Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat '22 (NANOV)

Jeg er helt enig med deg i det rasjonelle du sikter til da kursfallet etter Q1 burde reflektere at markedet gikk fra å tro på readout 2021 til å gjelde ferdig rekruttert i løpet av 2021.

Men jeg mener vi fortsatt har til gode å se at dette selskapet ikke faller uansett hvor liten skuffelsen de melder er. Det er alltid noen analytikere som vil komme med oppdaterte analyser med innhold om nye skuffelser og utsettelser, og så har man det gående med press fra aksjonærer / fond som ikke er så inn i paien som det vi på TI er.

Enn så lenge er offisiell guiding readout 2021. Blant de 12 000 aksjonærene i selskapet vil jeg tro at majoriteten fortsatt tror på det og at man vil få skuffelser flyttes dette på.

Vi får da heller håpe at så ikke blir tilfelle. Vi ble alle ekstremt positivt overrasket ved Q4, vi kan bli det igjen :blush:

2 Likes

Dagens kursfall reflekterer etter min mening at Nanov aksjonærer er mer lettskremt enn andre - finner ikke noe bedre rasjonale - foruten generell børsnedgang over hele linja! Jeg gjentar «Nanov long and strong»:ok_hand::muscle:

3 Likes

Ufattelig drøyt hvor langt ned i dypet vi har havnet, for en ledelse fadese

1 Like

Dette var en sur start på ferien… men som den long optimist man er, er det vel bare å bunkre aksjer videre ?

1 Like

Om alt skulle gå til helvete så er det mye verdi i fremførbart underskudd for andre aktører :grin:

1 Like

Nytt oppkjøp i sektoren!

https://www.curiumpharma.com/2021/06/01/curium-acquires-austrian-radiopharmaceuticals-company-iason/

5 Likes

Der forsvant gulvet?

Det ser mørkt ut om dagen, men jeg stikker hodet i sanden og venter på lysere dager. Hva er det verste som kan skje?

2 Likes

En god trøst er at selskapet smidde mens momentumet var der og fylte pengebingen tilstrekkelig til å fullføre og lese av Paradigme.
Det setter de i en god sits rent finansielt i alle fall.

Men kjip rekruttering i Q1 og en CEO som forsvant i løpet av tre mnd er dessverre nok til at investorene som lever i nuet får løs mage og ikke forholder seg så mye til hva som trolig er ståa ca 9 mnd fra nå av.

Da forventer jeg avleste og offisielle toplinje-data og kurs et sted mellom 60 - 100 NOK.

5 Likes

En uke til lønningsdag, blir nok å øke litt om prisen ligger så lavt som dette

3 Likes

Hjelper ikke så mye med “fully owned asset” når asset og pipelines prises til en middels glansbilde samling. (ref. fremførbart underskudd + EK)

Dette er virkelig kjedelig for fremtidige Biotech startups i Norge. Blir jaggu ikke lett å hente penger.

1 Like

Viktig å huske på når sånne lovnader ble gjort og hva som var caset da. Om ting har endret seg mye siden da, må de også bryte den lovnaden. Da den lovnaden kom trodde vi på ferdig rekruttert om 2 mnd. Nå tror vi på ferdig rekruttert om 11 mnd. Litt forskjell :slight_smile:

Hvem («vi») er det som tror på ferdig rekruttert om 11 måneder?

Det er 6 mnd ekstra utover selskapets guiding.
Som Egberts har meldt til ulike aksjonærer; vi er et børsnotert selskap med lovpålagte forpliktelser.
Dersom vi ser at ting endres i forhold til tidligere uttalelser er vi pliktige til å melde dette til markedet.

P.t er guidingen at de skal være ferdig rekruttert innen 2,5 mnd fra nå av for å rekke readout i løpet av 2021.
Det bør begynne å brenne et visst sted nå hvis dette er avvikende til hva de selv har meldt.

Tror det er på tide at også de på TI innser at vi har null innsikt og kontroll på hvordan rekrutteringen går. At man velger å tolke seg frem til andre varianter enn siste og gjeldende børsmelding fra selskapet er greit nok det, men at rekrutteringen er utsatt med 6 mnd blir en drøy overtolkning (synes jeg).

10 Likes

Lovnad? Stor forskjell på «å love noe» vs «å guide/estimere noe». Og er vell ingen som har nevnt at rekruttering er ferdig i juni 2022? Poenget hans var vell at pengebingen er fylt opp uansett om top-line data presenteres Q42021 eller Q12022. Dataene vil komme og studiet vil da være ferdig rekruttert. Så er spm om man skal kjøpe, holde eller selge når kursen stod i 26kr for 1 mnd siden, mot 19,7 nå. Det er ca 25% nedgang ish, eller ca 500mnok lavere verdi på selskapet. Selskapet har maaange småaksjonærer, og mange av disse styrer en del av daglig kursutvikling. Prøv å se litt lengre fram

2 Likes

Jeg mener fortsatt at det grunnleggende ikke er så mye endret etter de siste tallene fra Q1. Men lett er det ikke.

Jeg er ingen fanatisk tilhenger av TA. Men når vi ser på kursutviklingen for hele 2021 er det vel ikke mye støtte der vi er nå på 19,71? Nada. Er det ikke rent teknisk en fare for at vi må forholde oss til nivået vi hadde fram til februar på 14 - 15? Jeg hater å være en brønnpisser, men andre ser vel omtrent det samme?

1 Like

CHAMPAGNE PROBLEMZ :champagne:

4 Likes

Tviler vel på at vi kommer helt ned til kr 14, men ser ikke bort fra at short-aktørene ser det tekniske gapet ned mot kr 14 som et mål for å kunne profitere på sine short-posisjoner.

Shorterne lykkes vel stort sett alltid med å rette markedets fokus mot den kortsiktige fallhøyden heller enn det langsiktige potensialet. Kjekt for dem som jakter på en inngang, mindre hyggelig for dem som forlengst har posisjonert seg.

1 Like

Ja, det er vanskelig å tro at det skal skje, men altså rent teknisk. Eller leser jeg strekene helt feil?

1 Like
4 Likes