Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Det var en helt crazy dag, kursen føk gjenom 86 og så til 94 på høyt volum, hvor helt tydelig en stor shortposisjon røk på stopploss, men så doblet de den antagelig bare ut igjen og knuste prisen ned til 75, på det tidspunkt stoppet handelen en stund uten at det ble annonsert noen pausing.

Når vi vet at shorthaiene sitter med en million aksjer fra Folkefiendefondet på hånd, så kan vi trygt regne med at de vil bli kastet oppå ethvert tilløp til rally i morgen.

Er dypt pessimistisk i forkant av morgendagen tbh.

Hvis noen vil se vår livedekning av kaosdagen så kan de lese den gamle lukkede tråden:

3 Likes

Mulig mulig. Det er lite volum, og dersom ASH abstraktet er hyggelig, kan det vel vurderes som at 50-60 området ikke er det beste å slenge en million ekstra aksjer på short.
Gleder meg mer til å studere materialet selv enn hvordan børsen tenker å svinge, tror det kunne vært trengt mer promille-kontroll til sjåførene i Oslo Børs generelt.

1 Like

Ha ha
Nå må dere ikke være så pessimistiske.
Mange som har brent seg og vil avvente kjøp.
ASH18 blir denne proppløser.

Et spm:
Vil dere kjøpe aksjer om ORR stiger?

Slapp helt av!
Dette blir knallbra

Så får vi leukemi gratis på kjøpet :smile::bank:

Gleder meg mer til q3 enn morgendagen egentlig. Da får vi utfyllende kommentarer angående data og nok en fremdriftsoppdatering på Paradigme. Tar gjerne FPD i Archer-1 mellom morgendagen og q3 også :smiley:

3 Likes

Jeg har ikke rom for å øke min beholdning ytterligere, vel jeg rodde frem litt over 140 aksjer denne måneden som jeg ikke forventet. Akkumulert litt hver måned i det siste tydeligvis. ORR sine kjente data på antallet de er representert på er tilstrekkelig+ for min del, det kan falle tilbake og jeg vil ikke endre strategi på å maksimere NANO-beholdning.

Edit, det jeg ikke gjør er å trade på dette nivået. Ikke på nivået 50% over for den del heller. Sliter med å forstå hvordan markedsverdien blir satt så lavt på Oslo Børs.

3 Likes

Jeg forholder meg til AAA og Lutathera når jeg kjøper Nano-aksjer.
Pga gamling-gen må jeg ha noen andre aksjer på siden av.

Men Nanoaksjene blir aldri rørt. Kun påfyll innimellom.

Gleder meg stort at kursen ikke har kjørt rally i forkant av ASH. Ganske tydelig at markedet har en edruelig oppfatning av hva som kommer til å presenteres, og at fallhøyden ikke er i nærheten av hva den har vært tidligere.

6 Likes

Enig der! Sitter ikke og frykter morgendagen, men er åpen for hyggelige overraskelser.

1 Like

Nesten 25% på en uke er ok rally det. Men er enig med at det skal mer til for å mette oss som sitter i minus selv etter siste dagers opptur.
Blir fryktelig spennende å se om det blir sell on news (event sell on no BIG big news) eller lykkerusrally iløpet av den neste uken.
Tror en kombinasjon av ASH og Q3 må til for å skape rette stemningen.

Blir også spennende om de presenterer data på en sammenlignbar måte denne gangen eller om det medfører som tidligere en masse forvirring pga ulike populasjoner etc.

1 Like

Se det i en lengre sammenheng. Kursen har fått deng hele året med en korreksjon i biotek på tampen som tok oss til midten av førtitallet. At den henter seg inn fra forrige bunn her nå, i likhet med alle andre bioteks på OB, er helt naturlig og har imo ingenting med ash å gjøre.

3 Likes

Fra EANM fikk vi følgende setning:

excluding patients that had a complete reduction in all included tumours

Hvis dette arbeidet er fra 2018, noe jeg tror, vil vi se nye CR i morgen.

Nå har vel markedet for vane å straffe en aksje ved skuffende resultater uansett, så å si at nedsiden ikke er tilstede eller er meget begrenset blir feil.

Jeg tror at en del sitter med solide forventninger og dette kommer selvfølgelig til å vise seg i aksjekursen om det ikke leveres.

For min egen del bryr jeg meg faktisk ikke denne gangen om hva som skjer med kursen. Skal sitte videre uansett. Er bare svært spent på å faktisk få se resultatene og ikke minst få de oppdatert enda en gang i desember :slight_smile:

Les hva jeg skriver. :blush:Fallhøyden er ikke i nærheten av hva den har vært tidligere. Klart det faller om resultatene er dårlige, men kursen bør ikke falle pga at markedet har priset inn høye forventninger.

Hvilke forventninger mener du markedet har? Med unntak av en moderat økning i mDoR kommer jeg ikke på en eneste en, med unntak av stabile resultater i en større populasjon.

Det som er 1000 eller 1 000 000 kroners spørsmålet er hva som skal til for å vekke interessen for Nano igjen. FT, PIM skapte jo ingen begeistring. Er det bare oppkjøp eller partneravtale som gjelder?

Jeg tror det, selv om flere regulatoriske korn også hjelper.

Sentimentsendring ovenfor norsk biotek kan nok også hjelpe.

Min tanke er konsistent og god fremdrift, på linje med guiding, over tid.
Jeg synes NANO virkelig begynner å levere på tid og innhold nå.
Spennende. Virkelig spennende.

Data fra ARCHER-1 tror jeg også kunne satt fart i sakene, men det kan TIDLIGST komme til ASH 2019.

1 Like

Ja, det er absolutt tidligst. Ihvertfall i en populasjon av en slik størrelse at man kan ilegge det noe særlig vekt. ASCO 2020 er vel et sikrere kort i så måte.

Hvilke spesifikke forventninger markedet har skal jeg ikke uttale meg om, men erfaringsvis så er det alltid forventninger (gjerne urealistiske) til slike presentasjoner. Kommer det lite eller ingen nyheter har særlig biotek-askjer en tendens til å reagere negativt selv om det ikke er noen konkret grunn til det.