Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

God ting for de som sitter på gjerdet, ikke like bra for oss som sitter fullastet. :sob:

Ellers er jeg spent på tredjekvartals presentasjonen. Kommer Bravo med utfyllende informasjon om ARCHER-1, slik Spått-Ånn hevder? Kan vi få ytterligere oppdateringer rundt Humalutin?

Om du er fullastet med horisont som går lengre enn første sving, så er det ikke like viktig om momentet kommer nå eller neste år. Forskjellen er at du er beredt, oppgangen vil starte før de som sitter på gjerdet er med. Mens de som avventer har sikret seg, og trenger bare smøre seg med tålmodighet. Hyppig rokkering på posisjon gir gjerne rom for å ta i mot fallende kniver samt miste solide oppganger.
Vil også påpeke at kursen gikk fra 46 til 57 på et par dager, så at det har litt rom til konsolidering er bare sunt. Ingenting utvikler seg bare oppover.

@vegar_beider takk for bra innspill. Vil påpeke at det kanskje ikke søkes så mye abstrakter fra de som mistenker avslag. Så at de som tror de er god nok, bare har 3/5 som går igjennom kan likevell være et nåløye. Dog greit med moderasjon ja. :+1:

1 Like

Et nåløye er et nåløye, uansett… For meg er godkjennelsen av tre abstrakter på ASH en kvalitetssikring. Ca 60 prosent av abstraktene og posteren kommer gjennom nåløyet, 40 prosent kommer ikke igjennom. Forskjell på dårlige og gode sydamer. Eller skreddere, som kanskje er et riktigere ord å bruke.
Dette er jo i utgangspunktet dyrt stoff, som er levert av farmasiindustriens forskere, ikke av hvem som helst.

2 Likes

Selv om jeg ikke forventer det, så har jeg et ørlite håp om gode data fra Arm4.
Dosemetri dataene viser jo en økning i stråledosen på hele 71% med 20/100 kontra 15/40, så håpet er jo fundamentert i virkeligheten. ORR for 20/100 kan ikke slå 15/40 på nåværende tidspunkt, men CR kan overaske stort. I isåfall tror jeg markedet kommer til å bli tatt på sengen!

3 Likes

Med forbehold om at jeg har tolket det feil mener jeg at denne økningen er opptak av B. i ratio benmarg/svulst. Altså ikke opptak av B. i svulst 15/40 vs. svulst 20/100.

Det er en vesentlig forskjell.

Med det sagt, er jo en direkte konsekvens av dette at forholdene ligger til rette for at B. går dit den skal - altså til svulstene.

Jeg har ståltro på at 20/100 blir den endelige dosen.
…og at markedet en gang i fremtiden kommer til å bli tatt fullstendig på sengen.

1 Like

Hm, nå er det vel benmargen som er den viktigste produsenten av kroppens forsvar. Er der blodet produseres før det kommer ut i blod- og lymfebaner.
Tillater meg en liten oppfriskningslink.

1 Like

Burde det ikke da stått at det bare var et forholdstall?

Er lenge siden jeg leste de resultatene, jeg erindrer bare at jeg den gang stusset over at folk tilsynelatende tolket datene feil.

Jeg har IKKE lest de på nytt nå, derfor jeg tar forbehold om at jeg husker feil. Om du kan henvise meg til presentasjonen hvor det står at svulstene i 20/100 pasienter har 71% høyere strålingsdose vs. svulster fra 15/40 pasienter tar jeg i mot dette med takk.

Uansett, dosemetriresultatene for 20/100 ser utrolig sterke ut. Kolstad sin entusiasme er ikke tatt helt ut av det blå. ref. CMD 2017. Vi må bare ha tålmodighet. ASH-18 vil nok ikke gi oss fasit i så måte, kun en ny pekepinn på hvor vi er på vei.

4 Likes

Er det fortsatt aktuelt med forventningsrally eller er det avblåst av grunner som jeg ikke kjenner til?

1 Like

Husker ikke helt selv, mener de tallene stammer fra EANM i 2017. Kom gjerne med korreks!:wink:

Forventningsrallyet starter 1 november og varer frem til ASH 1-4 desember (tror jeg).

2 Likes

Har du fått innbydelse eller?

2 Likes

Jeg mener de målte både og:

Graf A viser vel tumor dose og graf C viser tumor to RM-ratio og graf D viser Tumor dose i sammenheng med RM-dose?

Men som man ser så er variasjonene veldig store pga lavt antall undersøkte.

4 Likes

Tror vi kan se et lite “rally” i morgen. Det positive er at det er lavt volum, så blir ikke noe særlig skremt av noen % ned i dag.

10 Likes

Novartis frigjør midler til å kjøpe NANO:

16 Likes

Takk Savepig, det var en meget interessant artikkel.

7 Likes

Sample - Anti-CD37 antibody - Pipeline Insight, 2018.pdf (2,9 MB)

Ikke mye info ettersom det bare er et lite utdrag fra selve rapporten (som i helhet koster rundt 2000$), men den redgjør en an NANOS konkurrenter (Aptevo Therapeutics) innen den kliniske forskningen på leukemi via anti-CD37 antibody kurering.

Alltid fint å lese om immunterapi som virker…
Sjekk disse tøffingene.