Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Folk er virker redde for CMD og selger ut før.

Hva var det Costa fortalte de oppmøtte på Jefferies i dag?:joy:

1 Like

70,8 er kursen nå

Shorterne har så stor makt i nano at det hele er en vits. Jeg selger ikke i disse tider, men begynner å se frem imot bud i fremtiden. Dette er jo bare tull.
For hver aksje som er shortet, så er det over 97 som ikke er det.

1 Like

Er redd denne vil etabeler seg på 60-tallet. Økt short og investorer som er redde for hva Costa skal si på CMD er en farlig kombi :slight_smile: puh…merker det er krevende aksje å være i…

Oj da, jeg fikk visst på 67 der. Det hadde jeg virkelig ikke trodd skulle vært mulig.

Akkurat dette jeg satt og så på, dette skjedde en gang da nano raste forbi 92 på vei nedover. (those were the days)

Ordreboken ble rett og slett så godt som tømt på kjøpersiden, og da kom stoplossene frem.

677 aksjer på 62.2 var høyeste bud en glimt der.

Edit:

Her er netfonds 15 minutter forsinket:

Scary shit. 10% svingninger intradag er jo ingenting for denne aksjen… Hvordan skal det bli for meg som ser for meg et liv i indexfond etter NANO?

6 Likes

Kanskje slippe å ha nitroglyserin klart hver dag man skal logge på børsen da? :joy:

1 Like

Ja, nitro er tingen :slight_smile: Må passe på hjertet.
Et sleivord fra Costa på CMD og vi ser tidenes krakk. Makan til nervøse investorer som det er i denne aksjen tror jeg at jeg aldri har sett før.

Haha. Jøss, er jeg ikke alene om den tanken!?
Et rolig index liv med bunnsolide 3-5% i året, uten adrenalin i blodet :smile:

1 Like

indexen er opp 20% til nå iår da :wink:

1 Like

Ser ut som krakket er allerede i dag.

Nå er neste event CMD. Kursen klatrer sikkert noen % til da, men jeg tror ikke det kommer noen positive kursbomber der, så da blir det sell on event og en ny -5%. Når skal de starte disse studiene de har skrytt sånn av?

Én ting er sikkert, jeg har tenkt å midlertidig gå ut av aksjen når siste checkpoint er krysset av for i år. Jeg tror denne kommer til å bli herjet videre med.

På den andre siden så har jeg garantert glemt det når den tid kommer…

Ser ut som lynkjappe stopplossraid er den nye gjengangeren… med derav nye kurser på lavere nivåer. Har jo skjedd tidligere, også.

1 Like

Jeg og. :joy:

1 Like

Har vært busy i dag og ikke fått fulgt med men meget hyggelig å komme tilbake til … DETTE.
What the actual f*** skjedde her?

(Baisseren på HO sjekker kursen på Nano)

5 Likes

Detye di tenker på. Folketrygdefondet om utlån av aksjer. Unde avsnittet kritikk

Shorthandel er i noen tilfeller basert på en forventning om at en aksje som i første omgang lånes, kan kjøpes igjen til en lavere kurs i markedet på et senere tidspunkt. Dersom store mengder av en aksje blir gjort tilgjengelig gjennom utlån, kan dette bidra til omfattende shorthan- del i en aksje som allerede er under press. Aksjeutlån
kan derfor i gitte situasjoner forsterke kursfallet i utsatte aksjer. Dette er en mulig e ekt av aksjeutlån som Folke- trygdfondet er oppmerksom på og må ta hensyn til. Det er ikke i vår interesse å bidra til kursfall i selskaper vi har investert i.

Tilsvarende kan vi velge å være tilbakeholdne med aksje- utlån når markedene er spesielt urolige. I situasjoner med store fall og betydelig uro i markedene kan shorthandel forsterke problemene. Under slike markedsforhold kan ogsåselve risikoen knyttet til utlånsvirksomheten endre seg.
Et annet uheldig utslag som noen ganger kan forekomme, er misforståelser i forhold til hva som er Folketrygdfondets reelle eierposisjon i et selskap. Sett utenfra kan et utlån av en gitt aksje se ut som et nedsalg i denne aksjen. I konkrete situasjoner har medieoppslag vært basert på slike misfor- ståelser.

http://www.folketrygdfondet.no/getfile.php/131255/Dokumenter/Temaartikler/Aksjeutlån-FTF.pdf
Sendt fra min iPad

nano_dag

Å være nanoaksjonær for tiden :rage:

2 Likes

Ja det er ikke lett å forstå seg på hvordan kursen går i denne aksjen🙈