Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

det ser ut som sitatet bravo avkrefter i radium podcasten.

Nordic Nanovector - Private placement successfully completed

Nordic Nanovector ASA - Key information regarding potential repair offering

Hva stÄr det der? Hva er det som skurrer?

«Tirsdag i neste uke skal nemlig selskapet legge frem sitt regnskap for tredje kvartal. Det ville vel vÊrt en fordel om markedet hadde tilgang til den informasjonen, og dermed vÊrt sÄ oppdatert som mulig fÞr emisjonen ble gjennomfÞrt.»

1 Like

Uansett sÄ er det noen som skal lage mer bÞlger enn nÞdvendig

1 Like

Tirsdag neste uke? Det er vel greit Ă„ gjĂžre basic research eller?

NANO FINANCIAL CALENDER

19.11.2019 - Quarterly Report - Q3

5 Likes

HĂ„plĂžst skrevet

4 Likes

substansfattige e24 som vanlig, dog han har et poeng. det burde ikke kom ny negativ info pÄ q3.

Hva skulle det vĂŠre? De har jo allerede gitt negativ info i forbindelse med emisjonen, katten er ute av sekken. Tulleartikkel

2 Likes

MÄtte gudene vite, helt hÄplÞst skrevet. vektlegger bare det faktum at nÄ burde ting vÊre on-track og alt annet burde informeres om umiddelbart. sÄpass skylder de aksjonÊrene.

skulle det vise seg at ren inkompetanse har ligget i fĂžrersetet stemmer jeg for sletting av RSUs! :sob:

Jeg tenker nettopp dette er hele poenget. Det kommer overhodet ikke ny info under resultatfremleggelsen.

1 Like

Det stemmer jo dette.

Futility interrim for studiet med primary endpoint ORR og for armene.
Fortsetter en av armene etter interrimen vet vi at dataene er gode nok for godkjennelse om de vedvarer.
Uavhengig om selskapet fÄr dataene og uavhengig av om allmenheten fÄr presentert dataene.

Nordic Nanovector ASA - Tranche 2 share capital increase registered

Her kommer del 2

V Humalutin

Humalutin har ligget i pipen en stund nÄ klar for klinisk fase 1 og venter vel kun pÄ finansiering for Ä komme i gang. Muligheten her etter mitt syn overlapper kanskje litt de som finnes i Betalutin, spesielt i MZL og FL men den er nok bedre egnet i tidlig(e) linjeŸ siden den er tenkt som gjentagende behandling og er laget for Ä unngÄ uÞnsket immunogenisitet ( https://en.wikipedia.org/wiki/Immunogenicity ) og potensiell Hama-problematikk ( https://en.wikipedia.org/wiki/Human_anti-mouse_antibody ). Min forstÄelse er at 1 gangs behandling med H ikke er forventet Ä ha like gode terapeutisk effekt som 1 gangs behandling med B, men gjentagende behandling vil mer enn kompensere for det.

3.linje FL og 2/3.linje MZL (og kanskje 2.linje FL) er nok derfor ikke aktuelt for Humalutin da denne pasientgruppen ikke ventet Ä vÊre sterke nok til Ä vÊre «mottagelig» for gjentagende behandling, mens ogsÄ bivirkninger er ventet Ä vÊre litt sterkere for denne medisinen (The HH1 antibody is a murine anti-CD37 antibody and has a lower binding affinity to human Fc-receptors than a chimeric or humanised antibody and consequently a shorter biological half-life. A biological half-life similar to the half-life of the Lu-177 radionuclide, which is 6.7 days, will optimise irradiation of the tumour and result in lower irradiation of normal tissues. Internalisation of a chimeric ARC in normal tissues expressing the neonatal Fc-receptor may also result in unwanted irradiation of normal tissues https://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/EANM-poster-Hamburg-2015.pdf ),

Derfor er nok 1.linje FL det som fĂžrst og fremst siktes mot her, men jeg tror mulighetene er mange ift bruksomrĂ„de bĂ„de som single agent, men kanskje spesielt i kombinasjoner
 Jeg mener det er nĂŠrliggende Ă„ tro at DLBCL kan vĂŠre en veldig aktuell indikasjon her, spesielt dersom en gangs behandling med betalutin viser seg Ă„ ha noe virkning, men ikke «nok». NĂ„ forventer jeg fĂžrst og fremst at Betalutin er tiltenkt kombinasjonsbehandlinger i DLBCL-indikasjonen, men kombinasjoner som inneholder gjentagende behandling med Humalutin tror jeg ogsĂ„ kan bli meget spennende Ă„ fĂžlge ift denne indikasjonen. ForhĂ„pentligvis vil mange pasienter fĂ„ god nytte av Humalutin. De Ăžkonomiske mulighetene er ogsĂ„ store. Om jeg husker riktig var i 2014 totalmarkedet for DLBCL beregnet til 4,5 mrd $ og for FL 1.linje til 1,4 mrd $.

