Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Solgt deg ned?

100% sikkert at guidingen kommer til å forskyves, delvis med deltavarianten som begrunnelse.

Heldigvis er en utsettelse på ett kvartal for lengst priset inn i kursen.

3 Likes

Rent logisk kan jeg være enig. Tror dog likevel på et kursfall om dette meldes.

1 Like

Enig sparkonge. Guidingen endres nok fra utlesning i Q4 til fully recruited Q4. Hvis dette meldes på Q2 sammen med et bra antall rekrutterte så vil folk se at det er svært få pasienter igjen å rekruttere. Litt turbulens i kursen blir det nok, traderne må jo få litt spillerom :wink:

3 Likes

Reint logisk er ingenting priset inn. Hverken potensialet i medisinen eller utsettelser. Så det er som du sier litt bingo. Om mcap var 1 milliard og de meldte utsettelse ville den synke. Melder de fantastiske archer resultater er det ikke priset inn det heller. Så det er vrient i biotec. Langsiktigheten blir prøvet når man ikke blir belønnet for resultatene de har.

1 Like

Jeg tror også melding om utsettelse i guidingen er rett rundt hjørnet og tenker at dette ikke er priset inn i dagens kurs :see_no_evil:.

Det eneste som er priset inn er at vi står uten CEO :joy:

1 Like

Det er til de grader priset inn :slightly_smiling_face:

2 Likes

Veldig uheldig at ledelsen skal stå så hardt på guiding hvis det nå skulle komme en forsinkelse.

Kan det være fordi det ikke kommer forsinkelse🥳

5 Likes

20,74, den laveste kursen siden februar. Jeg tror mange blir påvirket av kursfallet på den måten at de blir “100 prosent” sikre på at rekrutteringen blir verre, at tidsskjema sprekker.

Saklig sett har vi ikke holdepunkter for annet enn at ledelsens prognoser gjelder og at ledelsens vurderinger bygger på informasjon vi ikke har tilgang til. Vi spekulerer og konspirerer, men i blinde. Det eneste vi vet, som ikke ledelsen visste under Q1-presentasjonen i mai, er koronautviklingen i sommer. Her er bildet blandet med delvis høye smittetall, men stort sett er det langt færre innlagt på sykehus enn på lenge.

6 Likes

Lastet litt på rundt 20,70. Slettes ikke verst 6-9mnd unna avlesning​:smiley::money_mouth_face: hva som foregår i denne aksjen og markedets prising på nåværende tidspunkt er vanskelig å forstå… så nær målstreken bør vi være tilbake til å vurdere dette som det binære caset det er: blir det medisin eller ikke.

2 Likes

Ikke vanskelig å se hva som foregår. Er bare å se på aksjonærlistene det. Mindre aksjonærer rømmer skuta, de store sitter :+1:Samtidig blir jeg ikke sjokkert om shorten er ytterlige økt i dag!

1 Like

Jeg er ikke enig. Det blir medisin, men vi vet lite om hva slags markedsandeler som blir oppnådd. Utfallet her er neppe binært. Det kan bli andeler på 20, 40, 60 prosent eller nær sagt hva som helst avhengig av godt gjennomført markedsføring, distribusjon, samarbeidsavtaler som blir gradvis avklart utover 2022.

3 Likes

Da er vi uenige da.
Hva aksjekursen ender på er selvsagt ikke binært, men enten lykkes de og kursen mangedobles, eller lykkes de ekstremt godt og kursen dobles et par ganger til, ellers går det åt skogen og restene av selskapet selges for 6-12kr/aksje.
Det er for meg et binært case.

Det er jo allerede priset inn i kursen at guidingen ikke innfris. Om vi så går opp eller ned avhenger av om vi er i nærheten eller langt fra. Det er jo det som gir holdepunkter for å anslå når vi vil være i mål.

3 Likes

Tror fortsatt noen selger i skuffelse, så jeg tørr iallefall ikke påstå at bunn er nådd. Til tross hvor nærliggende Paradigme er, så finnes det tydeligvis alltid noen som får nok :slight_smile:

Vi touchet 20,22 som også var lavest forrige uke, eller var det muligens uka før. Tok greit i mot der nå, enn så lenge :sweat_smile:

Men at en forsinkelse er priset inn er nok mer ønsketenkning enn fakta.
NANOV-aksjonærene bare elsker å kvitte seg med aksjer så fort det blåser litt i mot, så en offisiell utsettelse vil nok trigge enda en grunn til å få lov til å tømme seg og nok en gang være skuffet :laughing: (Ikke sint, bare veldig veldig skuffet :grin:)

4 Likes

Det satser jeg og på.

Frister med inngang, men prøver å være tålmodig🙂.

Ser mange skriver at selskapet holder på guidingen, og derfor bør den stemme. Det er vel heller untaksvis, snarere en regelen?

Mange av de samme skriver at om de bommer, så er det allerede priset inn. …
Det er vel naivt å tro… Har det tidligere vært sånn at bad news har vært priset inn før de meldes?

Spent på om 20 holder om børs uka fortsetter å være sur. Og spent på hva Q2 rapporten sier.

Kan vel bounce i morgen, men noe sier meg at det blir muligheter under 20 og.

1 Like

Kursen ville vel vært en helt annen om det var klart at guidingen ville bli innfridd. En poll som ble foretatt her viste jo også at kun et lite mindretall trodde på guidingen. Men som sagt så tenker jeg at det avgjørende er om vi er like under eller milevis ifra.