Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Spørs om det ikke var en stakkar som røk på et tvangssalg. Gikk 50K på 23.90.

Får håpe den posten ble plukket opp av en longis, ikke shortis :wink:

Med 97 siter i 24 land? Over en periode på 3 måneder? Det er vel større grunn til å spørre hva det er som har holdt tilbake rekrutteringen tidligere i løpet. Men nå har altså samtlige 24 land godkjent den nye protokollen, det er iverksatt en rekke rekrutteringsfremmende tiltak IG pandemien slås tilbake med vaksinering av folket.

Det er ihvertfall ikke tvil om at kapasiteten til a rekruttere 37 pasienter absolutt er eksisterende. Det er derfor ikke umulig å evne dette.

4 Likes

Skjønner ikke helt hvor du vil med denne.

Det kan bli mindre interessant om teknologien ikke funker.

Eller om en av lederene har tafsa på kollegaen. Og det nå blir søksmål…

Eller om BP går konk…

Altså, det finnes sikkert mange gode og mindre gode grunner til det.

Jeg tror teknologien har mye for seg, det er et smart konsept, de har til nå gode data og lite bivirkninger. De har penger og rekrutteringen er blitt mye bedre, midt i en pandemi. Det er det jeg bryr meg om.

1 Like

NorwayNOK

# Company Short Position value Stock price Latest price change Pos. value change Startdate stock price Total value change
1 Nordic Nanovector 0.95 % 22.77 M 24.3 -0.42 (-1.7%) +0.39 M 25.12 +0.77 M

Største short aktør pt har en possisjon på 22,77 M - som pt har en papirgevinst på 770.000kr eller ish 3,3% avkastning.
Mao er de avhengig av enten en emisjon (som vi vet ikke kommer før store triggere) eller vesentlig netto salgsvolum på kursnivået vi nå ligger på.
Jeg hadde ikke tatt over denne possisjonen om du hadde gitt den til meg med 15% rabatt :smiley:

(Disclaimer, jeg regner som en tosk - så ta alle tall med en klype salt)

Edit : De er jo langt ifra alene om å sitte short og måtte kjøpe tilbake aksjer. Så det gjør ikke saken noe enklere om de vil ut av døra samtidig :slight_smile:

NorwayNOK

# Company Short Position value Stock price Latest price change Pos. value change Startdate stock price Total value change
2 Nordic Nanovector 0.61 % 14.57 M 24.3 -0.42 (-1.7%) +0.25 M 23.88 -0.25 M

Som vi også kan se ligger Arrowstreet ikke spesielt godt ann i min bok de heller :wink: (I Nano hvert fall :wink: )

3 Likes

Er vel strengt tatt nesten 4 mnd de har på seg.
4 i lomma så 33/4 = 8,25 = 0,085 pr. mnd/site
Vanskelig men ikke umulig :sweat_smile:

1 Like

Jøss, skikkelig undershoot fra trend der ja.

1 Like

For en skikkelig amatør, kan du forklare det der? Trenden er stigende og Nano er ikke langt bak trenden?

1 Like

Det betyr at opptrenden har kortsiktig blitt brutt

Kjenner at det er en skikkelig tålmodighetsprøve nå - forventningene til Q1 var for høye. Har fortsatt ståltro på sikt, så det er bare å vente :otter:

1 Like

Bare for å avkrefte, det er ikke jeg som prøver å skrive navnet mitt med kursen :stuck_out_tongue: Har sittet inne siden 26 og sitter fortsatt. Limrit 37-05 er neste trigger jeg venter på. Q2 er langt unna fortsatt i mine øyne, men tviler på at Nano holder seg helt stille fram til det. Ser vi på historien pleier de ikke å gjøre det ihvertfall.

Kursen svinger mye i en aksje som Nanov - og jeg skjønner at det er lett å la seg påvirke av de store svingningene. Men en får stille seg følgende spørsmål; Er det mindre grunn til å tvile på at Betalutin blir medisin i dag sml med en uke siden? Har vi basert på den siste uken fått signaler på at studiene viser dårligere resultater? Har vi ikke nettopp fått en ytterligere bekreftelse gjennom Archer-1 resultatene at Belatutin gir fremragende resultater?

Kursen var faktisk forrige tirsdag på kr 33,80 - dvs. kursen har falt med nesten kr 10 fra den toppen (over 25 %). Som sagt er det lett å la seg påvirke av svingningene - men når en også vet at det er shorterne som har vært delaktig til å senke kursen - er kurs kr 24 en kjøps- eller salgsanledning?

2 Likes

Trukket.

Bare å smøre seg med den velkjente tålmodighetskremen frem mot Q2.
Teknisk får vi håpe på en dobbelbunn på 24 nivået før denne tar av

6 Likes

Og casemessig ville de sammenfalt fint med en opptur til rundt Lymrit 37-05 om et par-ti dager :slight_smile:

2 Likes

:joy: :joy: :joy:

5 Likes

Til de som sier Lymrit 37-05 resultatene ikke blir viktige/interessante, hvor kommer det fra?
Det er 18 pasienter som har fått Betalutin, høres høyst relevant ut for meg. “Eighteen DLBCL patients were enrolled into the trial at clinical trial sites in the US and Europe and were dosed with three escalating treatment doses of Betalutin® (10MBq/kg, 15MBq/kg and 20MBq/kg). A preliminary data readout is expected in H1’2021.”

Med dette som mål og delmål:
Primary Outcome Measures :

1. Determine the Maximum Tolerated Dose [ Time Frame: 12 weeks ]

To determine the maximum tolerated dose of Betalutin that can be given to patients with relapsed/refractory, diffuse large B-cell lymphoma, not eligible for autologous stem cell transplant.

Secondary Outcome Measures :

1. The best overall tumour response rate [ Time Frame: 3 months - 2 years ]

Efficacy evaluations are measured by tumour response rates using CT and PET/CT imaging with responses classified according to revised response criteria for NHL (Cheson, 2014).

1. Dosimetry [ Time Frame: 3 weeks ]

Dosimetry will be evaluated by the estimated absorbed radiation dose to target organs.

2 Likes

Det er ikke interessant fordi det er ikke sannsynlig at resultatene blir all verden, til og med Jonas sier det.

Vi blir tilført data og det er fint, men ikke regn med at det får mye betydning ene eller andre veien

2 Likes

Det er bare minne på de velkjente ordene til Warren Buffet; “Aksjemarkedet er en mekanisme til å overføre penger fra de utålmodige til de tålmodige”.

Oversikten på finanstilsynet sine sider viser i dag at den synlige shorten ble økt med nesten 100 000 aksjer. Det er derfor ikke rart kursen synker for 5. dag på rad - også tatt i betraktning at det nettopp er mange av de utålmodig som kaster kortene. Er man tålmodig - og har ståltråd på at Betalutin blir medisin (den siste uken har vist at det fundamentale har aldri stått sterkere, ref resultatene fra Archer-1) - vil et fall på nesten 30 % på 1 uke etter mitt syn gi en meget god kjøpsanledning.

5 Likes

Har vel ikke tall for i dag før i morgen ettermiddag.

Det jeg mente å skrive er at oversikten på finanstilsynets sider viser i dag at shorten har blitt økt - men det er riktig at dette ikke er i tall for i dag (men i går). Har endret mitt innlegg.

1 Like