Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Er det sånn at et Biotekselskap må ha et produkt i salg for å komme på børs i statene ? Det har jo vært mye funderinger og håp om at Nano skal komme på børs nettopp for at folk mener da kursen vil være mer “riktig” …?

Jeg er vel litt mer fremoverlent enn deg, men ja de bør nok være langt ute i pivotalstudie for å kunne maksimere verdien i en nasdaq IPO.

Men det betyr jo også at prosessen må starte ganske snart om de skal sikte dit. :wink:

1 Like

Neida, rikelig med eksempler på prekommersielle selskaper som har kjempehøy verdi på børsen, se f.eks KITE og JUNO. :wink:

Sorry altså, det er bare så hjelpeløst.

image

Hva er egentlig målet med den posten?

Hehe. Han kjenner jeg igjen fra NAS.

Målet er frustrasjon og kanskje haussing skulle jeg tro. Kjekt bilde av Kjosern =)

Er det egentlig en kjeft her som ville antatt med den informasjonsstrømmen vi har fått siste måneden, at kursen ligger fremdeles der vi er i grunn?

1 Like

Absolutt ingen ting!

Innser at mange er frustrert over dag til dag bevegelser uten substans. Heldigvis har jeg utviklet spam filter i hjernen. Da klarer jeg å unngå slike innlegg.

1 Like

Det advares mot belåning i aksjen (Nano) som kan bli tvangs solgt.

Hvilke banker opererer med belåning. I så fall må belåningsgraden være sinnsyk lavt og andel “belåning” i markedet desto lavere?!?

Netfonds er notorisk for å drive å kuke med belåningsgraden

2 Likes

NORDEA…

1 Like

50% hos piratos https://paretobank.no/resources/files/selskaps-og-verdipapirfinansiering/belaningsgrader-norske/Belaningsgrader-norske.pdf

0% hos nordnet

Shitt. 50% fra Nordea!!!

Det er sinnsykt for en volatil aksje som Nano.

Dette er jo mye mer alvorlig en å kaste kredittkort og forbrukerlån til folk.

1 Like

Bare så det er sagt, jeg låner nada til aksjer…
Men det fristet noe J…ig når den var under 40 kr…:slight_smile:

hysj, du må ikke skremme de (nordea)

Forbrukslån, derivater, giring. Det er mye rart, NANO-giring sjokkerer ikke.

MEN TEKNISK!

3 Likes

image

6 Likes

Hmm. Undrer over hvor mye belåningsgrad (gearing) og short påvirkes i den tekniske analyse modellene.

Utslagene kan jo gå bananas uten “grunn” grunnet tvangsinnløsning.

Gearing er en av de tingene som forsterker trender, folk gearer opp i opptrend og må geare ned / selge i nedtrend, så ja det kan forsterke “tekniske” bevegelser.

Synd for dem som låner kanskje litt for mye, og blir kasta ut pga dårlig kommunikasjon ut til aksjonærene (som her i Nano) hvor det fundamentale da er helt på stell !!

Er det ikke stadig utsettelser som har presset ned kursen?