Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

10% på samlet beholdning. Har ingen lån knyttet til min portefølje.
Jeg har solgt et par eiendomsobjekter og har et par som er i ferd med å gå under hammeren.
Med dagens kurs kjenner jeg at det haster med å frigjøre kapital for å øke eksponeringen ytterligere. Med tanke på at jeg har 100% av min aksje-eksponering i NANO ville det være (enda) mer galskap å kjøre med belåning. Jeg merker at min eksponering i NANO er litt for drøy for tiden, men en dag vil denne galskapen (mest sannsynlig) gi tilsvarende crazy avkastning.

Det tror jeg også. Vurderer det samme selv. Er alt belånt men har mulighet for å øke. Har også mer midler utover det jeg tok fra kryptopotten som kan overføres men det tar litt tid (selge krypto, veksle til fiat, sende fiat til banken, så til nordnet etc). Mitt første Nanokjøp for litt over 2 år siden var på disse kursene. Hadde aldri trodd jeg fikk handle her nede igjen. Men man lærer så lenge man lever og den ekte lenkegjengen gir seg aldri! :slight_smile:

10 Likes

@larsmkn, fikk du tatt en kikk på Ingelheims 2. patent? Var et par setninger der jeg tenkte på…

Ja, jeg kikket på den nå. Ser ut til å omhandle ex vivo forsøk basert på blood fra CLL pasienter. Ser ut som at de har fått bra resultater.

OK, takk for svar!
Da er det bare å stålsette seg for morgendagen.
Børsindeksene i USA hentet seg noe inn igjen på tampen av dagen. Det er da noe😉

:up:️…

@Londonmannen hadde et flott innlegg om Nano som desverre havnet i PHO småprat tråden. Den inneholdt også noen skrivefeil. Jeg tillot meg å korrekturlese teksten og poste den i riktig tråd. Håper det var greit London!

Som Nano aksjonærer er vi inne i spennende, og ikke minst, oppløftende tider. Aksjekursen har nok ikke utviklet seg slik de siste to månedene at man skulle tro det var tilfelle. Faktisk så er det da også skribenter og aksjonærer som uttrykker tvil til om Nano vil levere varene på Q3 18. Enkelte har da sågar begynt å lure på hva som vil skje dersom Nano skulle tryne slik PCIB har gjort.

Vel, jeg undrer på hvilke faktorer som har utviklet seg slik de siste månedene som skulle tilsi at Nano skal tryne på Q3. Joda, det har vært stille fra selskapet, ingen meldinger om utviklingen i USA, New Zealand eller Canada, ingen melding om PRIME, ingen meldinger om Archer-1, i tillegg en aksjekurs som har falt fra kr 68,50 til under kr 50. Slikt kan jo være mer deprimerende enn regnbyen i Bergen som nå har vart fra 1 sep. Ikke rart mannen begynte å lure da han her om dagen møtte på en tjuagutt i et bergenssmau og fikk følgende svar da han spurte gutten om det alltid regner slik her i Bergen; “vet’kje, eg e bare fem år gammel!”

Men til dere som sliter med papirtap, eller som av andre grunner har fått tvilen i dere, løft hodet og forsøk å se hva det er som skjer, og ikke minst har skjedd etter at Paradigme startet opp i 2018. Ledelsen er skiftet ut, styreformann fremholder i juni at selskapet opplever akselererende vekst, Renoldi leverer en fremoverlent statusrapport på Q2 18, det formelig hagler med artikler i fagtidsskrifter og media om hvor fantastisk Betalutin er, den anbefales av fremtredende onkologer og av alle pasientene som er blitt behandlet med Betalutin!

Denne entusiasmen rundt Betalutin ser vi nå materialiserer seg i en voldsom ekspansjon av Nano sin organisasjon i USA, men også i Norge. Dette gjøres neppe just for the fun of it. Dette gjøres ganske så sikkert på grunn av økende etterspørsel etter teknologien i USA. Og med økende antall sites og økende rekruttering på hver site, så øker trøkket etter Betalutin fra Nano.

Ærlig talt folkens, ja aksjekursen skulle jeg gjerne sett bevege seg nordover og med et langt raskere tempo. Men akkurat nå bryr jeg meg fint lite om markedets prising av Nano. For ut fra hva jeg ser skje rundt Betalutin i USA, så er jeg personlig hellig overbevist om at salget av Betalutin vil ta fullstendig av når det blir godkjent. Og når dette salget etterhvert avleirer seg på bunnlinjen, så vil også markedet så småningom måtte ta inn over seg at Nano opplever et gjennombrudd globalt.

Dersom markedsaktørene etter en slik erkjennelse tar frem kalkulatoren og regner litt på caset Nano, så vil de se det flere av oss har sett i måneder allerede, Nano er kraftig underpriset og har et vannvittig potensiale. Fra det punkt til en real reprising av Nano, kan veien være kort.

Derfor er jeg personlig fullstendig avslappet med den siste tids kursutvikling. Selv en real korreksjon i aksjemarkedet vil ikke endre de fundamentale forhold rundt Nano. Ja, kursen vil bli påvirket av ytre forhold, men når stormkastene har gitt seg vil det fundamentale rundt Nano likevel være det som er styrende for hvor kursen etablerer seg. Og det tror jeg ikke på dagens nivå, men betydelig høyere.

