Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Satser på ny melding mandag og utover uka, så får han Ammerika bare gjøre som han vil :money_mouth_face:

1 Like

På dette interaktive kartet på centerwatch.com
kan man se de amerikanske og canadiske studiestedene til Nano.
Dette er en skjermdump, bare for å vise Long Beach. Om du vil nerde, og finne flere, sjekk siden

7 Likes

Skrekk og gru å lese HO om dagen. Baisser korpset har kjøpt seg inn og hausingen er i gang. Absolutt ingenting har endret seg fra de pøste ut med skit mot selskapet og fram til i dag. Eneste forskjell er at de har kjøpt seg inn:/ trist og forkastelig hvordan mange forum har blit:/ god helg til dere oppegående mennesker her inne. Juleaften allerede neste uke.

13 Likes

Jeg er alvorligbekymret for flere av skribentene på HO.
Enkelte kan umulig være vel bevart og det er mange som tangerer grensen for alvorlig diagnose og tilhørende medisinering. Greit at det er anonymt, men hvorfor holde på på den måten? Jeg ser ingen verdi i lese på HO lenger. Ikke engang for humoren sin skyld.

2 Likes

Jeg blir mer og mer overbevist om at det er mange der som er profesjonelle troll ansatt av gribbeaktører som koser seg på lille oslo børs

5 Likes

BP har klart seg fint gjennom korreksjonen. Roche og Novartis ca på stedet hvil. Merck har ca 10% stigning siste 70 dager. JNJ opp ca 5% siste 70 dager.
Abbvie har fått en liten smell da det spekuleres i om Biosimilars på Humira kan komme på markedet snart. Humira solgte for vanvittige 5.185 milliarder $ i Q2. Abbvie handles forøvrig på veldig lave multipler. Gir også bra kvartalsvise utbytter.
Bayer AG har gått på en smell. Vet ikke hvorfor.

Sektoren generelt er i voldsom vekst pga mer avanserte medisiner kombinert med befolkningsvekst og ikke minst eldrebølge.

5 Likes

Da bør de i såfall smekke sin egen HR-avdeling. De er elendige troll! Jeg kumne gjort det godt.

2 Likes

Du har noen dyktige skribenter som glimter til der som mangler her; donkeykong, kjernekar, blande. Men de lager gjerne nytt emne om de lager gode poster, så ikke nødvendig å lese seg gjennom tullet ellers.

3 Likes

Personlig brukar eg aldri HO lenger då det er tilnerma unyttig, det samme holder på å skje med shareville. Det er egentlig litt kjedelig for meg som ikkje har god tid til å grave sjølv. Forholder meg stortsett til selskapets heimeside og har sjølvsagt meldt meg på slik at eg får mail/sms ved børsmelding. Alltid spennande når det vibrerer i lomma kl 07.00 :grinning:

Ellers vil eg takke alle seriøse medlemmer som hjelper oss andre i tidsklemma, det er høgt vedsatt frå meg iallefall. De veit sjølve kven de er! Ingen nevnt ingen glemt.

17 Likes

Vil jo tro at profesjonelle troll hadde hatt intelligens til å innhente kunnskap. :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Du glemte Merlin. Til tross for litt mye hausing til tider, så besitter han mye kunnskap.

5 Likes

Synes det er mye dårlig fra den kanten… Han traff godt på haussinga høst 2016 som kom samtidig som den kraftige oppgangen og fikk mange “følgere”, men han har ikke vist særlig kunnskaper ift å få ting korrekt og treffe på tidslinjer… Han har bl.a varsla produktet på markedet vha cma innen måneder helt siden tidlig 2017 helt grunnløst… Virker ikke som han skjønner den regulatoriske gangen…
Han prøvde seg forresten på å hausse flere farma før han traff på nano… bl.a hausset og baisset han pho om hverandre like før treffet på nano…
Så i mine øyne har han ikke veldig god troverdighet…

13 Likes

Må si meg enig med Tyrion, Merlin virket både saklig og dyktig når jeg begynte å følge Nano i januar 2017, men han blir dessverre bare mer og mer panisk haussete…
Ja, han har kunnskap han deler, men jeg tror han har investert mer enn han tåler, evt også med belåning, derfor panisk.
Jeg er også delvis investert med lånte penger, men selv om jeg har sittet mye lenger med den belåningen så stresser jeg ikke.
Hvis renta fyker mot 5-6% før Nano går opp nok til at jeg ønsker å selge en liten del for å dekke lånet, så får jeg bare selge litt mer, og skrive det av på erfaringskontoen.
Tror dog ikke det blir nødvendig, jeg tror vi ser en ny ATH innen 1 år fra nå.

3 Likes

Vil du fortsatt betrakte Merlin som “panisk haussete” hvis årets siste måneder viser at han har hatt rett hele veien? Med de siste oppdateringene fra NANO på plass tror jeg det er mer og mer som tyder på at vi går mot en ytterst spennende årsavslutning, og kursen viser med all tydelighet at markedet isåfall ikke har evnet å ta dette inn over seg i det hele tatt. Selv i forhkold til en ytterst konservativ DNB-analyse ligger aksjen håpløst på etterskudd. Noen tar feil, og jeg tror ikke det er Merlin.

9 Likes

Totalt fra perioden april 2014 til oktober 2018 har det vært 85 forespørsler om PIM (Promising Innovative Medicine). 60 har fått grønt lys, 20 har blitt avvist og 5 er foreløpig ikke avklart.

