Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Sjikane? Dette er en små-prat tråd hvor vi spekulerer. Jeg spekulerer i noens motivasjon for å skrive at det kommer en emisjon, når all logikk tilsier at dette ikke kommer til å skje, noe selskapet selv har bekreftet.

Jeg mistenker at det er fordi man ønsker å kjøpe tilbake aksjer man har solgt til billigere kurser, men man ser nå at kursen er høyere enn det man solgte på. Da er det dessverre noen som blir desperate og tyr til “emisjons-spøkelse” kortet. Er vel egentlig de postene som burde rapporteres inn, men jeg mener alle har rett til en mening. Jeg ønsker ikke å forby de meningene / spekulasjonene jeg ikke liker. Jeg foretrekker heller å komme dem i møte med egne betraktninger.

Respekterer at noen er uenig. Er jo derfor vi skriver her inne :slight_smile:

8 Likes

Det du gjør er å ilegge andre en mening, noe som ikke tolereres. Nå er heldigvis Savepig beskyttet av ett skjold med likes, så effekten av hersketeknikken din blir bare at du ser dum ut.

3 Likes

Man spekulerer i aksjen. Ikke personen.

Klarer du ikke skille sak og person… tror jeg du sliter litt her inne.

Nå er Savepig 110% åpen om alle handler han gjør… så dine spekulasjoner blir ekstra… flaue for din egen del, da du bare kan sjekke portisen hans.

4 Likes

Hm, det var nok en del som tok en trade for noen uker siden fordi de trodde at aksjekursen skulle gå i en liten dvale i fellesferien. Den tok seg en liten tur ned, men i stedet for dvale ble det museskritt oppover.
Har vært på fjellet i det siste, og har ikke fulgt med. Bare registrert at kursen har gått opp, at synlig short er redusert og at det er flere store som har lastet mer opp. Så det har i grunnen vært greit å være på fjellet, kursmessig sett.
Ser at flere synes det begynner å lukte høsten 2016 igjen. Ikke meg i mot. Får ta en ny fjelltur.
Opp i trærne!

1 Like

OK, illegge andre en mening? Jeg spekulerer i hvorfor noen drar emisjons-kortet med en gang kursen stiger? Jeg sier ikke at jeg har rett, jeg bare synes det ville være synd hvis folk selger aksjene sine basert på (etter min mening) grunnløse rykter som jeg tror har til hensikt å redusere kursen.

Jeg ser poenget med at man skal skille person og sak. Ikke meningen å “oute” Save, han bidrar absolutt med mye bra informasjon. Men, med “great power, comes great responsibility”. Ingen som vet hvilke trades Savepig gjør på andre plattformer enn Nordnet eller hva han bruker. Håper ingen er så naive :slight_smile:

3 Likes

Her tar du personen og ikke saken. De som har fulgt med NANO og Bio på OBX en stund, har også fått med seg Savepig sine relativt balanserte innspill.

En dialog rundt framtidig kapitalbehov er interessant, da vi får belyst flere vinkler/meninger om den saken. Opplever ikke det som bais fra grisen.

Nå som det later til at shorten begynner å gi seg så lukter det straks mer positivt terreng.

2 Likes

Etter min mening blir det veldig uinteressant å diskutere en emisjon nå. Den kommer eventuelt etter vi har mer data. Kursen vil avhenge av hvilke data som leveres. Healthcap er meget profesjonelle. De ville aldri gjort en emisjon nå. Selskapet har fast-track og venter å legge frem meget gode tall. Da gjør man ikke emisjon når pengenbingen fortsatt er meget god.

3 Likes

Jeg har i lang tid spådd at neste emi kommer etter ash 2018, eventuelt tidlig 2019. Kan selvsagt inngås partneravtale i samme tidsrom som gjør emi mindre aktuell.

Da Humalutin ble lagt på is økte sannsynligheten i mine øyne for at overnevnte inntreffer. Vi vil uansett se ett løft i informasjonsflyt fra selskapet og ditto økende kurs før ny emi.

De må ha penger en eller annen gang før utgangen av 2019. Det er bankers. Kommersialisering koster flesk. Ingen vet når dette kommer, men det sannsynlige er at dette kommer tidlig i 2019. Det trenger nødvendigvis ikke å være iform av emisjon. Partnerskap er også høyaktuelt.

Ingenting er bankers Hallakis, men det er sannsynlig at de trenger penger ja.

Jeg legger til grunn at Nano er akkurat finansiert til å se Paradigme ferdig.
Om Dlbcl fase 1 resultatene blir bra så trenger Nano antagelig mer penger om de skal starte arbeidet med neste fase og starte den.
Det er i tidsrommet Paradigme holder på.