2019 forventer jeg vil bli et fantastisk år for Nano og dets aksjonærer!

PS. Etter denne euforiske talen, vil jeg likevel understreke at enhver investering i aksjemarkedet er forbundet med risiko. Det er ikke gitt oss mennesker å se inn i fremtiden og det er et ubestridelig faktum at vi lever i urolige tider. Derfor skal man aldri investere over evne i aksjemarkedet, men kun det man kan leve med å tape. Dette gjelder alltid, uansett hvor sikkert et case fremstår.
Sist men ikke minst, det er du og du alene som er ansvarlig for hvordan du forvalter din økonomi. Aldri glem det!

P.P.S – Intensjonen med innlegget over var ment for å belyse et viktig poeng som bør være såpass åpenbart at jeg ikke trenger å utdype det. Håper TS ikke tar seg nær av dette forsøket på humor / folkeopplysning.

23 Likes

Har vært en grusom høst så langt i fohold til kursen, må bare innrømmes, taes lærdom av i forhold til aksjemarkeds uransakelige veier. Hyggelig å løfte blikket =)

2 Likes

Nå går det visst i surr for Londonmannen! Han blander PHO og Nano i sine hausete innlegg.

Veit`kje, eg e bare 5 år:)

1 Like

Er en klassiker av en sang som heter ‘Bare 4 år’, Luxus Leverpostei er gruppa.

2 Likes

Fy fader - nå står ikke verden til ASH!
Jeg tjener faktisk penger på disse NANO-aksjene.
Harru sett!
Jinx

4 Likes

Denne såkalt “lenkegjengen” mannen gav meg svært lite nytt eller noe relevant i sitt innlegg.
At han driver med rekruttering av flere nervøse småaksjonærer til å kjøpe Nano er neppe noe vi trenger.

Det er litt 2. oktober i dag…

Grevd frem noen titalls tusen denne måneden(penger definitivt ikke myntet på børs) for å redusere belåning uten å selge aksjer. Det svir på ballene, men du verden som en kniper om saligheta. En vakker dag vil ynglingene enten ha konkurs-kjørt denne studenten, eller stått for hus og bil. Briste eller bære.

@Zuba ja denne hausseren må vi til livs! Vi kan jo gå ut av nedtrenden som setter aksjekursen i 0 i løpet av mars 2019! :thinking:

5 Likes

Radium episode 62 er ute !!

2 Likes

Interessant å ta en titt tilbake til historien til Algeta. Inngikk partneravtale med Bayer med upfront og milestones payments i 2009. I 2013 kom meldingen om at Bayer kjøpte opp selskapet for 362 NOK per aksje.

Noen som husker hvor mange pasienter Algeta hadde behandlet når de inngikk partneravtalen i 2009?

Kan skje mye i løpet av halvannet år til read-out nå, ettersom vi for hver dag nærmer oss målet om registrering. ( ved fortsatt gode resultater)

5 Likes

The Alpharadin phase II program comprised three trials and involved
286 individuals. It was designed to provide detailed information on
the safety and therapeutic efficacy of different doses of Alpharadin
in HRPC patients, both symptomatic and asymptomatic for bone
metastases, as well as evaluating its ability to relieve pain caused
by bone metastases in symptomatic patients. In all three phase II
trials completed, the primary efficacy endpoints were met while
providing compelling evidence of the benign, placebo-like safety
profile of Alpharadin. In addition, data from the BC1-04 study
supports an optimal therapeutic dose level of 50 kBq/kg as selected
for use in the global phase III ALSYMPCA trial (see below for further
details).

9 måneder senere inngikk de avtalen.

https://newsweb.oslobors.no/message/226991

Jeg finner at i BC1-04 som nevnes over her var det 122 pasienter

Når det gjelder sammenlikning med Betalutin vil jeg hevde at monoklonale antistoffer er velkjent nå, så de preliminære effekt data som Betalutin viser gir en mye høyere sikkerhet enn “noe helt nytt”, som Xofigo vel var?

3 Likes

Upfront på ca 60mill$. Hadde fjernet alt snakk om eventuell emisjon… spørsmålet er hvor mye av pipen nano må gi fra seg for å oppnå noe lignende:

Takk @Fornybar
Hva tenker du om mulighetene for en partneravtale med det antall pasienter vi får totalt fra lymrit studien?

Strategien utad for Nano om jeg husker korrekt har vell hele tiden vært å ta dette til markedet selv. Dem er jo også såpass “nære” endelig paradigme readout, og har kapital nok til dette, samt mulighet til å hente mer etterhvert, at det er logisk å kjøre løpet ferdig på egenhånd.

Min personlige synsing er at jeg vil tro at interessen for en partneravtale på kommersialiseringsfronten fra eksterne aktører absolutt bør være til stede ved konstante sterke resultater fra ASH med det antall pasienter vi har oppnådd. Dette på bakgrunn av at prisen selvsagt vil gå vesentlig opp om man først venter til produktet er garantert godkjent. Mulig jeg er helt på villspor selvsagt.