all data på, og Archer-1 som man muligens har litt mer data på enn ved R/D dagen.
-
Ettersom man nå har final data på Mdor er det nærmest forventet at Nano forsøker seg på en søknad om BTD hos FDA. Behandlingstiden på denne er 60 dager, så om de sendte søknaden kort tid etter R/D dagen vil man kunne ha et svar sent november/tidlig desember. Dette burde oppfattes av markedet som en enorm trigger.
-
21.Mai sendte Nano ut melding om at første cohort av Archer-studien er godkjent av Safety Review Committee, noe som gir en derisk til den studien. Selskapet er nå i gang med cohort nr2, der dosen 15/40 prøves ut, og som er den dosen man tror blir den endelige dosen. Basert på innrulleringstakt fra første person dosert 2.November 2018 og frem til den meldingen som kom 21.mai i år, gikk det ca 3,5 mnd å dosere 3 pasienter samt 3 mnd venting for safety. Om man estimerer at ting tar like lang tid i denne cohorten, vil man kunne håpe på en melding om at safety er godkjent i cohort 2 rundt midten av desember.
I mine øyne har man altså en god del triggere som potensielt kan komme de neste 2 mnd. Kanskje noen av triggerne til og med kan få oss ut av hengemyren vi er i kursmessig?