Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hei Nano entusiaster. Ser at kursfallet siste dager er høyt sammenlignet med mye annet på Oslo børs. Kan det tenkes at mange nano aksjonærer er tungt belånt og blir tavngsolgt når kursene krakker som idag?
Enig i spot on sine betraktninger ihh til at kursen utelukkende er drevet ved generell børsnedgang. Jeg hadde forventet at forventningsbølgen til ASH skulle startet for lengst og tatt med seg kursen.

1 Like

Slutthandelen var totalt med 10052 aksjer(lagt sammen fra loggen, stemmer med handelsbildet jeg tok sekunder før det sluttet her). Du hadde tidligere kjøpt 100k, og senere fyllt på ikke mindre enn 2 ganger. Ikke bare det men du hadde altså 14 kjøpsposter, for å gjøre kjøpet ditt. Største enkelt-kjøpsposten i bildet er på rundt 3000 aksjer.
Vil påpeke at det er overhengende sannsynelig at noen ikke er helt ærlig av seg, eller overdriver voldsomt, eller ikke har opplyst om at han har redusert beholdning med 70%+.

*Edit
Ser jeg har tatt feil, og trodd det gjaldt slutthandelen, og ikke intradag ellers. Beklager til @Spot-On for det. Er ikke voldsomt imponert over din historikk med å slette egne poster her på forumet, eller ditt utlån av 100k aksjer, så har nok et personlig bias på ‘å ta deg’. Og sikkert litt grinete over et solid papirtap i NANO i dag og i år. :thinking:

4 Likes

Sto vel ikke at det var i slutthandelen han økte(?)

1 Like

Han solgte sikkert alle sine Nanoaksjer når den var i 65-68… Nå er han tilbake ser du , så nå skal vi alle sammen hylle han for at han er så flink…:slight_smile:

Alle har ikke rent mel i posen tenker nå jeg…

1 Like

Så lenge SpotOn velger å være såpass konkret i informasjonen sin om kjøp/salg - kan jo dette relativt enkelt for å bygge kredibilitet dokumenteres ved å legge ved et bilde fra dagens handelshistorikk fra megler.
Så gjenstår det å se om dette ikke kan/ønskes dokumenteres tolkes slik man ønsker.
Eller så kan all tvil legges død. (Vet han tidligere har postet bilde av utført kjøpsordre)

3 Likes

Fant nettopp ut av at artikkelen som jeg delte her lenger oppe i chat ikke tilhører den såkalte “Dorian Manuel”. Luringen hadde kopiert teksten fra dette nettstedet:

https://marketresearchpro.net/global-cancer-antibody-drug-conjugates-market-professional-survey-report-2018/

Det er et amerikansk selskap som utgir rapporter i forskjellige sektorer.

De skriver videre at de har nærme bånd med selskaper som CAT, PayPal, LG, Philips og Sony.
Gikk inn på deres FAQs, og fant dette spørsmålet:

What are the sources for the market report?

Svar:

  • Interview related industry experts, manufacturers, distributors, business (sales) staff and customers to obtain the latest information on the primary market;
  • Longterm monitoring and collection of data and information from our reports library on relevant industry;
  • Data and information of Industry Association, the National Bureau of Statistics, General Administration of Customs, the National Development and Reform Commission, Business Administration and other government departments and official institutions;
  • Public information on the given markets; databases such as ISVworld, Statista
  • Public information of quarterly, annual reports of related manufacturers and upstream and downstream enterprises and other public information;
  • Reference of all kinds Periodical Databases of English libraries, research institutes, Colleges and Universities and so on;
  • Published opinions of Industry experts;
  • Research tools (subscription based) Capterra, Bloomberg, International Data Corp. Gartner, Forbes, I4CP, IHS
  • Repeat demonstration on core data and viewpoints through expert advice, group discussion, desk studies and other methods.
  • Customs data,e.g. GACC, SINOIMEX, U.S. Customs, EU ImportExport Data
  • Government Organization, e.g. National Bureau of Statistics, HKTDC
  • Annual Report from exchanges, e.g. SSE, SZSE, NYSE, HKEx, Euronext, Tokyo Stock Exchange, TWSE
  • Online journals, e.g. CNKI, EI, SCI
  • Also our internal maintained database, Internet data etc.
    Every industry has vital factors that drive it to the growth and maximise the profits, cut down the costs, and furthermore. But in Cancer Antibody Drug Conjugates Sales Market, there are important parameters that every reader should learn about it.

