Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Ikke overraskende når det er finansjournalister som uttaler seg om farmasiselskaper. De har nader zero snøring på hva de skriver om. Koker sammen noe graut og får det publisert, og det er mulig fordi ingen av dem som skal redigere dette mølet heller skjønner en dritt av hva dette dreier seg om.

Dette er ikke første finansjournalisten som sklir på et bananskall og heller ikke den siste.

Ikke bli overrasket om en investeringsøkonom også titter ut av skapet og gir sitt syn på saken. ;-))

3 Likes

Ved fullstendig datasett på ASH vil jeg tro at styre(ne) i BP kan gi tommel opp for oppkjøp. Vi har tidligere sett oppkjøp under registreringsstudie.
De som forsøker en god gammel «sell on news» på ASH kan fort få seg en ubehagelig overraskelse.
Det er ikke nå man skal stå på utsiden.

8 Likes

Kun 85% opp til emikurs nå :sweat_smile:

Helt sykt at den handles på 60-tallet! Vi har fått fullt datasett på lymrit-studien som viser at DETTE BLIR MEDISIN! Og i mellomtiden tuter registreringsstudiet PARADIGME i vei med nye sites og pasienter as we speak!

11 Likes

Nå kommer alt an på Q3.

Bravoeffekten der kan ta kursen ut av nedtrenden. Og da skjer det vidunderlige, det vidunderlige.

4 Likes

Du må for all del ikke glemme Archer-1 som kan bli en blockbuster

5 Likes

Archer-1 blir knallbra det.
Hvis man ser litt lengre ned i gaten vil kombinasjonen også bli brukt på DLBCL.

Utrolig spennende å se om vi får noen privilegier på Marginal Zone etterhvert. Resultatene der er jo helt vilt bra. Da får vi en indikasjon til «gratis».

Det tar lang tid å lage medisin. Det har vi alle smertelig erfart siste 2 år.
Men med dagens melding(er) tror jeg momentet er i ferd med å snu. Folk snakker om selskapet med positive ordelag. At kursen ennå ligger der den ligger føles urettferdig for oss som har vært med lenge. De som kommer inn nå får en derisket free-ride.

4 Likes

Den pipelinen er som Sareptas krukke. De prekliniske forsøkene med alfaemittoren som også ble offentliggjort i dag mot CLL og Burkitts lymfom var også veldig lovende. Big pharma driter i buksene nå, og frierne står i kø

4 Likes

Endelig morsomt ikke bare med utviklingen for firmaet Nordic Nanovector, men også å være aksjeeier! :slight_smile:

Siden det er såpass mange her med god greie både på biotek og sikkert også investorenes interesse for biotek-aksjer: Hvordan vurderer dere sjansen for at amerikanske investorer nå etter hvert virkelig får opp øynene for NANO?

Blir vel etter ASH tenker jeg. Hvor dataene blir presentert :+1:

Utlendingene er på plass allerede. Men kun med lytteposter for dem å regne.
Det kan fort skje at de kjøper mer aktivt framover. Men det er vel begrenset hvor mange aksjer man kan få presset ut av øretrillere. Skal man tungt inn bør kursen gå til emisjonskurs.

Lærdom til neste biotek-hype-aksje. For min del i allefall… :slight_smile:

Wake me up 3 måneder før readout fase III liksom :smile:

2 Likes

State Street Bank er vel noe som tilsier at der er US investorer med øynene åpne for NANO allerede. Vet ikke om abstraktet alene er nok til at det skal oppfattes bredt, da hjelper selve posteren mer og arbeide NANO gjør på egenhånd i og nå ut til USA.
Det er enormt med biotek-selskaper som eksisterer, vet du selv om mange som eksisterer i Europa som ikke har produkt på markedet enda? Tror US investorene primært ser innad i USA, og utad etter selskaper med produkt på markedet allerede. Da er nok det heller sannsynelig NANO legges merke til i større grad av de som de deler markeds-segmenter med. Ser ikke bort fra at ASH posteren baner vei for hva som kommer til å bli partnerskap i fremtiden. OBS meget spekulativt, så for all del ikke en teori jeg anbefaler å investere for(det må gjøres pga tiltro til NANO sin pipeline).

*Edit
@Nocturne tror biotek-bransjen i Norge blir revolusjonert fullstendig over de neste 5-10 år. Ikke sikkert erfaringene fra NANO vil være gyldig til neste. =)

2 Likes

Nå er vel tidspunktet inne for å starte spekulasjonene rundt Q3. Jeg var selv litt tilbakeholdene optimist med tanke på dagen i dag - sett i lys av at nano så det naudsynt å framskynde Q3, tilsynelatende for å kunne kommentere abstrakt-releasen. Man kunne jo for eksempel tenke seg at de ønsket å moderere nøytrale/negative resultater. Øyensynlig var det IKKE beveggrunnen til å framskynde Q3.

Så - hvorfor var det maktpåliggende å flytte Q3? Ved første øyekast er det ikke noe i dag som ikke kan “stå på egne bein”. Jeg tror det kan bli noen meget hyggelige dager framover.

Snurr film.

6 Likes

NNV0003 tror jeg er et clue her.

5 Likes

Noen postet tidligere en plansje/bilde/illustrasjon på når et fond går inn i Biotechselskaper.
Det en grafen representerte risk og den andre kurs. Det var et skjæringspunkt da caset var derisket samtidig som det var mye å hente på kursen.

Ved ASH bør vi være i det skjæringspunktet.

1 Like

Det var vel en stor påkjenning til de i fjor, kvartalsrapport, ASH og CMD. Så større rom i mellom gir mer armslag. Tror det dreier seg først og fremst om å skåne de ansatte.

Det eneste som skurrer med det er at å flytte kvartalspresentasjonen er et tydelig utsagn om at det er noe de vil fortelle. Dårlig stil om det er fordi de skal på konferanse :wink:

@Hallakis hva var kilden din på det?

1 Like

Syns også Humalutin har kikket litt fram fra skyggene i det siste, kanskje har du rett.

Sant. Smi mens jernet er varmt?
Kanskje greit å bruke helga på å saumfare abstraktene og rote i hodet på om der er noen spørsmål som burde stilles til kvartalspresentasjonen

Vi kan jo drømme om at det nærmer seg å blåse støvet av Humalutin, da må jo også finansiering være en del av pakken.

1 Like