Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Vi kan i hvert fall være enige om at det er skandaløst at REK oppgir å ha problemer med prosjektstatus og korrekte oppdateringer, ref info på hjemmesiden og at dette har pågått ganske lenge.
Jeg har tatt det opp med saksbehandler som skulle ta dette videre. Har dessverre liten tro på en snarlig løsning.

For å bruke dine egne ord: Dette får du nesten dokumentere!
Lukter bløffmaker lang vei av (alle) påstandene dine…

Har du funnet dokumentasjon på at de spesifikt ønsker utsettelse til 27 februar og har bedt REK om dette?

Det er så enklet av styre og stell hos NANO har blitt tatt med buksene neden på lårene (er ikke helt nede på anklene enda). De har nok ikke vert helt klar over at man kan be om innsyn i dokumentasjon og saksbehandlig hos REK. Nå som det er ett faktum vil jeg anta at de må bruk litt resursser på hvordan de skal håndtere dette videre. At vi kan få litt mer informasjon enn hva NANO kunne tenkt seg å komme med i tiden fremover ser jeg som overveiende sannsynlig.

Ved å opprettholde komunikasjon med REK så vil man automatisk forsinke frigjøring av dokumentasjon. Dette kan gi NANO nok tid til å ta kontrollen over showet igjen. Vil anta at all aktiviteten hos REK har medført ekstra arbeid for både NANO og deres advokater.

Jeg tror også at Q4 kommer til å bidra med positiv informasjon i motsetning til mange tidligere kvartalspresentasjoner.
Vi får se om det er hold i troen.
Kun to handledager igjen.

1 Like

Dette er både ufint og typisk HO tendenser, greit nok at du velger å ikke tro på det jeg, Spått-ån eller hvem det er skriver her inne, det er opp til alle å vurdere selv hvem man hører på. Tommelfingerregel bør være å høre på offisiell info.
Men å drive og kalle folk på den måten hører slett ikke hjemme her inne!
Synes du kan beklage ordbruken, uansett om du tviler på det som skrives her.
Forskjellen på Tekinvestor og diaresumper som HO har hele tida vært at vi har en saklig og høflig tone selv om vi er uenige i ting, dette skal fortsette.
Dagens hjertesukk :sunglasses::+1:

17 Likes

Skjønner ikke hvorfor NANO skulle holde skjult at første pasient allerede var dosert som det spekuleres i tidligere innlegg? Skjønner heller ikke hvorfor de skulle holde skjult negative nyheter heller, det vil i så fall bare forsterke en negativ utvikling i aksjekursen pga lavere tillitt til ledelsen.
Synes egentlig det er litt rart hvordan alt av info holdes “skjult” slik som det har blitt gjort i det siste. Hverken patenter, nyansettelser eller godkjente artikler til konferanser meldes. Ingenting børsmeldes uten at det er et absolutt krav. Selskapet kan i hvert fall ikke beskyldes for å hausse opp kursen om dagen.

4 Likes

Skjønner det ikke selv, men jeg mistenker en ultrakonservativ IR-linje fra en erfaren ledelse. Rett og slett kultur + kompetansekrasj i møtet mellom norske småinvestorer og big pharma.

Hvis første pasient er dosert og de ikke har meldt det, så kommer det nok av at det ikke er en ny studie, men fortsatt 37-01…

Enig med deg. Norske småinvestorer er ikke akkurat kjent for tålmodigheten sin. Helst skal kursen gå 100% samme dag som kjøpet er foretatt og ledelsen i selskapet synes å skulle ha en oppgave; sende ut alt av info som kan bidra til kursoppgang. Vi har jo hatt nok av tilfeller der ledelsen er mer opptat av å hausse kursen enn produktutviklingen.

I farmasi, og da mener jeg seriøse farmasiselskaper, så er det utviklingen av medisin som står i fokus. Lykkes man med å utvikle effektiv og trygg medisin, samt få denne ut i markedet på en effektiv måte, så vil internasjonale investormiljøer verdsette denne uansett. Men som vi vet, utvikling av medisin tar tid og som investor må man være tålmodig.
Jeg er selv norsk småinvestorer og føler på frustrasjonen av å bli behandlet som sopp; kept in darkness, fed by shit. Men samtidig så skjønner jeg at seriøse farmasiselskaper gjerne har et noe annet fokus enn meg selv. Utfordringen med NANO er at ledelsen der er mer ekstrem enn f.eks. i PCIB og andre selskaper.

Men jeg ser frem til 27 feb og forhåpentligvis bli oppdatert på stoda i NANO.

4 Likes

Ledelsen i Nano styrer etter definerte strategier og holder seg til disse. Det er mitt inntrykk. Renoldis omfattende arbeid med å kartlegge markedet og diskutere med beslutningstakere i USA er et eksempel på dette.
Jeg blir imidlertid også overrasket dersom 27 februar blir en non event.

1 Like

Jeg lar meg imponere av gravingen her, må si jeg koser meg ganske greit hvis NANO plutselig har fått det travelt nå… Syns virkelig deres IR policy er totalt på trynet… KEEP DIGGING!!

2 Likes

Nå har jeg ikke fulgt kjempenøye med (skumlest dog), men hva mener du nå? De har jo ved flere anledninger sagt de ikke melder oppstart men first patient dosed?

1 Like

De har et smutthull de kan benytte hvis de ikke ønsker å opplyse om at første pasient i PARADIGME er dosert. PARADIGME er en fortsettelse av Lymrit 37-01, ikke en ny studie. De kan muligens vri det til at det ikke er behov for å opplyse markedet all den tid markedet var klar over at Lymrit 37-01 var i gang.

Ja, det bekreftet Costga på podcast 36.

Du har rett i det.

1 Like

Tro om ledelsen i Nano har aksjer i tinnfolie-fabrikker? Det går med rimelig mye av sorten til hattemaking pga Nanos mildt sagt frustrerende info/lack of info policy for tida :rofl:
Hiver meg med jeg, som vi sier her i Finnmark:
Æ e en hel peis på å lage hatta! :joy::joy:

Hvem påtar seg å skrive 2 linjer i en kort oppsummering av de siste 2-300 postene her inne for oss som ikke har fått lest alt sammen?

Noen har funnet ut at (…fyll inn her)

Please?

Nei Spot-On, stå på. Setter pris på innleggene dine og er sikker på at det er mange som gjør det.:wink:

9 Likes

Samler man mange tråder litt her og litt der, så kan man få opplysninger før andre. Men i dette tilfelle som Nano. Spiller slik info noe rolle for oss små med betydelig høyere risikoprofil en de store? Vi vet jo hva Betalutin vil levere.

Selv har jeg makset ut og har 10K aksjer. Selvsagt vil jeg ha info, men hva skal til for at jeg bruker vage info som jeg kan grave frem fra REK til å selge???

Er det mulig vi rører litt for mye i grøten?

1 Like

Development of new production technologies for biopharmaceuticals: Produksjon av biologiske legemidler og radiofarmaka i Norge. Dette er et konsortium med Diatec Monoclonals i spissen, og Catapult Life Science, IFE, Norsk Medisinsk Syklotronsenter, Nordic Nanovector, Prediktor Instruments og APS Robotics samt forsknings- og utviklingspartnerne Sintef Materialer og kjemi, Sintef Raufoss Manufacturing og Universitetet i Oslo.

4 Likes