Fant også ut av at det å sende en forespørsel for PIM ikke er særlig billig heller:

(…) The total direct cost of applying for EAMS approval, excluding the cost of preparing the submission, is £33,027 (£4,027 for a PIM application and £29,000 for a ‘scientific opinion’ of a new molecular entity). A positive EAMS opinion will incur additional costs in relation to providing the drug and any necessary non-standard diagnostic technology, given these are to be provided free of charge to the treatable patient population. (…)

https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/747921/PIM_D_stats_October_2018.csv/preview

7 Likes

Jeg har samme inntrykk av Merlin som @TyrionIV og @Oilimp. Han virket kunnskapsrik i begynnelsen, men det var bare frem til jeg leste meg opp selv og så at blant de fine faguttrykkene han brukte var det feil og unøyaktigheter som virket å være produkt av hans intense ønske om kursoppgang.

Ingen kursutvikling vil kunne endre på de feilene han kom med. For meg er folks spådommer om kursutvikling i seg selv helt uinteressante. Det er premissene for antakelsen som er interessante. Om de er feilaktige så kan man fremdeles treffe på kursmålet, men det må da tilskrives flaks og er ikke på noen måte imponerende :slight_smile:

14 Likes

Hasn’t Bayer had this Roundup weedkiller lawsuit?

2 Likes

Nordic Nanovector pr 27 oktober 2018.

Hvor står vi nå?

LOA først
Vi har sett at andre medikamenter har fått godkjenning på 3 FL. Disse har hatt samme primære og sekundære endepunkter som vi nå har i Paradigme. Hvor står vi i forhold til disse? Det blir mest naturlig å sammenligne seg med Copanlisib.

Vi kan se her at Betalutin slår dette produktet på samtlige punkter. I tillegg vet vi at Quality of Life (QoL) har kommet inn som sekundært kriterie. Dette taler også til Betalutin’s fordel. For ikke å snakke om bivirkninger og behandlingsregime(som delvis går innunderQoL).

I tillegg har vi Fast Track samt PIM. Så hvorfor opererer folk og marked med lav LOA? En forklaring tror jeg må være at vi har med «farlige» radioaktive isotoper å gjøre.

26 januar var en merkedag for Nano. Uten at så mange har fått den med seg. Det kom heller ingen børsmelding. Så hva var det som skjedde den dagen?
Jo. Vår isotop Lu177 ble for første gang godkjent for bruk i medisin av FDA. Dette har aksjemarkedet ikke fått med seg. FDA har selvsagt fått det med seg, og vi fikk Fast Track ikke så lenge etterpå.
https://www.fda.gov/NewsEvents/Newsroom/PressAnnouncements/ucm594043.htm.
Novartis slukte forøvrig dette selskapet litt senere for ca 30 milliarder NOK. Så de har nå Lu177 i sin portefølje. Det er meget mulig de vil utvide den porteføljen. Spesielt siden de nå satser på NHL-markedet gjennom sin Rixathon (Rituximab Biosimilar).

Så hvorfor operer folk fortsatt med lav LOA? Jeg har ikke noe fullgodt svar på det.

ASH18
Hva kan vi forvente.
Har tidligere skrevet om ARM1 og hva vi kan forvente oss der. Det dårligste resultatet har vi allerede. Det er 68% ORR. Får vi en eller 2 til blir det henholdsvis 72 eller 76%.

Hva med Arm4?
Der hadde vi en ORR oppnådd etter 3 mnd på 50% med n=8.
Vi får nå inn 10 nye. Av disse vet vi ikke hvor mange som har FL. Vi kan anta 8-9 stk.
Jeg vil bli meget forbauset om vi ikke får en dramatisk økning i ORR her.

Hvis vi ser på presentasjonsmaterialet fra ASH17 ser vi at vi harfått presentert samlet for FL. Dvs at en økning i Arm4 vil slå direkte inn på denne «bunnlinjen» også. Så jeg håper og tror den vil bikke 70% samlet for Lymrit 37-01. Dette vil se veldig pent ut. Spesielt i forhold til konkurrentene. Jeg tror altså at for første gang på jævlig lenge at vi får en FORBEDRING.

Det fullstendige datasettet vil kanskje også ta for seg fase 1 og fase 2a separat. Vi kan håpe på en flott Arm4 fase 2a.
Datasettet vil forresten ikke være helt fullstendig når det gjelder DOR. Til det er Arm4 ennå for ung.

Når det gjelder subgruppen Marginal Zone (ikke FL) har vi nå behandlet så mange med så bra resultat at det kan komme noe privilegier også her etterhvert.

Vi vet også at markedet for FL har økt kraftig de siste årene. Synd ikke Nano har oppjustert dette i sine plansjer og presentasjoner. Men det vil komme før eller siden. Det vil bli ganske nøyaktig 15.000 nye tilfeller i US i år.
https://emedicine.medscape.com/article/203268-overview

Kreftmedisin er noe av det råeste man kan lage. Og vi er på oppløpssiden med et utrolig fint produkt. Jeg tror hele Norge etterhvert vil bli stolte av dette produktet.

Mvh
Optimist

67 Likes

Knallbra innlegg @Mr.Oncoinvest! :clap: Takk for den!

3 Likes

Det var vel estimert 13700 FL pasienter i 2014 plansjene. Hva feilmarginen er i 20% av de 75k med nhl i US har FL blir relevant til om det er en substansiell økning eller ikke.

Edit for å legge til skjermdump, ikke vant å gjøre dette på mobil, så ble mange edit. Dette er fra Q4 rapporten