What is the methodology for generating the reports?

We follow a 5 stage process for all our research. The research methodology employed by Market Research Pro has been subjected to numerous procedures in order to guarantee the quality and accuracy of the data contained within the reports. The analysts are employed full-time and receive more than six months training to ensure the industry standards. The methodology can be divided into five stages:

Stage 1: Secondary research

The research team first works with magazines, industry trade group, and administration that operate in the research field. The information provided by our in-house documentation service helps us carrying out further research. Our team which has the experience as well as the knowledge efficiently extracts the accurate information from existing source.

Stage 2: Primary research: interviews with trade sources

After the first stage, the research team conducts large number of face-to-face or telephone interviews with the representative companies operating in the research field. The analysts attempt to obtain a chance to talk with leading players in the field as well as with small companies. The upstream suppliers, manufacturers, distributors, importers, installers, wholesalers and consumers are all included in the interviews. The data gathered during the interview is then carefully checked and compared with the secondary research.

Stage 3: Analysis of the gathered data

The analysis team checks and synthesizes the data gathered during the first two stages. To validate the data, a second series of interviews can be conducted.

Stage 4: Quantitative data

The quantitative data such as market estimates, production and capacity of manufacturer, market forecasts and investment feasibility is provided by MRP. The data is based on the estimates obtained during stage 3.

The research team also provides appreciation and analysis of the market and the quantitative data contained in the reports. The data is consequently unique to MRP.

Stage 5: Quality control

Before publishing, every report goes under a rigorous checking and editing process, which is done by experience management team to ensure the reliability of the published data. Each analyst in the research team receives support and on-going training which is part of the our internal quality process.

Minsteprisen på den helhetlige rapporten på 115 sider som utdyper deres svar på hvorfor de har valgt akkurat de firmaene som er skrevet nederst, har en minstepris på 3500$.

(…) The Research report presents a complete assessment of the Cancer Antibody Drug Conjugates Sales and contains a future trend, current growth factors, attentive opinions, facts, and industry validated market data. The research study provides estimates for Global Cancer Antibody Drug Conjugates Sales Forecast till 2025*. (…)

Market Players : We have leading manufacturers in the market, and they make an impact on the Cancer Antibody Drug Conjugates Sales Market globally. Only a fewer people pay attention to the emerging players, and Marketresearchpro includes a list of emerging players with some secret strategies of competitors.

  • Novartis
  • Merck
  • Roche
  • AbbVie
  • UCB
  • Bristol-Myers Squibb
  • Stem CentRx
  • Biogen Idec
  • Nordic Nanovector
  • Millennium
  • Biotest AG
  • PDL BioPharma
  • Progenics Pharmaceuticals
  • Seattle Genetics
  • Viventia Biotechnologies
  • AbGenomics Corporation
  • Helix BioPharma

Håper leseopplevelsen ble enda hyggeligere nå, @diffish :grin:

Edit. Beklager for at jeg ikke hadde lest nok grundigere når jeg delte det første innlegget. Skal ikke skje igjen i fremtidige innlegg :sweat_smile:

8 Likes

Jeg foretok dagens kjøp fra litt etter kl. 15 og ut dagen. Du får gjøre opp ditt regnestykke på nytt.
Totalt fikk jeg et snitt rundt 46. Har ikek finregnet, men mulig snitt 46,10 ?
Du trenger ikke tro på det jeg skriver. Dette er småprat og mitt småprat er at jeg handlet i dag.
Hvis det blir NANO-julepils på min regning så kan vi møtes og forhåpentligvis vil du feste mer lit til mine innlegg etter den tid.

@Dunkel, Jeg har ikke solgt NANO aksjer, så enkelt er det. INgen aksjer solgt, men mange er kjøpt. Jeg akkumulerer.
Som @vegar_beider (nesten) helt korrekt har påpekt er ikke min NANO-investering noen suksess, enda. På linje med de fleste andre her inne er jeg helt avhengig av at NANO løfter seg fra nagens kursnivå for at det skal bli moro å lese kontoutskrifter.

