Nano opererer med 24.000 totalt i sine plansjer sist jeg så.
Når vi har ca 15k bare i US bør vi faktisk være oppe i 36k medregnet EU, Canada, Sveits, Norge, Australia og Japan. Minst.
Altså en økning på 50%.
Flott oppsummering og mange gode betraktninger du kommer med!
Når det gjelder antall pasienter og prising så kan det vel tenkes at om man veier opp for at prisen på medisiner i USA mest sannsynlig kommer til å gå ned i tiden fremover mot pasient underlaget øker noe. Veldig spennende og på høy tid at det gjøres noe der borte. Etter å ha hørt på talen til trump og fått presentert litt mer detaljer rundt hvordan dette er tiltenkt løst så skulle det ikke forundre meg om resten av verden må betale litt mer for at USA skal betale mindre.
https://labiotech.eu/medical/ema-launches-fast-track-breakthrough-therapies/
This new PRIME fast-track will include a number of perks for therapies that qualify as ‘ priority medicines ‘. These include a closer working relationship with the regulatory group, guidance through the process of designing and conducting clinical trials, and possibly a ‘nudge’ in the marketing authorization .
One of the primary targets of EMA are actually small and medium-size companies or academic spin-offs (so a lot of Biotechs), that have less regulatory experience – and benefit the most from the type of support that PRIME provides.
With this program, the EMA is more closely mirroring its American counterpart the FDA, which had already introduced an equivalent designation, ‘breakthrough therapy‘. This designation, part of the Fast Track system, gives access to accelerated approval (parallel to EMA’s conditional marketing authorization) and priority review (similar to accelerated assessment).
og så kommer kickeren:
A first step towards this kind of decision in the European Union had already been taken, when the UK also launched a similar scheme, Early Access to Medicines, in 2014.
Hva var det Nordic Nanovector nettopp fikk tildelt? Det første kriteriet for å oppnå UKs versjon av Breakthrough Therapy Designation.
Jeg mener at sannsynligheten for at NANO får BTD og PRIME øker betraktelig når vi ser at UK mener det er på tide at de får dere versjon av designasjonene.
Visste dere at Marco har styreverv i Respinor? For anledningen fått plaster på kinnet under bildetaking.
Har skrevet et inlegg om Healthcap (et investeringsfirma med NANO i sin portefølje) før, men her kommer litt mer info:
HealthCap invests in companies developing disruptive technologies that hold the potential to change clinical practice. Over the years HealthCap has invested in more than 100 companies. The portfolio companies have developed more than 20 pharmaceutical products and over 40 med-tech products to the market.[7] Many of these products, such as Firazyr®, Xofigo®, Tracleer®, are breakthrough therapies addressing life-threatening diseases. (…)
Som vi alle vet, var Algeta et norsk selskap ble kjøpt opp av Bayer i 2014. Meldingen om oppkjøpet gjorde at aksjen steg opp som en rakett. Xofigo var grunnen til dette.
(…) Algeta ble opprinnelig finansiert med risikovillig venturekapital fra blant andre HealthCap. (…)
Investeringskriteriene til Healthcap:
Investment Criteria
Investment opportunities are analyzed based on, among others, the following criteria:
- Addressing unmet medical needs
- High degree of innovation / breakthrough therapies
- Adding value to the health care sector / reimbursement strategy
- Strong intellectual property rights
- Clear regulatory strategy
- Attractive to strategic partners
- Beneficial risk / return profile
- Capital efficient business model
- High quality management
(…) The largest shareholder HealthCap pre-approved the deal which was completed in March 2014. (…)
THE LARGEST!
HealthCap VISSTE at Xofigo skulle lykkes. Hvem skulle tro at det lille selskapet Algeta i det lille landet Norge skulle bli en så stor suksess? Ser ut til at HealthCap vet hvor de investerer pengene sine i
Ser NANO har kun beregnet for US og EU5 som er Storbritannia, Frankrike, Spania, Italia og Tyskland tror jeg. At der er et større potensial i ekstra land som Canada med flere har du nok rett i.
Hmmm… Tror du på dette?
En ting er at medisiner burde vært rimeligere men en annen ting er å tro at Trump har noen som helst reelle intensjoner om å slanke lommeboka til BP. Inntektene til BP har økt under Trump og medisiner har absolutt ikke blitt billigere. Tvert imot.
Trump har ikke fått noen til å sette ned prisen på noe, men fått ett par store til å droppe å sette opp prisene på ett knippe utdaterte legemidler som allerede er på vei ned i salg. Dette gjør at selskapene (Pfizer, merck) tilsynelatende tjener mindre på disse postene og Trump fremstår som å ha senket prisene.
Har du sett videoklippet som jeg la ved mitt innlegg?
