Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Så kan du håpe på at FRP får majoritet i stortinget og opphever skatt på aksjegevinst en gang i fremtiden. Eller su kan frykte at sosialistene setter den opp til 50%.
Foreløpig er det Siv som øker den.

For det første så er du litt på viddene med en del av dine påstander her, for det andre:
DETTE ER EN NANO SMÅPRAT TRÅD!!
Ikke ASK og alt annet konspirasjonsteorier tråd :rofl::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja , jeg er langt på viddene fra NANO og beklager det. Men det var ikke jeg som introduserte ASK på¨tråden.

Likevel har det aktualitet til NANO, i alle fall for meg.
Det var for NANO gevinsten jeg betalte 1 mill til futen i fjor, og det er NANO gevinsten som snart står i 1 mill i år.
Det er flere som meg, som nå opplever at NANO aksjene gir overskudd og kanskje vurderer ASK.

1 Like

Clinical trials oppdatering er en mulig liten trigger også. Spesielt for de av oss som refresher den sida litt mer enn hva som er fornuftig.:stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Hehe. Joda, det er greit å få bekreftet at de får opp sites, men jeg kjenner faktisk at tilliten og forventningene langt på veg er gjenopprettet. Da blir det sekundært å få vite hver minste lille ting de holder på med og jeg kan fokusere mer på det store bildet.

5 Likes

Er nok et godt stykke unna din gevinst, men ser at det kanskje kan være noe som kan flyttes over…
Ser ikke helt for meg at Nano- kursen kan høvles ned på samme måte igjen. Med PIM og FTD på plass. Og forskning som går på sporet.
Men ser ikke bort fra at noen kommer til å prøve seg.

Feil - og det vet du.
Han angripes overhodet ikke fordi han er negativ.

Saken er den at @Hugoil har vært utelukkende positiv i absolutt alt som er skrevet og analysert. Så flagger han sitt salg av alle aksjer. Deretter tyter det utelukkende negativitet fra samme person. Det må være lov å påpeke. Det er ganske så skuffende å lese hva @Hugoil nå presterer å lire av seg på HO. Rapporter gjerne dette innlegget (også) men det endrer ikke på det som utspiller seg.

Fakta er at @Hugoil tok en sjanse, stolte på sine egne vurderinger og analyser, så steg aksjen ganske voldsomt - og nå står han på sidelinjen og øser av sin negativitet.

For å toppe det hele så beskyldte han @Savepig (urettmessig) for baissing.

Det å påstå at man slår ned på negative tanker om NANO er sludder.
Dette handler om slike som @Hugoil som viser seg å være av typen som snur kappen etter vinden. Uredelig er et godt ord synes jeg.

Synes kanskje ikke @Hugoil selv at dette er flaut?

2 Likes

Er dette noe nytt vi opplever på anonyme forum som HO? Nei. Det er det ikke.
Det er det som skiller TI og HO. Her har vi mennesker med verdighet i behold, uavhengig av posisjoneringen de har.
Jeg foreslår derfor at vi lar være å diskutere hva folk skriver på HO her inne.
Vi får heller sette pris på aktiv admin og de svært opplyste mennenskene her inne. Så får HO ta seg av de som mister hodet sitt iblant.
God helg.

13 Likes

Når Hugoil først stilte seg på sidelinjen så skyldtes det momenter som i hans øyne talte sterkt for at aksjen ville falle tilbake. Det er en grei sak (som han selv er den som taper på) og man kan ikke forvente at han endrer mening så snart det viser seg at aksjen stiger istedet, særlig ikke når de tyngste argumentene var knyttet til internasjonale børser (hvor siste ord selvsagt ikke er sagt ennå). For øvrig spiller det ingen rolle ettersom det ikke er Hugoil som styrer kursen verken ved nedgang eller oppgang.

All den tid @Hugoil skriver her inne er det i høyeste grad relevant.

Er ikke mot forum-reglene og komme med kritiske spørsmål om selskap, ledelse, styreleder og emisjon, eller fremme bekymringer for globalt marked eller negativt vinklede TA(TA inneholder alt mulig, slikt kommer ofte for lite frem til vanlig). Hverken her eller på andre forum. Han har registrert misnøye med hans stil-endring rundt det. Det er ikke rett å prate om person her.
Retningslinjer for forumet sier:
You may wish to respond to something by disagreeing with it. That’s fine. But, remember to criticize ideas, not people.
Det er på sin plass å være skeptisk til hvorfor noe blir sagt, men ikke greit å gå etter person. Det blir ad hominem på et vis det også. Deler din frustrasjon og tatt det til han på et vist annet forum.
Foreslår at denne diskusjonen legges død, og heller flagg innlegg om dere finner de upassende. Eller bedre, send privat melding til personen, kommunikasjon kan bedre ståa.

7 Likes

Jeg deler ditt syn i aller høyeste grad men jeg tipper mange av oss her inne også har et halvt øye på HO. Kan ikke anna enn å håpe at de som leser både her og der ikke lar seg påvirke av ene eller andre men gjør et lite stykke arbeid selv.
Vi ønsker han lykke til og husk nettopp det DR. S nevner over her, hans posisjonering har ikke noe betydning for hvilken vei kursen går.

2 Likes

Jeg går ikke på @Hugoil som person. Jeg går på hans åpenbare skifte i mening og standpunkt, som 100% sammenfall med hans salg. Det må være lov å påpeke.

Edit: OK, siste ord fra meg om dette. Måtte bare lufte frustrasjonen.

Nå er det jo en sammenheng for oss ALLE å skifte mening når man selger. Helst skifte mening og så selge vel og merke :stuck_out_tongue:

Tviler det er noen som selger bare for å gjøre noe…

Det holder nå! Kan vi ikke heller komme tilbake til NANO og hvordan kursen skal komme seg over 91 slik at jeg får blåfarge på porteføljen? :slight_smile:

13 Likes

NANO trenger vel først og fremst å holde koken akkurat slik de har gjort hele siden sesjonen da Costa gikk av i vinter.

Sånn som det er nå, så er de godt i gang med å bygge opp igjen tilliten de en gang nøt fra investorene.

Så er det opp til markedet å ta seg av prissettingen. Men vi må jo kunne ha lov til å håpe at Bravo-effekten bare fortsetter.

10 Likes

#champagneproblems🦆

1 Like

Ja akkurat, champagneproblems er det eneste vi kan diskutere framover.
Det er vanskelig for alle og enhver å så tvil rundt Nano, ledelsen, taktikken og produktet.
Alt ligger der ute------> http://www.nordicnanovector.com

Har nettopp spurt DNB om dette. Du får ikke realisert tap før hele kontoen er avviklet. Først må du selge alle aksjene på kontoen, deretter gi beskjed til ditt meglerhus om at kontoen skal avregistreres. En venn av meg som skulle realisere tap på en million i TRVX gjorde nettopp det samme i et annet meglerforetak. innestående beløp blir så overført til din vanlige konto fra as-konto av banken. Du kan ikke røre pengene før den er avsluttet.
«Hei

Takk for din henvendelse.

Før vi kan avslutte din Aksjesparekonto må du selv innløse de verdipapirer som er knyttet til.

Aksjer har normalt 2-3 oppgjørsdager.

Ta kontakt med oss igjen når du har fått oppgjør på Aksesparebankkontoen.

»
Edit: Beklager off topic, men det er vanskelig å selge nanobeholdningen på aksjesparekontoen i disse dager