VI Alpha-37

Her er det en ny form for bestrĂ„lingsteknologi ved bruk av cd37-antibody som er i utvikling og som snart er forventet Ă„ vĂŠre IND-ready. Her er det kortvirkende (og mer intense) alfastrĂ„ling som benyttes ved hjelp alfaemitteren Pb-212. Grunnet den korte rekkevidden og den hĂžye intensiteten pĂ„ alfastrĂ„ling er denne medisinen forventet Ă„ vĂŠre mer gunstig ifbm forskjellige former for blodkreft som cll og aml(?). Her er det (slik jeg har forstĂ„tt det) snakk om smĂ„/enkeltcelletumorer som driver rundt i blodbanen som medisinen er Ăžnskelig at binder seg til og virker pĂ„. Det er ikke Ăžnskelig med noen kryssildeffekt pĂ„ denne sykdommen som fĂžlge av dens natur (smĂ„/enkeltcelletumorer) og den korte rekkevidden til en alfaemitter gjĂžr at omkringliggende vev gĂ„r klar av strĂ„lingen og hĂžy intensitet er derfor «nĂždvendig» for Ă„ sikre god nok effekt. (Derfor er denne mer gunstig enn betaemittere i denne indikasjonen.) Prekliniske modeller viser at den har overlegen virkning sammenlignet med SOC ibrutinib i «ibrutinibresistant MEC-2 cells». Market opportunity in R/R CLL is $3Bn. Preklinisk er det ogsĂ„ vist betydelig bedre effekt enn Betalutin i «Burkitt’s Lymphoma Daudicells» og man forventer Ă„ kunne benytte denne i flere indikasjoner innen NHL.

For Ä belyse litt mer av potensialet i Alpha-37 dersom dette viser seg Ä kunne utfordre Ibrutinib i aktuelle indikasjoner, sÄ viser jeg til dette om Ibrutinib:

In 2011 after the drug had completed Phase II trials, Johnson & Johnson and Pharmacyclics agreed to co-develop the drug, and J&J paid Pharmacyclics $150 million upfront and $825 million in milestones. Pharmacyclics was acquired by AbbVie in May 2015, and Abbvie projected global sales of US$1 billion in 2016 and $5 billion in 2020.

It was approved by the US FDA on November 13, 2013 for the treatment of mantle cell lymphoma. On Feb. 12, 2014, the FDA expanded the approved use of ibrutinib to chronic lymphocytic leukemia (CLL). It was approved for Waldenstrom’s macroglobulinemia in 2015.

In March 2015 Pharmacyclics and Abbvie agreed that Abbvie would acquire Pharmacyclics for $21 billion the deal was completed in May. ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ibrutinib )

I 2018 solgt Ibrutinib for 4,1 mrd $. ( https://www.fiercepharma.com/special-report/7-imbruvica )

VII Utvidede indikasjoner/Solid Tumors

PĂ„ dette omrĂ„det mĂ„ jeg innrĂžmme at jeg ikke har tenkt sĂ„ mye konkret pĂ„ hvor de Ăžnsker Ă„ fĂ„ produktene sine inn, annet enn at man vel ser pĂ„ mulighetene for Ă„ prĂžve ut teknologien sin pĂ„ solide tumorer pĂ„ andre omrĂ„der enn hematologi (lymfom)
 Jeg vet ikke hvor de sikter seg inn, som sagt, men det overordnede som «comes to mind» er vel sarcoma ( https://en.wikipedia.org/wiki/Sarcoma ) og carcinoma ( https://en.wikipedia.org/wiki/Carcinoma ). Dette er ikke et omrĂ„de jeg har noe sĂŠrlig mulighet til Ă„ ha noe sĂŠrlig synspunkter om, verken ift hvor man skal sikte seg inn og hva slags muligheter som ligger der, sĂ„ jeg frastĂ„r fra Ă„ kommentere dette ytterligere annet enn at jeg synes det er sĂŠrdeles spennende med utvidede muligheter som potensielt kan hjelpe mange mennesker og generere store inntekter.

Jeg hadde fÞr dette kom fram pÄ R & D kun fokus pÄ Hematologi og trodde det kun var der fokuset fra firmaet ogsÄ var med denne teknologien, men nÄ er plutselig potensielle/mulige indikasjoner utvidet dramatisk.

