Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Alle kreftene dro samme retning for å lage denne meltdownen: meget stor oppgang i dagene før, bots, shorts, nervøse småinvestorer, lukten av korreksjon, handelskrig, stop loss hunting. Alt sammen i høygir på samme tid.

Når nano blør litt, kommer ALLE haiene, selv de som må krysse atlanterhavet, for å få seg gratis lunsj. Men min matpakke fikk de ihvertfall ikke med seg…

7 Likes

Dette er jo helt klart makroøkonomisk kombinert med at det nok kom inn mange spekulanter ila. mandagen.

Det er mye på en gang nå, sier aksjestrategi Leif Rune Rein i Nordea Markets til E24.

– Når det faller har det en tendens til at alt faller, man er redd for det meste. Når alle aksjer faller, så er det vanskelig å peke på det spesifikke i enkeltaksjene. Da er det mer frykten som råder, sier han.

Nedgangen kommer også i kjølvannet av et fall på USA-børsene mandag og fallende aksjemarkeder i Asia natt til tirsdag.

1 Like

Like stor tro på Nano idag som jeg hadde igår. Jeg tolker at utfallet av dagen i dag var en kombinasjon av en naturlig korreksjon etter en solid oppgang, og at den ble veldig forsterket av nedgangen i USA. Er jo typisk at når én selger, skal mange selge. Ikke bare Nano som fikk en smekk idag akkurat.

Er fallet over, og traff vi bunn? Vanskelig å si.
Forhåpentligvis fikk vi ristet av oss en del «kortsiktige» aksjeeiere og kan se fremover.

6 Likes

Jepp
Det er ingenting å bry seg med.

Se fram til ASH med CLL og FL. Mulig vi får et drypp fra MZL også.
Deretter PRIME.

Nano er faktisk bedre i dag enn i går. Fordi vi er en dag nærmere mål og eventuelle delmål.

3 Likes

Enda godt vi hadde en ti prosents oppgang dagen før. Da svir en femten prosents noe mindre.
Men det var brutalt å bivåne. Prøvde meg på en ørliten trade. Eneste som tjente på det var vel banken…
Samme antall Nanos som før.

1 Like

For de usikre er det viktig å huske at caset er det samme idag som igår. Sjansen for at Betalutin lykkes er ikke noe mindre selv om oljen faller 5-6% idag eller om USA stenger ned 4% ikveld (Jeg frykter litt en ny 8. februar med fall på 1000 poeng på Dow).

For de som ønsker å ta gevinst i løpet av måneden kan det tenkes at de burde gjort det allerede idag, for det kommer til å bli volatilt fremover. Magefølelsen min sa flere ganger idag at jeg burde selge tradingposten min fra 50 kr, men jeg valgte i stedet for å legge bort PCen.

Om vi holder oss på 70-tallet fremover ser det ut til at vi får vi golden cross 50/200 dagers på mandag/tirsdag. Korreksjonen måtte nesten komme, den ble bare litt større enn vi hadde trodd fordi forholdene ikke lå til rette for å ta imot kursen idag. Tilsynelatende stop-losser på 30k akjser som ryker det siste kvarteret av handelsdagen hjelper ikke akkurat å sende kursen opp. Spørsmålet er nå om det var en washout, eller om blodbadet fortsetter imorra.

7 Likes

Sitter med samme følelse som deg. Dette forandrer ingenting for Betalutins sjanser.

Selv om det er kjekt å se porteføljen stå i blått, spiller det i bunn og grunn liten rolle hva kursen er i november 2018. Om 4 kvartalspresentasjoner er PARADIGME-studien ferdig innrullert, ARCHER-1 har gitt fra seg data og mye vil være spikret i stein.

Hva angår umiddelbar fremtid så ser jeg for meg at aksjonærene skal svi en god del mer før vi kommer i mål, så det er greiest å holde blikket unna kursbarometeret og følge mer med på grunnmuren. Det er en tilværelse man blir vant med, evig pinsel for frelse i etterlivet. Der har man NANO.

5 Likes

Har også tenkt at det å kjøpe og selge skattefritt fra ASK kan være en fordel. Og ja, har vært med både opp og ned tidligere…
Får gnage litt mer på beslutningsvegringen min.

Novartis stiger på rød børs i dag også.

https://www.netfonds.no/quotes/ppaper.php?paper=NVS.N

3 Likes

Synker litt nå…

Hvis det kun er urolig børs og ikke noen andre eventuelle skjær i sjøen så er jeg enig i at dette er en fin kjøpsanledning og ikke noe annet. Det som uroer mange er jo den litt uavklarte situasjonen i forhold til konkurranse. Skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt og så vidt jeg vet er det ingen som helt sikkert kan si at betalutin vinner kappløpet. Jeg har trua, men kjenner allikevel at det blir spennende å se om alt går veien.

ASH18 vil gi noen svar på det konkurransemessige rundt forskning, mens Q4 og Q1 til Novartis og Gilead vil gi noen svar rundt det forretningsmessige.

Hva?

Hæ?

minst 4 tegn

Heh, hvordan vil Novartid sine q-tall si noe om det forretningsmessige i NANO?

Fordi det er forretningsmessig negativt for NANO hvis det først viser seg at Car-T blir teknologien som vinner frem før Betalutin kommer på markedet. Følg med da! :smiley:

1 Like

Ja men butbut car-t er ikke godkjent i fl? Og er det i hele tatt registreringsstudier på gang i indikasjonen?

1 Like

Så nylig at Novartis diskuterte betalingen rundt CAR-T.
Skulle man ta delbetaling måtte det kalkuleres inn store tap. Rett og slett fordi pasientene risikerte å dø før behandlingsstopp.

Gamle og syke, som Nano har som målgruppe, er ikke egnet for denne type behandling.

Tror det var her. Nå er artikkelen bak betalingsmur.
https://www.wsj.com/articles/novartis-ceo-bets-on-cutting-edge-science-to-remake-drug-giant-1542629461

5 Likes

Er det såpass shaky? Innimellom virker det som det bare må gå veien, men innlegg som dette høres jo ikke betryggende ut

Prekommersielt biotech i en av de mest kompetitive sektorene av alle. Så ja, det er shaky som faen.

Men vi har Marco. Bare vi har Marco.