Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Frontmasta finner det før meg iallefall :sweat_smile: sikkert spot-on oxo

FDA godkjenning og “første pasient behandlet” (i USA) vil være en trigger.

Begrunnelse: FDA betyr veldig mye for “big monney”, et bevis på at NANO er i hht utviklingsløpet for godkjenning i USA. Ukraina er ikke der “big monney” ser etter.

1 Like

Nå tenkte jeg først og fremst på godkjenning av studie protokollen (Fase 2/b)

Problemet er bare at NANO melder ikke noe om studieaksept. Så da får ikke markedet vite det fra selskapet. Her må nok Spot-On, Frontmasta og andre fortsette å grave og nærmest tvinge NANO til å børsmelde denne type info.

Vi får det fra Clinicaltrials in due time. Hadde blitt mange meldinger om de skulle sendt ut melding for hvert eneste land. :slight_smile:

Jeg fant malen til NANO IR

SHORTEN ble REDUSERT i går
GSA reduserte med 79K.

anyday

1 Like

Redusering av short betyr at disse aktørene mener at mer av potensialet for fall i aksjen er tatt ut når man nærmer seg nye støttenivåer.

Så åssen man skal tolke det negativt vet jeg ikke helt. :slight_smile:

4 Likes

Moellern står i faresonen

4 Likes

Moellern har halvfullt glass

Da er det vel sannsynlig at det er shorterne som sluker disse storpostene som panikkselges i dag og.

1 Like

59 i morra sier den negative magefølelsen min…

Hvordan kan de redusere så mye mens kursen går NED ?

Det her er vel sånn du ønsker å exite en short? Du setter den jo ikke for å føre til skvis oppover…

1 Like

Hehe, nei, jeg vet såpass. Poenget er som @Spot-On sier, at noen må selge for at de skal klare å dekke inn. Det sier meg at det har gått store volum her som ikke utelukkende er “småsparere” med 1000-aksjer. Lurer på om de dekker inn i dag også eller om det kommer lenger nede.

Det er helt sikkert mange småsparere som har kjøpt i dag også, så jeg tror det er en feilslutning at det utelukkende er en overføring fra de mange små til de få store.

Enig, men uten at jeg analyserer de komplette listene, så vil jeg anta at mange nye småsparere kommer inn nettopp på dager som denne.

PS Syns jeg leste en plass at nano ikke lenger ga ut komplette aksjonærlister på forespørsel?

Om det er tilfellet så er det bare til å ta kontakt med kontofører. De har ikke mulighet til å nekte deg innsyn i aksjeboken. Du kan risikere å få en liten faktura, men det kan vel av og til være verdt det.

1 Like

Jeg tipper topp 50 og topp 20 sitter ganske så rolig også på neste ukes liste.

Hører gjennom Q4-presentasjonen igjen nå og klarer fortsatt ikke høre noe som tilsier at Betalutin ikke kommer på markedet. Tvert om så er fortsatt Betalutin bedre enn konkurrentene på effekt, sikkerhet og behandlingsform. Videre tilsier LOA og beregnet inntjening langt høyere kurs. Planen er å kjøpe flere aksjer i morgen når kveldens overføring er registrert på konto.

Noen som har noen fornuftige argumenter til hvorfor Betalutin ikke kommer på markedet eller andre argumenter til hvorfor man ikke bør kjøpe (flere) NANO-aksjer?

Edit: Ikke at jeg bryr meg mye om analytikere, men selv bear-caset til DNB gir en fin oppside og bør absolutt være mulig straks melding om første pasient er dosert.

2 Likes