Så jeg håper/tror på en rettet emisjon vinter-forsommer 2019 for å finansiere neste fase Dlbcl, Humalutin fase 1 og tiden etter Paradigme resulat er innsendt med større margin enn Nano har nå.

Det de har å spille på for å få kursen høyere for den emmisjonen er Dlbcl og lymrit 37-01 resultaer. Begge er forhåpentligvis klare i tidsrommet Ash-mai.

Alternativet med å vente med Humalutin oppstart og Dlbcl fortsettelse til Paradigme er ferdig liker jeg dårligere.

2 Likes

Bateman. Du ble medlem for en time siden og enste spørsmål du har er om det kommer emisjon eller krise emisjon? Samtidig som du er aksjonær?

1 Like

Det er uttrykt tydelig fra NANO, sist kvartalspresentasjon av LR at de har penger til Betalutin skal på markedet.
CMD/AA er vel også muligheter for tidligere finansiering.
Partneravtale eller oppkjøp kan skje.
Men alt er spekulasjoner og forventes først etter ASH. Mistenker at de kan avvente til etter ASH 2019 for den del

1 Like

Greit at denne tråden heter Småprat, men svadaprat kan vi vel drite i ??.. Emisjon kan vi vel prate om på nyåret , eller ??!

Om du fikk den på 40 blank, og kjøpte rent teknisk, tror jeg ikke vi kjøper historien din helt. :wink:
Er ingen dager med sluttkurser under 40, og kun en dag den gikk under. Om du ikke har kjøpt og sittet siden 2016 eller tidligere. Men når folk har kjøpt er ikke så intressant, som litt god NANO prat.

Første kvartalspresentasjon med Bravo er i anmarsj. Gleder oss til nyheter om åpning av sentre i USA, når nå de måtte komme. Kanskje slikt kan bidra til at 50 dagers krysser over 200 dagers i september?

38% LOA på Betalutin? 40% markedsandel? Og er 24% diskonteringsrente virkelig vanlig for biotek?

Markedsandelen, dersom du har brukt hele 3FL, kan være litt rotete, siden kun 40% av 3FL er personer med Rit/Refractory. Det er 100% av de som studiet er siktet mot.
Edit* du opplyser ikke om antallet du legger til grunn. Dersom du benyttet overslaget fra 2014, tilhørte det forrestenen forventet økning i antall på 50% innen 10 år.

Vil tro NANO pga resultater er over statistisk sannsynelig LOA ved Fast Track på 3FL. Den var 78% om jeg husker riktig. Mistenker at 90% LOA er konservativt.

Diskonteringsrente kan jeg lite om. Men er det representativt for Orphan Drugs med 24%?

Hva er definisjonen på en " useriøs skribent " ??

Det varierer litt, men ofte er det undertegnede som får den merkelappen.
Jeg bærer den med stolthet.

8 Likes

Jeg sier jo at det er konservativt og at det er hva jeg baserer min investering på. Kildene på diskonteringsrente i biotechinvesteringer har jeg ikke tilgjengelig her nå, men om den kan justeres lavere vil kursmålet øke betraktelig.

40% er 40% av 3FL ja, med 50% økning. Det forventer jeg at NANO tar som beste tilgjengelige medisin.

38% LOA fant jeg som historisk for hematologi fase 2b til marked. Jeg velger å la den stå. 78% LOA endrer kursmål til over 250kr med 2.5 år til markedsgodkjennelse.

Hver får gjøre sine utregninger så klart, men det er vanskelig å gjøre NANO til noe annet enn en gavepakke på papiret.

Edit: min tolkning av at det er så vanskelig å regne NANO til noe lavere enn 140kr aksjen per i dag, gjør at jeg tror selskapet er en doblingskandidat på kort sikt (2H18)

2 Likes

Nå vet jeg ikke hvilket markedssegmentet innen DLBCL du har benyttet deg av, men 50% markedsandel virker høyt. Spesielt når du kun regner med 40% og 15% i 3FL og 2FL. 50% Markedsandel innenfor et segmentet der vi ikke engang vet om Betalutin har klinisk effekt er vel ikke akkurat konservativt.

1 Like

Tror det er 50% av den mulige gruppen som har R/R og ikke er i stand til å få behandling som cellegiftbehandling deretter. Husker ikke tallene i hodet, 28-32% av andelen med DLBCL? Men denne gruppen har få muligheter. Dog ikke uenig at 50% kan være høyt siden vi ikke vet noe.