Om du leser hva jeg skriver så sår jeg at trump vil få ned prisene i USA på bekostning av at prisene må opp i den øvrige verden. Tror ikke vi skal bekymre oss for at ikke bransjen kommer til å tjene penger
Edit: slettet, skal holde meg unna politikk på nano småprat😀
Selvsagt leser jeg hva jeg komenterer på. Ikke alltid jeg forstår innholdet korrekt.
Det som har blitt gjort til nå er PR stunt og har ikke så veldig stor betydning. Det som sies om hva som kommer er det jeg fokuserer på. Akuratt i dette tilfellet tror jeg faktsik at han kommer til å levere. Rammene rundt det nye regelverket for innkjøp av medisiner er ikke på plass pr nå, men det jobbes med. Kommentarene som kommer gir ett innblikk i hvordan rammene kan komme til å bli. Tviler på at det er så mange politikere på noen av sidene som ikke er enig at det må gjøres noe med prisingen. Modellen som trump skisserer med at prisene skal likestilles med det øvrige markedet i verden gjør at jeg tror prisene kommer ned i USA på bekostning av at prisene går opp ellers i verden.
Pleier å dokumentere mine påstander, men følgende argumentasjon tar jeg fra det jeg husker å ha lest i forskjellige artikler om saken.
Trump mener alvor om å få lavere priser på legemidler, men han tenker å ta der det monner, dvs i de store sykdomsgruppene som hjerte/kar og diabetes.
Samtidig har han signalisert at han ønsker å speede opp prosessene.
Man kan like eller ikke like Trump, men han forstår seg på bissniss, og han ønsker neppe ødelegge for amerikansk farmaindustri.
Amerikansk farmaindustri er den mest innovative og nyskapende i verden, så ved å vri innsatsen fra store sykdomsgrupper (diabetes/hjerte) mener jeg han oppnår 2 saker.
Han ta og gir ved å støtte området der mest innovasjon kreves, eks orphan drugs og utfordre store sykdomsgrupper som uansett er sterkt utsatt for generika-konkurranse.
Velgermessig er det også flere stemmer å hente på å få ned prisene der mange velgere kjenner det på kroppen.
Kanskje en enkel analyser dette, men det er “my take and understanding of it”.
Derfor tenker jeg at å være i selskap som NANO og PCIB er fornuftige valg i tiden som kommer, som en generell strategi.
Unfortunately, it had slipped my mind that Montsanto, and thereby the Roundup lawsuit, is a part of Bayer AG.
Spørsmål som helt sikkert har blitt stilt av andre (finner ikke svaret):
Omtrent i hvilken fase av Xofigos clinical trials var det at Algeta inngikk partneravtalen med Bayer? Og har NANO kommet dit med Betalutin?
Bayer ventet helt til Xofigo var godkjent av amerikanske og europeiske legemiddelmyndigheter før de kjøpte opp Algeta. Men partneravtalen ble inngått 4.5 år tidligere.
Algeta var i Fase III med Xofigo, tilsvarende fase II Paradigme for Nano.
Nano er nå verdt 2,6 milliarder. Kom over denne artikkelen fra 2016
«- En typisk verdi for et liknende selskap i USA er rundt 20 milliarder kroner, sier Roy H. Larsen om selskapet hvor han er gründer.
Selskapet står vel mye sterkere nå?
Betydelig sterkere i form av antall pasienter og resultater, men med ca like lang vei til markedet.
Børsen bestemmer prisen, og vi andre kan bare håpe på at mer korrekt prising finner sted etter vi har investert det vi tåler.
Vi får håpe og tro på en lignende utvikling nå mot jul som i 2016.
Da må de riktignok komme med noen gode nyheter som markedet, og nye investorer, tolker meget bra.
Får satse på at @anon21766851 sin teori om partneravtale på trappene er riktig
Ser fram til kvartalspresentasjon. Virker som om markedsføring av selskapet og produkt er gitt fornyet fokus. Tror det kommer til å bli både hyggelig å motiverende. Hadde vært hyggelig med partneravtale, men tørr ikke forvente slikt. Ser ikke bort fra at profilering dreier seg om å sminke opp pia til potensielle friere dog. Men antar det først og fremst er rettet mot rekruttering, det vil stemme overens med paradigme-presentasjonen fra i vår.
Ash-poster torsdag, Fpd archer-1 fredag, partneravtale mandag, Q3 med oppsummering tirsdag Det hadde vært noe det
Er det et snev av forventningsrally som ligger i luften i dagens åpning?
Tror forresten DNB kommer til å øke kursmålet sitter etter ASH. Internt i DNB tror jeg også Nano har en stor stjerne blant mange.
Fra DNB rapporten 23 august i år:
‘‘We believe the next important catalyst will be the ASH meeting in December, at
which we expect the company to present full data from the LYMRIT 37-01 trial; and we
are eager to see the results concerning the duration of response. We believe the
overall ORR and CR levels will be in line with previous results but the DoR should see
a clear improvement with a longer follow-up.’’