Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Har fundert litt på ansettelsen av Bravo og målet i den nye presentasjonen om å bringe Betalutin til markedet på egen hånd i USA.
Noen som kan fortelle litt rundt notering av norske selskap på Nasdaq? Blir eksisterende aksjonærer utvannet, som i en emisjon? Hvem er det som avgjør om selskapet skal noteres?
Er det mulig å selge de europeiske rettighetene, og kjøre de amerikanske rettighetene på børs i USA, eventuelt ha både aksjer i Norge og USA samtidig?
Mange spørsmål her, men er totalt grønn:)
Takker for svar.

Nei, jag tror ikke det er riktig, her fra ICML 2015 hvor akkurat det var tilfellet.

2 Likes

For å fortsette så tror jag det blir omtrent så her basert på ASH 2016 data. Muligens en del forenklet og beroende på hvordan de vurderer SD status i beregningen:
image

Eventuelle ekspert innspill mottas med glede.

1 Like

Vi snakker fort mer enn en dobling av kursen og rundt ATH da ja. I et annet univers har kanskje Dahle ikke solgt, Nano ikke hatt en emisjon og Costa sitter fremdeles ved roret. Kursen er her langt over 300 kr aksjen inn mot ASH. Selv er jeg veldig fornøyd med 100-lappen før jul :blush:

5 Likes

SD og tumor respons rate er vel kanskje momenter vi ikke har fått se oppdateringer på.
Dersom en person har 80% tumor-respons, men etter xx antall måneder får en progresjon i sykdoms-bildet så vedkommende, så tumorene vokser til en annen plass i bildet mellom 50% og 80% tumor-respons, så regnes de vel som ‘progressive disease’ og fjernes fra respons-raten. Bare en antakelse, men noe annet høres ‘suspekt’ ut.

Jeg tolker det slik at de følger alle med respons i utgangspunktet. Personer med 6 mnd avlesning respons, men ikke kommet til neste avlesning enda i bildet faller fra uten å trekke ned. Så sammenligning som ble gjort på 6 mnd avlesning er x/n%, hvor x = antall pasienter med respons i siste avlesning og n= antall pasienter med respons på forrige avlesning. Altså faller de som har respons, men ikke nådd neste avlesning fra i både x og n som mulige punkter. Svaret på x/n% må multipliseres mot tidligere x/n% beregninger på tidligere avlesninger.
Det er nå slik jeg forstår det, og tror det er det samme som @larosaleda viser mer detaljert.
Det innebærer ikke altså at 50% må ha fått tilbakefall ved slik utregning.
At det er brøker multiplisert med brøker til grunne for mDoR beregning vil jeg påstå at 13,3 måneder median DoR beviser. Siden median er den midterste(eller ved partall, snitt av de 2 midterste), men 13,3 er ikke et tall som representerer en slik mulig avlesningsdag, eller midtpunkt mellom 2 avlesnings-dager.

På den annen side tror jeg flere sannsyneligheter kan beregnes ut i fra detaljene i @Fornybar sin post og @larosaleda sin post:

1 Like

Fundamentalt er Dahle-salget ubetydelig i dag. NANO emisjonen i 2016 hentet en halv mrd på 10% utvanning og var fantastisk for selskapet således. Costa ved roret siden han ble tatt i å være mindre enn ærlig ovenfor eierne(aksjonærene) hadde vel strengt talt vært negativt.
Så sum av sumarum vil jeg påstå at selskapet i dag representerer høyere styrke og verdi enn i ditt scenario. At du og mange vil være fornøyd med stigning på 100% på en 2 måneders periode, ja jeg og for den del skal vi ikke stikke under en stol. Men tror det også vil være en meget svak representering av markedsverdi for selskapet mot hva de forskningsmessig har produsert og skal produsere. Det er nå min mening. :smiley:

5 Likes

Synes dette er et godt eksempel på å komplisere ting unødvendig, hvorfor ikke bare bruke snitt DOR?
For mitt relativt enkle hode så virker det mest fornuftig, og forklarer realiteten/"sannheten " bedre.

1 Like

Snitt DoR blir bra når du kommer til 2025 og kan se tilbake. Men i tidlig fase av utvikling blir de første pasientene med kjempelang respons misvisende en vei, og så store andeler med rekruttering vil skape voldsom svingning på snitt-DoR til at det ser katastrofalt ut andre veien.
*Edit, tillegg
halvparten av pasientene med respons har påbegynt behandling siste 9,1 måneder i følge siste oppdatering nå.

2 Likes

Det kan være interessant å se hvordan salget for Copanlisib utvikler seg, da det gjerne er dette produktet de fleste bruker i sammenligning med Betalutin. Først, hvilke resultater kan Copanlisib vise til?

ORR = 59%
CR = 14%
mDoR = 12.2mnd
PFS = 11.2mnd

Det er nok fortsatt litt tidlig å få innblikk i det aktuelle salget for Copanlisib, da produktet så vidt har vært på markedet i et år.

Finnes det så noen som har uttalt noe om potensialet?

Evaluate Pharma er et " Trusted commercial intelligence, consensus forecasts, Vantage news and analysis for pharma , biotech and medtech industry".

