Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Tåler en å tape er det ikke noe problem. Men en trenger ikke være rakettforsker for å forstå at enkelte låner på aksjene de kjøper uten egentlig å tåle det. Nå er det vel ikke så mye en får lånt på aksjer som NanoV, men det er sikkert nok til at økonomien kommer i ubalanse

30 % belåning på VP Finansiering, så kun 300K pr mill i EK.

DNB har 30%, kommer nok til og geare mine opp lutt når tiden er moden. Belåning er egentlig en fin ting så lenge en har kontroll og ikke spillegalskapen tar overhånd :grinning:

De fleste har vel belåning på huset så da har vel i praksis de fleste belånte aksjer.
Eller for å si det som i mitt tilfelle så har jeg belånt huset for å kjøpe aksjer og har ingen problemer med å betjene dette huslånet selv med en rente 5x nåværende.

3 Likes

Uten at jeg vet det tipper jeg at over halvparten her inne har lånt mye eller lite på aksjene. Morsommere da! I Scandiabank (som jeg fortsatt liker å kalle den) kan man låne hele 50 prosent på Nanov…

Selv om jeg har vært litt forsiktig var det ikke enkelt i perioden da aksjen raste fra 120 til 14. Min feil, men også minst gevinst da det i andre perioder har blitt mye “glory”, for å sitere Observer.

1 Like

Ikke veldig vagt spør du meg.

Nano ønsker jo selv å prøve seg på samme combo. Og vi ser at Fusion+Astra Zeneca prøver på det samme.

Så i mine øyne er dette meget relevant!

10 Likes

Tar meg den frihet å kopiere denne fra Studenten86 på Shareville:

2016 hadde sluttkurser fra 12,1 til 124,og intradag 11,8 til 132. Området 50-60 NOK mener jeg i etterpåklokskap hadde vært mer fair price på det tidspunkt. Og i dag med større antall aksjer rundt 100 NOK i fair price. Det er nær 400% oppgang for å nå 100 i kurs nå, det var 400-500% oppgang for fair price fra bunn den gang da.
Større mismatch i underprising var representativt i 2016 enn overprising, og underprisingsnivået mener jeg er nær tilsvarende det ekstreme den gang da, i dag. Nå er dette selvsagt subjektivt og ikke fasit, men bygd på fundamental kunnskap rundt selskapet.

Når selskapet kommer i hype igjen vil markedet få øynene opp for potensial i ARCHER-1 og DLBCL tredje linje som er foten i døra til kombo-studier den veien. Det er enorme verdier den veien, som kan være i nærmere fremtid for NANOV enn hva 2016 er i fortid.
Grove anslag for indikasjonene:
3FL: 20 mrd NOK markedsverdi NANOV
2FL: 50 mrd NOK markedsverdi NANOV
3DLBCL: 10 mrd NOK markedsverdi(tror ikke monobehandling blir stort, men 30 mrd NOK er mulig her)
2DLBCL kombo: 80 mrd NOK NANOV
3MZL: 8 mrd NOK NANOV
2MZL: 14 mrd NOK NANOV

Dette er før bly-studiet, har lite kunnskap den veien, men der er enormt potensial, og er samlet større enn genmab.

13 Likes

Disse markedsverdi-tallene er vel basert på 100% markedsandel, så da kan man leke seg med med tenkte markedsandeler for de ulike indikasjonene.

1 Like

Solgt deg ned?

100% sikkert at guidingen kommer til å forskyves, delvis med deltavarianten som begrunnelse.

Heldigvis er en utsettelse på ett kvartal for lengst priset inn i kursen.

3 Likes

Rent logisk kan jeg være enig. Tror dog likevel på et kursfall om dette meldes.

1 Like

Enig sparkonge. Guidingen endres nok fra utlesning i Q4 til fully recruited Q4. Hvis dette meldes på Q2 sammen med et bra antall rekrutterte så vil folk se at det er svært få pasienter igjen å rekruttere. Litt turbulens i kursen blir det nok, traderne må jo få litt spillerom :wink:

3 Likes

Reint logisk er ingenting priset inn. Hverken potensialet i medisinen eller utsettelser. Så det er som du sier litt bingo. Om mcap var 1 milliard og de meldte utsettelse ville den synke. Melder de fantastiske archer resultater er det ikke priset inn det heller. Så det er vrient i biotec. Langsiktigheten blir prøvet når man ikke blir belønnet for resultatene de har.

1 Like

Jeg tror også melding om utsettelse i guidingen er rett rundt hjørnet og tenker at dette ikke er priset inn i dagens kurs :see_no_evil:.

Det eneste som er priset inn er at vi står uten CEO :joy:

1 Like

Det er til de grader priset inn :slightly_smiling_face:

2 Likes

Veldig uheldig at ledelsen skal stå så hardt på guiding hvis det nå skulle komme en forsinkelse.

Kan det være fordi det ikke kommer forsinkelse🥳

5 Likes

20,74, den laveste kursen siden februar. Jeg tror mange blir påvirket av kursfallet på den måten at de blir “100 prosent” sikre på at rekrutteringen blir verre, at tidsskjema sprekker.

Saklig sett har vi ikke holdepunkter for annet enn at ledelsens prognoser gjelder og at ledelsens vurderinger bygger på informasjon vi ikke har tilgang til. Vi spekulerer og konspirerer, men i blinde. Det eneste vi vet, som ikke ledelsen visste under Q1-presentasjonen i mai, er koronautviklingen i sommer. Her er bildet blandet med delvis høye smittetall, men stort sett er det langt færre innlagt på sykehus enn på lenge.

6 Likes