Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Da viser det vel at det er flere som sitter med samme forventning rundt hva som kan(og i mitt hode skal) skje i Nordic Nanovector det neste året.

Flotte finds idag! Takk!

Men de andre gangene shorten har vært rundt 1.5 mill aksjer har vi vel ikke sett noe særlig effekt av skvis.
Tipper disse luringene har gjort avtaler i “dark pool” så når mld kommer så snurrer de aksjene der.

1 Like

Jeg har kendskab til flere danskere, der sidder og venter på at kunne plukke større mængder (100 - 200.000 stk) og ser også selv frem til at samle mere op … alt vi mangler er bare den rigtige katalysator, så tror jeg nogen får travlt med at dække ind.

Jeg er godt klar over at et par danskere ikke gør den store forskel, men det er jo det ene med det andet og jeg tænker ikke den skal under 23,80 i den vandrette trading range … så spørgsmålet er om shorterne vil være i stand til at lure nok aktier ud på retailere der ligger i aflåst sideleje …

Det er vel reelt kun Q2 opdateringen der fremstår som usikkerhed for nærværende - leverer de på indrulleringen, så vil markedet kvittere.

5 Likes

Yup, klarer de en skikkelig rekruttering i sommer går nok kursen veldig på det. Men fortsatt usikkert ja, siden Q1 ikke overbeviste.

1 Like

Hmm. Kanskje derfor de var så skråsikker på at innrulleringen ville ta seg opp og guiding består?

2 Likes

Veldig interessant. I den grad covid har begrenset så vil det løsne betydelig nå.

Likevel, kreftpasienter og pårørende har fortsatt strenge smittevernkrav før de kan komme til sykehusene og få behandling.

1 Like

Det vil nå snart være så få
Pasienter å rekruttere at markede skjønner at målet nær

1 Like

Fra lokalavisen

6 Likes

Tilbud og etterspørsel styrer vel uansett?

2 Likes

Helt korrekt, ingen som gir bort aksjer i Dark Pools hvis de skjønner at det skal opp.

Hva er nedsiden med å shorte da??

3 Likes

Will be interesting now to see if the shorters succeed. Just don’t see why anybody would sell at these levels to help them. The fundamentals are strong and why risk to wait for the only possible drop left…. Covid messing up for enrollment in august? Hardly relevant in the long run….Just don’t see why the market is holding back. There will be medicine !! Period. Good luck all.

Tenker disse aktørene shorter hele fjøla og gambler på at hele markedet korrigerer / krakker. Da vil vi nok se Nanov under 20 igjen. Som vi så i begynnelsen av Corona gikk det hardt utover bla. Nanov og DNO som jeg følger.

1 Like

I følge dagsfersk aksjonærliste har gründer Roy Hartvig Larsen (Sciencons AS) økt sin beholdning med 21 000 aksjer til 650 000.

17 Likes

Som innsidehandel å regne😊

4 Likes

Sciencons har fremdeles til gode å kjøpe tilbake det som ble solgt i fjor og tidligere i år.

Er det kl 12 i dag Abstracts til Lugano slippes?

Har vel vært en forståelse av at det har vært salg gjort for å betale formueskatt. Dette er jo investeringer som skattlegges selv om de ikke pr dato gir inntekter. Så det tyder jo på at ledige midler har blitt brukt der hvor de har størst tro.

4 Likes

Jepp,

Her tror jeg:

https://onlinelibrary.wiley.com/journal/10991069

EDIT:

Her:

https://onlinelibrary.wiley.com/toc/10991069/2021/39/S2

1 Like

Mener å hugse at Nano har hatt positiv utvikling i sommerferiene tidligere. Mulig at short ikke er “påskrudd” i like stor grad da.

1 Like

Enig - mener også å huske at Nanov har hatt viktige milepæler om sommeren som har vært positiv for kursen (på kort sikt :wink:)

1 Like

Hva skjer? Ingenting postet enda kl 12:03?