Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

At Voleon, we approach investment management through the prism of machine learning, in which flexible statistical models are applied to the problem of financial prediction. Rather than having humans look at individual events within the marketplace, machine learning employs statistical algorithms capable of detecting persistent effects across large swaths of data.

Jeg skjønner virkelig ikke poenget med å bruke energi på å prøve å forstå hva denne shorteren “tenker” om selskapet Nano. For denne algoritmen er vel ikke Nano mer enn en historisk og kontinuerlig rekke av kjøps- og salgskurser som vurderes fortløpende om og om igjen samtidig med et tusentalls andre tallrekker uten navn? Å tillegge denne menneskelighet som frykt, optimisme eller dumskap, eller å tro at den kommer til “å blø” synes vel optimistisk :blush:

7 Likes

I will not take this personally… better i write in English… not sure you cope with my Norwegian mate. Yet my mother tongue.:rofl:

2 Likes

Ser de 7 første innleggene dine på forumet var på norsk, og det er ingenting å utsette på de, tvert imot veldig gode innlegg :+1:

Å skrive på engelsk her gjør at de som vil svare deg også begynner å bruke engelsk og det er unødvendig så lenge alle mestrer norsk.
Hadde vært noe annet om norsken er så dårlig at ingen forstår noe.

Og ikke glem, du er i Nano tråden, hos de som krevde at selskapet holdt ekstra kvartalpresentsjoner på norsk dagen etter den var gjennomført på engelsk :laughing:

5 Likes

Nordic Nanovector ASA: Allocation of restricted stock units (RSUs) to the board of directors

Ja, Hellebust 100% RSU, resten 1/3. Tanker rundt det eller?

Ser for meg dramaet om de noen gang skulle selge aksjer(ref. Dahle), så er nok bare en mer skånsom måte å få betalt på :wink: Ser for øvrig at de innehar mer enn nok rsu’er og kan forstå at enkelte velger seg cash :+1:

1 Like

TLDR; mange tanker, lite relevant.

Vi er alle i forskjellige situasjoner, og aksjer er ikke nødvendigvis for alle. (i tillegg til at det ikke er helt greit å selge som styremedlem)

Regner med Hellebust skiller seg ut ved å allerede ha rikelig salt og smør til maten. Og lider ikke av noen risiko ved aksjer. Styreleder med samlemani på lederverv i et utall selskaper, regner jeg med det er veldig enkelt. God butikk å få betalt for å være styreleder, og uspiselig om han skulle selge aksjer i et selskap han allerede får godt betalt for å være strateg. Aka gjør god kotyme. Resten er vel ymmv.

3 Likes

Styrelder tok alt i cash!?

@jadaok Det står i meldingen rett over her. 1/3

Jan H. NOK 620,000 1/3 RSUs 8,047 24,654 29,046

Egberts [1]

Per NOK 390,000 100% Cash 0 0 0

Er ikke det 100 % cash?

Han har ikke lov til å eie aksjer da han sitter i styre på vegne av Healthcap

Edit: hvis du åpner linken til newsweb med å trykke på kilde, så er tabellen litt mer oversiktlig.

6 Likes

Satser på det snur på 24 da. Hvis ikke blir det ned mot emisjonskurs?

1 Like

Man bør minimum lese børsmeldingene om man eier aksjer i et selskap :wink:

Enig i det! leste medlingen på nordnet, det var den boksen over jeg da fikk opp. Fikk inntrykk at det da var 100 % cash. Gikk inn på Nanos hjemmeside nå, der var det litt enklere å tyde :slight_smile: 100 % cash hadde vært krise, men 1/3 aksjer er jo litt for svakt det og egentlig.

Det man bør merke seg er at ifm den siste tids nedtur så har shorterne fått hjelp fra utålmodige aksjonærer, samt enkelte andre som de første dagene av nedturen valgte å selge ut noe, som skulle kjøpes inn igjen på et lavere nivå. For de siste håper jeg at de har kommet seg inn igjen.

For når dette snur og shorterne skal dekke seg inn, så vil de fort innse at selgerne som var der på nedturen hovedsakelig var dem selv. De kan fort oppleve at når aksjene skal dekkes inn så finnes det knapt selgere og dersom de skal dekke inn et par mill aksje kan de få det tøfft. Uansett så vil det presse kursen betydelig opp.

Men om noen shortere svir ræven av seg så skal jeg ikke felle en tåre.

Thanks mate… I do try. Just flows easier in English. Drains the crap about out of me in Norwegian is all. :+1:t2: Takes forever…

Otherwise, confronted a friend asking why he has not bought yet (UK based). I gave him this one a few months back. Hardcore investor he is and one of the smartest guys I know.
His reply was to change topic. :joy:. Usually means he is doing his research now or up to something.

I have a good feeling about this case and my call sure made my day. :laughing:.

Have a nice day all!!

1 Like

Normex 1: Sehr gut, dass Sie tatsächlich gut Norwegisch schreiben.

3 Likes

Helt utrolig. Tror f… tute meg vi skal ned til emi pris igjen. Får prøve å samle noen ekstra der i såfall.

Verdient Nano wirklich all diese großartigen Investoren?

2 Likes

Ja, das tun wir. Sowohl Englisch als auch Deutsch.

1 Like