Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Og oppi dette har vi NANO som fremskynder Q3 :wink:

3 Likes

Jeg hadde forventet at de ble suppet rett etter at de ble holdt, 14. og 15. oktober. Irriterer meg at de ikke har lagt dem ut.

2 Likes

Roooolig!

Budet var på 24 dollar aksjen, nesten 10 gangen på under 1 år det.

Jeg troooor det var en embargo ut gårsdagen. (Men synes det høres litt rart ut.)

Det kan være min egen investorbiaffra som gjør at hver minste detalj ser ut som mat, men summen av små hendelser syns jeg begynner å dra seg til.

Shorten forsvant, Novartis sniffer på selskaper av samme variant, og mener segmentet blir en key growth driver, nytt styremedlem har bolken av sin erfaring fra Novartis, ftd ble nettopp gitt, ash er rett rundt hjørnet og kvartalspresentasjonen flyttes.

Meeeeeh.

2 Likes

Roooooolig.

1 Like

#NKVO
image

10 Likes

Her snakker vi i så fall om budpremie over flere 100% og det tror jeg Novartis er smertelig klar over.
Tror ikke styre en gang gidder vurdere bud under 500 lappen.
Før sommeren var det et BP selskap som kjøpte et mindre bio selskap med 700% budpremie.
Husker ikke helt hvilke selskap d var snakk om og gidder ikke lete heller, men det var så vidt omtalt på HO når d skjedde.

Styre og ledelsen vet hva Nano kan komme til å bli verdt om 3-4 år så et salg tipper jeg vil ligge et sted mellom 35 og 50 mrd dersom Archer-1 lykkes med å vise samme resultater klinisk som i pre-klinisk.
Får man også til noe rundt DLBCL og Leukemi så kan dette bli enda bedre.

Tipper ikke ledelsen vil slippe selskapet før de har synligjort potensialet og da snakker vi fort slutten av 2019 til medio 2020.

Dere snakker om Novartis, men jeg holder en knapp på Roche siden Rituximab gikk ut av patent i 2015 eller rundt der.
Betalutin har slik jeg forstår patent frem til 2032.
Greit for Roche og sikre sin egen Rituxi frem til da hvis Archer-1 blir en behandling som genererer solid cashflow de neste 10 årene.
Blir ikke så lett for andre og selge biosimilar da innenfor NHL

3 Likes

Hadde noen slengt 2 milliarder dollar på bordet, så hadde nok selskapet vært solgt fortere enn du kan si fantasillioner

4 Likes

Med slitne aksjonærer så tror nok jeg også at dette stemmer.

Men så har du at det fort kan bli budkrig om NANO.

Tror du Bayer er fryktelig kin på at et annet big pharma etablerer seg innen radioimmunoterapi i norge?

1 Like

Næææ, Bayer er nok ikke med i kampen, de har jo rotet seg vekk med Copanilsib. Det blir Novartis eller Roche som stikker av med NN.

Vet ikke om du har hørt om Bayer Norge?

https://www.bayer.no/nn/bayer-norge/bayer-og-algeta/om-algeta.aspx

https://www.bayer.no/nn/buckets/news-bucket/2017/12/06/15/02/xofigo.aspx?menuid=FAB0C02D-EDFC-42C0-A872-F8EEBE96BE99

1 Like

2 milliarder USD. Det er jo ikke mer enn hva Algeta gikk for.
Altså, det er voldsomt mye penger men… så er det også mye penger i denne type business.

Hjelper ikke hva slitne små/mellomstore aksjonærer måtte mene.
De store bestemmer og de har helt andre summer i hode.

Ikke alle vet, men noen vet hva Healthcap sa en gang i 2015.
“Dette kan bli større enn Algeta hvis Betalutin går inn”

Nå er det jo skjedd mye siden denne uttalelsen kom.
Stikkord: Archer-1

Jeg tror du minst kan doble denne summen din Zappa66 men jeg skal ikke hindre deg og selge dine aksjer på 370 hvis du absolutt vil.
Mine får du i alle fall ikke før vi passerer det dobbelte med mindre jeg blir tvangsinnløst da. Noe jeg ikke har noe tro på.
Styre og ledelsen har helt sikkert en anelse om hva dette kan bli så sitt bare rolig og la dem jobbe så vil nok belønningen komme om et år eller to :heart_eyes:

Ja, Endocyte gikk ca 1600% på 1 år. så hårete kursmål er ikke urealistiske.

‘‘Under the terms of the agreement, Novartis would acquire all outstanding shares of Endocyte common stock for USD 24 per share. This offer values Endocyte’s equity at USD 2.1 billion’’

1 Like

Never mind, leste feil.

Med kjempenyhet 2 oktober 17, samt listing på nasdaq biotec index i desember 17 når det tok helt av

Novartis er min hypotese nummer 1.
Jeg holder det for meget sannsynlig at Novartis kjøper NANO - og jeg holder det for enda mer sannsynlig at det har pågått samtaler mellom selskapene over tid.

5 Likes

Spennende kamp om Lu177 nå.

Tror også kampen om CD37 vil tilta. Riktig så hot kan vår patenterte NNV003 bli. CLL blir først ut i den løypa.

Novartis ser ut til å skaffe seg monopol på førstnevnte. Derfor er det ikke utenkelig at vi på et tidspunkt vil se et «motsvar» fra Roche.

Tror dette er et greit tidspunkt å posisjonere seg på. Gitt at man har tro på ASH (det har jeg).

6 Likes

Du kan få de billig i dag om du vil, skal vi si 58

1 Like