Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Det har jo vært spekulert endel i Novartis. Med god grunn kan man vel si.

Vi vet jo at ledelsen i Nano også har tette bånd dit. Med Rojkjear i spissen.

Det virker som om Novartis prøver å skaffe seg monopol på Lu177. De har rett og slett ståltro på denne isotopen. Og det har de vist med å legge ca 50 milliarder i potten på Prostatakreft.

Lu177 er også godkjent av FDA til bruk i medisin.

Kjøp nr 2 (Endocyte) virket kanskje litt rart siden de allerede hadde Advanced Accelerator Applications som har fått godkjent Lutathera. Det handlet vel om å skaffe seg full kontroll, siden Endocyte hadde Lutetium177 i Registreringsstudie på samme indikasjon. Vi har med andre ord sett oppkjøp her selv om siste fase ikke er ferdig (ca 18 milliarder).

Likte godt setningen: . “The global reach and expertise of Novartis in developing and commercializing RLT therapies will be critical in efforts for patients to benefit from these therapies as quickly as possible.”

Det norske aksjemarkedet har fortsatt ikke forstått betydningen av FDA’s godkjenning av Lu177. Det er i hvert fall min påstand.

Novatis vil dermed dra store synergier på kjøp av Nano. Produksjon, logistikk etc.
Og de vil komme seg inn i NHL markedet i US.
I Europa er de allerede med sin biosimilar Rixathon, og vil sikkert komplimentere med CD37.

Jeg tror det vil komme et bud i løpet av 2019. Kan nesten ikke skjønne noe annet.

Linker
https://www.novartis.com/news/media-releases/novartis-completes-tender-offer-advanced-accelerator-applications-sa-and-announces-commencement-subsequent-offering-period

16 Likes

18 milliarder tilsvarer 360 kr aksjen ved 50 millioner aksjer.
Må si jeg hadde vært happy med det, men jeg mistenker faktisk at Nano kan gå for en høyere sum, når man beregner inn markedspotensiale og salgssummer for andre selskaper!

3 Likes

Ja
Før Paradigme er ferdig er 18 en OK sum. Med Paradigme ferdig bør det være over 25.

1 Like

Hva kan vi håpe på hvis Nano ikke er solgt enda, og de får veldig bra resultater og godkjenning for Archer-1?
For ikke å snakke om DLBCL og/eller leukemi?
Blir fort sånne HO-utregninger da, kanskje best å gjøre de privat :money_mouth_face::stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

360 er godt på vei men synes ikke det er god nok verdi i det hele tatt. Ser derfor heller at Nano “holder ut” så lenge som mulig. Tenk hva de har på hendene og hva de har i pipe, vi ser også nå at pre klinisk stemmer med klinisk. Husk at RL allerede i 2016 mente at NANO burde ligget på 400,-. 360,- er bra men det er ikke grunnen til at jeg gikk inn i NANO.

4 Likes

Jeg så for meg kurser over 1000 kr når jeg kjøpte mine første Nanoaksjer i januar 2017, var rimelig naiv da :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Skal vi se sånne summer (ca 6 milliarder dollar) så må mye i pipelinen klaffe, Paradigme, Archer-1, DLBCL osv.
For ordens skyld så tror jeg ikke vi vil få se sånne summer, men det er jo teoretisk mulig sett at de lykkes på det meste, og da ikke blir kjøpt opp før den tid.
400 kr og oppover så skal vi nok være svært fornøyd!

2 Likes

Er enig med deg at det er fint å ha edruelige beregninger, men synes du skal dra frem gamle mål :slight_smile: Biotek skal gi paybak mtp risk. 360,- er ikke mer avkastning enn du hadde fått i laks i samme periode.
Paradigme og Archer-1 kommer til å klaffe, vi vet at Bu funker. (se for eksempel respons på de siste innrullerte 20/100).
Når jeg tenker pipeline så mener jeg Humalutin, DLBCL og evt. MZL + andre områder. NANO eier Betalutin 100%

4 Likes

Hvis det blir oppkjøp i 2019 går det jo an å håpe at Pcib fortsatt er «gratis». For så å gjøre en multippel av kronene også der, etter oppgjør for Nano.
Hadde aldri trengt og jobbet et slag igjen hvis noe slikt skulle inntreffe.
Og det er faktisk ikke et usannsynlig scenario.
Litt dagdrømming må være lov :grinning::chart_with_upwards_trend:

7 Likes

@amagad trekker frem viktige poenger. Selskapet selv har uttalt at Betalutin er bare foten i døra helt tilbake til 2016. Indikasjonen er liten i forhold til pipeline ellers, og ser ikke bort fra at 3FL alene henter inn over 20 mrd i løpet av 5 år på markedet.