VIII Visjonen

Jeg anser egentlig dette som det mest pirrende ved presentasjonene pÄ R & D day. Det blir tegnet et bilde av produkter som har som mÄlsetning Ä kunne behandle pasienter innen et bredt antall av indikasjoner gjennom Ä fÞrst slÄ seg inn pÄ markedet gjennom FL og dernest andre indikasjoner innen NHL-segmentet og sÄ videre ut i solide tumorer innen et bredt spekter av indikasjoner. Denne visjonen er frem for alt veldig ambisiÞs og virker litt fjern mtp hvor vi er i dag med kursutviklingen vi har sett de siste 3 Ärene, som nylig har kulminert i emisjon med 20 % utvanning pÄ 22 kr og som altsÄ verdsetter firmaet til kun 1,4 mrd kr (160 mill $). Den virker slik situasjonen er i dag litt urealistisk, men pÄ samme tid er den med pÄ Ä synligjÞre det enorme potensialet i den plattformteknologien basert rundt cd37 som finnes i firmaet. Som stikkord for Ä muliggjÞre alt dette er kombinasjonsbehandlinger med synergieffekter (cd20-preparater, cell cycle inhibitors, dna repair inhibitors), biomarkÞrkartlegging og gene signatures, samt utvikling av Alpha-37 og Humalutin. Visjonen er Ä bli et forholdsvis medium stort big pharma (minst) ala Genmab pÄ sikt, slik jeg tolket det som ble fremfÞrt pÄ R & D day. Jeg likte veldig godt at de har laget en visjon for ytterligere utvidelse indikasjoene som man Þnsker Ä fÄ et ben innenfor da jeg ikke visste at dette var en reell mulig med denne teknologien fÞr dette.

IX Hvordan skal alt dette finansieres?

Jeg hadde egentlig tenkt Ä skrive litt om at man nok mest sannsynlig kunne forvente en rettet eller delvis rettet emisjon innen Q1 20 var over, mens det ogsÄ er mulighet for at de ville velge fortrinnsrettet emisjon eller andre varianter av emisjon eller andre alternativer for finansiering.

NÄ er dette allerede unnagjort med fasiten som rettet emi pÄ 22 med mulig repemi (som sannsynligvis blir avlyst), sÄ sÄnn sett har vi allerede et midlertidig svar. NÄr det er sagt, sÄ er det langt fra nok penger inn til Ä fyre i gang pipelinen for fullt og fÄ tingene pÄ markedet, sÄ penger mÄ nok inn igjen senest Q2/Q3 20.

Jeg tror Nano Þnsker Ä se Betalutin ferdig testet og med avsendt filing fÞr partneravtale inngÄs, derfor jeg forventer vel egentlig en rettet emisjon pÄ 20 % til neste Är pÄ et eller annet tidspunkt sÄ fremt man har en kurs som gjÞr det mulig Ä hente inn et fornuftig belÞp. Ellers er vel et alternativ Ä holde EOG for Ä vedta en stÞrre emisjon ogsÄ.

Et alternativ dersom pengeinnhenting gjennom emisjon anses lite gunstig er Ä komme til enighet om en partneravtale etter interrim-avlesning til vÄren - noe som da sikrer finansiering slik at paradignmestudien fullfÞres og andre kan starte. (MZL/Alpha-37/Humalutin)

Et tredje alternativ er at det blir 2 pengeinnhentinger (emisjoner) fÞr man ser partneravtale avhengig av hva man greier Ä fÄ inn i neste emisjon. Ved siste emisjon tror jeg da det vil bli vurdert fortrinnsrettet om kursen er lav.

MEN etter dette tror jeg man kan ha et berettiget hÄp om partneravtale rundt Betalutin med noen saftige belÞp involvert.

X «Mine (ville?) Spekulasjoner»

Det som kommer nÄ er nok mer min visjon/Þnsketenkning/hÄp enn noe annet, og forutsetter positive resultater fra studier som er i gang. (men hÄpet har jeg):

Jeg viste tidligere til avtalene som ble inngÄtt ifbm Ibrutinib etter fase 2 var ferdig i 2011 ($150 million upfront and $825 million in milestones samt utvikle medisinen sammen). Jeg vet ikke hva man projekterte Ibrutinib ville selge for da denne avtalen ble inngÄtt, men ved oppkjÞpet pÄ 21 mrd $ i 2015 ble det projektert et salg pÄ 1 mrd $ i 2016 og 5 mrd $ i 2020. (Jeg har vÊrt for lat til Ä lete opp andre avtaler i segmentet, sÄ er mulig dette blir et dÄrlig eksempel Ä legge til grunn, men slik ble det ihvertfall denne gang)