I følge en uttalelse fra Evaluate Pharma sier de følgende: “Evaluate Pharma has predicted sales of around $262 million for copanlisib by 2022”

Dette tilsvarer ca 2,2 mrd NOK.

Også Bayer har uttalt noe i forbindelse med estimert salg av Copanlisb: “Bayer recently estimated that copanlisib has the potential to generate sales of approximately $555m per year.”

Dette tilsvarerca 4,6mrd NOK.

Så, hvordan står Betalutin i forhold til Copanlisib?

ORR = 70%
CR = 27%
mDoR = 13.3

Trenger jeg egentlig å si så mye mer? You do the math!

15 Likes

Det mest fundamentalt sentrale med Dahle sitt salg i dag to år etterpå er i hvilken grad det vil bli et tema ved neste pengehenting. Tipper investorer da kommer til å kreve en eller annen 100% vanntett lockup-periode.

11 Likes

Dahle har forhåpentligvis bygget huset og roet ned pengebruken :grin: Jeg unner han virkelig å realisere sine drømmer, men metoden var noe uklok. Hadde han forresten hatt lov til å legge aksjer i emisjonspotten?

2 Likes

Ser du bruker FL pasienter som utgangspunkt, men metrikken det vil søkes for, og stå som sammenligningsgrunnlag i fremtiden for Betalutin sin del er 15/40 og 20/100 med 2+ tidligere behandlinger. Det er ikke et datagrunnlag vi har, men du har denne:
3L FL patients ≥2 prior therapies n=37, 70 %(ORR), 27 %(CR)
Tar med en solid post på HO om temaet:

2 Likes

Fikset :slight_smile:

Oktober en god måned for NANO-interesse:

Eksemplifisering av hvilke linker det klikkes videre til:
image

3 Likes

Føler meg ganske sikker på at november og desember også vil være måneder med økt interesse, forhåpentligvis kommer det flere større investorer inn, fond etc.
Jeg har ofret den beste hjemmebrenten til den lokale samesjamanen her på vidda, og han har gannet seg til at vi får ATH før jul! :money_mouth_face:
Jobber enda med å få han til å trylle frem partneravtale, men nå er han stompa av. :stuck_out_tongue_closed_eyes: :joy:

10 Likes

Hehe, godt jobbet :+1:

Håper du spesifiserte ATH sånn at fokuset ikke rettes mot All Terrain Helikopter :skull:

1 Like

Det som også er viktig å huske er at Copanlisib og Betalutin fint kan fungere side om side for pasienter og i markedet. Det ene utelukker absolutt ikke det andre. FL pasienter får dessverre stort sett tilbakeslag, noe som gjør at de må over på nytt medikament. For pasientenes del er det egentlig jo flere jo bedre.

4 Likes

Er enig med deg, men mitt scenario var tenkt som et “what if…” - jeg tror bestemt at hvis Dahle ikke hadde solgt og Costa ikke vært så breial, så ville kurset i dag vært langt opp mot 200, kanskje 300, fremfor under 100 lappen, nettopp basert på hva Nano har levert av resultater. Man kan kanskje si Nano var overpriset i 2016 på ATH med all usikkerheten som var da, men med alt som er bekreftet nå, nesten to år senere, så er det et mysterium at Nano prises mer enn 50% ned fra ATH!

Som nevnt tidligere tror jeg mcap går opp langt over ATH så lenge de får Betalutin godkjent, og det regner vi jo alle med, men tror ikke den reelle verdien av Nano kommer tilsyne før mer av pipen er materialisert og salgene begynner å tikke inn.

5 Likes

Et helt annet tema, angående DNB analyse, kursmål, Patrik Ling og endringene i mai.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/05/Doblingskandidat-steg-24-prosent-paa-gode-nyheter
“DNB Markets har en kjøpsanbefaling med 12 måneders kursmål på 110 kroner.”
Siden deres kalkulering anslår verdi om 12 måneder(mai 2019), og ikke en verdisettelse i forhold til produkt på markedet, vil det nok forklare de tullete endringene en del. Plottet tall inn når costa gikk og kom med 80, satte noen nye tall inn og kom med 110. Men beveget mye av at kursen rett og slett har gått ned, ikke at det fundamentale endret verdi. Forstår hvor han kommer fra i tanken i hvertfall. Har inntrykk av at det ikke har vært oppfattet som et 12-måneders kursmål, men som et produkt til marked kursmål herfra.
Så håper jeg med flere om dagen at vi nærmer slike kurs-områder i år allerede.

1 Like

Har snakket med noen investorer i helgen. De har ikke så veldig greie på Biotech, men mer enn hvermannsen.
Endel føler at caset er derisket såpass at de skal inn. Samtidig ser de på caset som en soleklar oppkjøpskandidat.
Alltid litt greit å få «utenforstående» sitt syn på saken.
Nå begynner det å sammenfalle litt med hva flere av oss har hevdet i over 2 år. Faktisk ganske bittert at de har kunne stå på utsiden, og gjort gode penger på olje og laks i mellomtiden. Kommer nå inn billig til dekket bord. Men sånn er livet.

Oppfordrer alle til å fortsette og kjøpe. Om ikke annet fylle på med en studentpost i ny og ne. Alle monner hjelper.

16 Likes