Ja, sist gang la jeg ut kopi av sluttseddel som viste 100.000 aksjer kjøpt via DNB. Da fikk jeg høre at sluttsedler lett kunne manipuleres i Photoshop…selv om jeg sendte kopi av sluttseddelen på PM til flere andre her inne 3 minutter etter at handelen var gjennomført. Jeg tror jeg bare får innse at jeg ikke kan gjøre alle til Salmon (oppdrettslaks/laks/lags)

2 Likes

Jeg vet med sikkerhet at for en del måneder siden så var det en dag en person som påsto han hadde kjøpt 10.000 aksjer.
Det ble dobbeltsjekket både i hans handelslogg på Shareville, og handelsloggen fra børsen.
I det aktuelle tidsrommet, med særdeles god tidsmargin, så ble det handlet nøyaktig 16 aksjer i Nano-samme tidspunkt som det sto på Shareville at XXX har handlet Nano klokka Xxx for kurs YYY.

Som jeg ser på det så kunne det ikke brydd meg mindre om hvor mye folk har eller ikke, jo mer jo bedre, og kudos til de for det.
Jeg legger ikke for mye lit til hva anonyme brukere på forum sier, ikke om fundamentale ting om aksjer, hvis de ikke dokumenteres, og/eller personen har vært 100% pålitelig tidligere.
Og hvor mye aksjer folk har? Hvorfor skulle jeg bry meg om det? Hva skal man bruke den informasjonen til?
Som det nevnes her, det er småprat i småprat tråden, hverken mer eller mindre.
Men absolutt ikke negativt da, helt greit at folk deler :slightly_smiling_face:

7 Likes

Stå på , vi alle heier på Nano !! Om du har 50 eller 500000 aksjer i Nano bryr jeg meg ingenting om . Det rare med et slikt forum er at man får et visst forhold til skribenter på et hvis. Jeg fulgte Londonmannen bl. a på HO , og han var en som lenka seg til masten på den berømte skuta, og vaska gulv og det var ikke måte på . Men når det kommer til sannheten, så var han bare en hauser uten like ! Håper du er av en annen kaliber bare, for du virker som en artig og allright fyr …

OBS … Jeg tar gjerne en pils, sånn rett føre jul… :slight_smile:

12 Likes

tenor

1 Like

Humor er bra, i en ellers trist rød dag …!! :laughing:

Biotek i USA ser ut til å snu, så det kan bety at morgendagen ikke blir helt grusom.

Med mindre noen tenker at oljeprisen påvirker biotek da…

Edit: Når jeg sier at biotek er iferd med å snu så refererer jeg til ETFene IBB og XBI. Grafer:
https://www.google.no/search?q=ibb
https://www.google.no/search?q=xbi

Video av meg som sier hadet til markedet ved dagens slutt.

7 Likes

Original nettside hvor rapporten ble først utgitt (en trenger å skrive en forespørsel for å se den):

https://www.coherentmarketinsights.com

World’s Top Key Players:

Key players in the non-Hodgkin’s lymphoma treatment market inlcude Novartis International AG, Pharmacyclics, Inc., Bayer AG, F. Hoffmann LA Roche, Amgen, Inc., Eli Lilly and Company, Nordic Nanovector A/S and AbbVie, Inc.

Author: https://www.slideshare.net/pareesh

De samme selskaper er nevnt i en annen artikkel også publisert av Coherent Market Insights delt i en shareville-tråd, men den “nye” har en litt mer oppdatert og informativ kontekst.

https://www.shareville.no/aksjer/nordic-nanovector/kommentarer/httpsdailyindustryreportscomnon-hodgkins-lymphoma-treat-70967379

Spot-ON: Var det 10% økning fra samlet beholdning inkl utlånene, eller av det du evt. hadde som ikke er utlånt?

Ja, sektoren er ganske kraftig banket ned. Har ikke store forhåpninger men tror akselerasjonen vil avta utover uken.

Vel, siden Oslo stengte kl 16:25 har de to ETF-ene steget med 3% og 4,5%, så det kan være at bunnen ble nådd idag :slight_smile:

Både Nasdaq og S&P er fremdeles ned men under 1%. Var litt prematurt å kjøpe i går men hvem kan si nei til Nano under 50-lappen? Ikke jeg! :smile:

3 Likes

Urgh, ingen god børsdag. Ble så sur at jeg måtte gjøre noe fornuftig. Legge om til vinterdekk. Ute. Sitte i mørket og banne ved siden av piggdekket. Done !:hammer_and_wrench:

5 Likes

Nasdaq biotechindex i pluss :blush:

1 Like