4 Likes

Edruelige anslag. Helt enig med deg. Oppkjøp i 2019 blir ganske bankers!

1 Like

Hyggelig å se fremover, men negative nancy må melde om at det sannsynligvis blir ganske vanskelig. Fremdeles tidlig i løpet, relativt sett, og vi må ha penger.

1 Like

For å igangsette flere indikasjoner, absolutt. Men vi ligger vel rundt 500 mrd på bok når vi får Q3 rapporten, så ikke akkurat tomt i banken enda heller. Må huske på at rekruttering til paradigme er en kostnad som er begrenset i tid, og tar opp mesteparten av dagens forbruk.

2 Likes

Etter ASH tror jeg faktisk det ikke vil være så stort problem å hente penger om det skule være behov. Tilfeldigheter har vi passert for lenge siden. Når RL i 2016 uttaler seg som han gjør så tviler jeg sterkt på at han, eller HC for den saks skyld vil selge noe som helst for 360,-. Men vær så god :slight_smile:

Edit: Sikkert delt utallige ganger men litt morsomt å dra den frem igjen :slight_smile:

3 Likes

Enig i det, men derfor tror jeg også på oppkjøp eller partneravtale i løpet av 2019 fremfor emisjon. Vi rykker stadig nærmere mål, og det er befriende å lese alt det positive sentimentet rundt Nano igjen!

3 Likes

500 mrd er fryktelig mye penger :joy:

1 Like

Dette var jo det man sa i PCIB også, og man ser hvordan det gikk. Jeg mener ingen bør budsjettere med hverken partner eller oppkjøp i løpet av det neste året. Merk at NANO er et selskap som vil ha behov for penger i løpet av neste år, og som ikke har en godkjenning innen den tid. Det er et elendig utgangspunkt for forhandlinger både i forhold til partner og oppkjøp.

Ja, det var med rundt 40 sentere i gang. Dette antallet skal dobles.

Ser for meg at vi etter Q3 har rundt 480 millioner på bok, og at vi kommer til å brenne rundt 90 i kvartalet fremover. Det skal holde ut 2019, men da er det helt tomt, og PARADIGME vil komme til å være på høygir.

Mitt standpunkt er at selskapet er tjent med å beholde korta på egne hender så lenge som mulig, og at en emisjon ila. neste år er å foretrekke. Som noen er inne på så er det ikke mange kronene vi trenger, og utvanningen i forhold til cap trenger ikke å bli så veldig stygg.

6 Likes

Enig, Dette var genistreken jeg mener vi må gi Costa all honnør for. 10% utvanning og vipps 500 ekstra på bok. Neste gang vil utvanningen være mindre eller beløpet høyere, det er jeg rimelig sikker på.

Edit: Dersom det blir behov.

3 Likes

Og, hvordan selskapet klarer å melde at de har penger til readout er for meg helt uforståelig. Enkle regnestykker tilsier at selskapet ikke har penger til julebord i 2019.

2 Likes

Det skal ikke det, vi er ferdig med rekruttering rundt midten av Q3 i 2019. Du anslår ~ 100 m mer i forbruk enn hva forsiktig rekrutteringstakt skulle tilsi mistenker jeg.

3 Likes

Fasit på burn rate med Paradigme i så og si full gang får vi på tirsdag. Kanskje man burde stille noen spørsmål rundt hvordan milepælsutbetalingene til CRO foregår? Om det kan tenkes at de avtar når alle sentre er oppe og alle pasienter er rekruttert f.eks.

Dette er ting ingen her inne har fasit på samtidig som vi mistro ledelsen når de sier at de har cash til readout.

3 Likes