Det vil nok bli gjort en grundig vurdering av hva man forvente at Betalutin kan selge for, hvor fort man kan fĂ„ det pĂ„ markedet og hvilke markedsfĂžrings- og utviklingskostnader man mĂ„ forvente videre ved avtaleinngĂ„else. Jeg personlig tror/hĂ„per vi kan fĂ„ se en up-front som vil overraske mange stort. Ihvertfall over milliarden up-front
 + 5 mrd totalt i milestones ved innvilgelse/fĂžrste salg/salg over et visst belĂžp/utvikling i andre indikasjoner + royalty mellom 20 og 30 % er hva jeg ser for meg. NĂ„ er jeg usikker pĂ„ om Nano vil beholde USA selv eller gi den ogsĂ„ i avtalen – det kommer nok an pĂ„ hva som tilbys, men dersom USA ogsĂ„ inkluderes i avtalen vil det bli veldig godt betalt – det er jeg overbevist om.

Hovedgrunnen til jeg tror pÄ sÄ godt betalt avtale er fordi Betalutin vil vÊre ferdig med pivotal fase i fÞrste indikasjon, samt vÊre i gang med fase 3 i sin andre indikasjon (archer) pÄ dette tidspunktet og kan vise til god effekt der og synergieffekter fra kombinasjonsbehandling. De har derfor tatt vekk nesten all risiko ifbm utviklingen av medisinen og vil samtidig ha mye data pÄ kombinasjonsbehandlingen og muligheter i andre indikasjoner - fÞrst og fremst 2.linje FL og 1/2/3 linje MZL, men ogsÄ andre muligheter med kombinasjoner, ikke minst i DLBCL. (Ibrutinib var kun ferdig med fase 2 til sammenligning)

NÄ projekterer jeg ikke salg pÄ 5 mrd $ for Betalutin (som det ble gjort ved oppkjÞpet av Ibrutinib 4 Är etter avtalen deres), men en fjerdedel (1,25 mrd $) i 2026, dersom vi kommer pÄ markedet i 2 og 3.linje FL og 2 og 3.linje MZL, synes jeg ikke er Ä strekke strikken for langt - og derfor synes jeg ikke det er usannsynlig Ä hÄpe pÄ en avtale som skissert over ved avtale «3-4 Är senere» i lÞpet enn det ibrutinib var. Den ekstra deriskingen skal gi betalt.
(Noe som kan legge en demper pÄ dette er lite likvide midler ved avtaleinngÄelse/lav bÞrskurs som motpart bruker i forhandlinger)

Videre ser jeg for meg at oppkjÞp blir veldig aktuelt ved filing for 2.linje FL og 2/3.linje MZL, som jeg tror vil vÊre aktuelt rundt 2,5-3,5 Är etter filing 3.linje FL. Oppstart av Alpha-37 og Humalutin kan forhÄpentligvis ogsÄ synliggjÞre ytterligere verdier i selskapet pÄ dette tidspunktet. (OppkjÞp kan ogsÄ komme fÞr selvfÞlgelig) Om alt slÄr til sÄnn noenlunde blir oppkjÞpssummen veldig hyggelig.

Noe lenger enn dette er det vanskelig Ä spekulere, fÞler jeg. Jeg er pÄ tynn nok is som det er :wink:

65 Likes

Vanvittig bra skrevet.

Kan d tenkes at selskapet, hvis vi befinner oss der vi er nÄ kursmessig slik at de ser pÄ d som et onde Ä hente penger, vil kunne skille ut deler av pipline i et eget selskap for Ä kjÞre d videre slik at Nano i seg selv ikke blir forstyrret av dette?

3 Likes

Tenker at Alpha37 hadde gjort seg som cornerstone i et nytt biotkselskap. Skip det ut i et nytt firma som heter Nordic Alfaemitter.

Ref prisingen av Oncoinvent og de sÊrdeles sterke dataene Nano kan vise til for dette produktet, sÄ vil jeg tro du kunne priset det nye selskapet til mellom 600-1200 millioner kroner.

Dette hadde vÊrt en fin mÄte Ä synliggjÞre de underliggende verdier i Nano. Men med dagens styre sÄ tviler jeg pÄ at dette blir en realitet.

Eller en sammenslÄing av Nordic Alfaemitter og Oncoinvent?

1 Like

All den tid jeg tror Nano Þnsker Ä beholde cd37-plattformen sin, sÄ tror jeg ikke det blir aktuelt


men skal ikke avfeie det
 MÄtte isÄfall vÊre alpha-37 som skiller seg fra H og B

Jeg tror det er mer aktuelt med en IPO i USA etter filing sendes
 Spesielt tatt i betraktning bravo-intervjuet som ble lagt ut i gÄr


5 Likes

Nordic Nanovector ASA - Tranche 1 share capital increase registered